نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

شروع دوباره یا تعطیلی لیگ برتر نوزدهم برای شهرخودرو چه تبعاتی به‌همراه خواهد داشت؟

  • کد خبر: ۲۶۵۳۲
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
شروع دوباره یا تعطیلی لیگ برتر نوزدهم برای شهرخودرو چه تبعاتی به‌همراه خواهد داشت؟
لیگ برتر نوزدهم حالا در آستانه غرق‌شدن در باتلاق کروناست؛ باتلاقی که فوتبال جهان را به کام تعطیلی کشانده و در ایران هم به‌تبع‌آن بیش‌از ۷۰ روز شده که فوتبال تعطیل است.
مرتضی اخوان/شهرآرانیوز - این‌روز‌ها باشگاه‌های فوتبال ایران هر کدام دیدگاه‌های متفاوتی درباره ادامه لیگ برتر نوزدهم یا تعطیلی این رقابت‌ها دارند. گروهی موافق ادامه لیگ بعد از سفیدشدن اوضاع کرونا در کشور هستند و گروهی دیگر می‌گویند وقفه طولانی دیگر کار را از دست خارج کرده و باید این رقابت‌ها نیمه‌کاره تمام شود و تیم‌ها از همین حالا به فکر فصل آینده باشند. دراین‌میان شهرخودرو، نماینده مشهد در این رقابت‌ها، که بعد از یک فصل رؤیایی و کسب سهمیه آسیا، این فصل هم جزو تیم‌های بالانشین جدول بود و با پله دوم تنها ۲ امتیاز فاصله داشت، در صورت ادامه رقابت‌ها یا تعطیلی آن با چالش‌های گوناگونی روبه‌رو خواهد بود؛ چالش‌هایی که هرکدامشان برای این تیم می‌تواند سود و زیان به‌همراه داشته باشد.

فرمول اول| لیگ ادامه پیدا کند
شهرخودرو ممکن است با ادامه لیگ، یک متضرر بزرگ باشد. مردان سرآسیایی در بازی‌های آخر پیش از تعطیلی کرونایی در مسیر خوبی قرار نداشتند و نتایج قرمز‌های شهر آن‌ها را در میان ۶ تیم بالای‌جدول نگه داشته بود، اما تفاوت در کیفیت فوتبال مشهدی‌ها در قیاس با ابتدای فصل یا حتی فصل گذشته مشهود بود. بااین‌همه شهرخودرویی‌ها اگر لیگ ادامه پیدا کند، ممکن است با چالش جدی مصدومیت بازیکنانشان هم رو‌به‌رو شوند. به قول کاپیتان این تیم، اکبر صادقی، تعطیلی هفتادروزه لیگ در این برهه، حتی از تعطیلات میان ۲ فصل فوتبالی هم بیشتر شده و این به‌خودی‌خود برای هر تیمی آسیب‌زاست. همچنین نباید فراموش کرد که شهرخودرو و مالک خصوصی‌اش حمیداوی به‌خوبی می‌دانند که در بازار پُرنوسان و بحرانی اقتصادی کشور جلوی ضرر را از هر جا بگیرید، منفعت است. در لیگی که قهرمان‌شدن در آن هم برایت آورده مالی ندارد، ۴ بازی کمتر‌انجام‌دادن و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نعمت است.

فرمول دوم| لیگ تعطیل شود
سود تعطیلی لیگ برتر فوتبال شاید در جیب مالک شهرخودرو که در پاراگراف قبلی به آن اشاره شد، مستتر شده باشد؛ اما نباید از زیان‌های برندینگ هم گذشت. تیم مشهدی تازه در مسیر خوشبختی گام برمی‌داشت و می‌توانست با تداوم موفقیت‌هایش فوتبال مشهد را به روز‌های ثبات برگرداند. اما حالا تعطیلی لیگ نتیجه فوتبالی یک‌ساله تلاش شهرخودرویی‌ها را به باد خواهد داد. پایگاه اجتماعی مردان تیم نوپا را به‌سبب دورازچشم‌بودنشان در میان هواداران فوتبال مشهد متزلزل می‌کند و روی‌هم‌رفته از حیث روحی‌روانی هم فوتبالیست‌های این تیم را به باتلاق افسردگی حرفه‌ای می‌کشاند. تعطیلی لیگ برتر ممکن است فرصت تنفس دوباره‌ای را به مالک خصوصی شهرخودرو بدهد تا تیمی پُرقدرت‌تر و باانگیزه‌تر را برای فصل بعد ببندد. فرصتی که در شرایط اقتصادی کنونی، حکم طلا را خواهد داشت.

۹ بازی در محاصره با انگیزه‌ها
شهرخودرو در صورت ادامه لیگ برتر نوزدهم با مسیر پُرچالشی روبه‌روست؛ ۹ دیدار که پنج‌تای آن‌ها خانگی و ۴ بازی خارج از خانه برگزار می‌شود. شاگردان سرآسیایی باید در ۵ بازی خانگی ۲ بازی سخت برابر استقلال و تراکتور داشته باشند و در یکی از نبرد‌های خارج از خانه نیز با سپاهان رده‌دومی بازی مرگ‌وزندگی را در پیش دارند. از طرفی جدال نزدیک در پایین جدول هم کار را برای مشهدی‌ها دشوار خواهد کرد. سایپا، گل‌گهر، پارس و حتی ذوب‌آهن تیم‌هایی هستند که باید در این ۹ هفته با شهرخودرو مصاف دهند و هر کدامشان به تک‌تک امتیاز‌های این بازی برای بقا و جلوگیری از سقوط احتیاج دارند. شهرخودرو ۳۵ امتیازی که در مکان پنجم جدول ایستاده است، با پله دوم فقط ۲ امتیاز فاصله دارد و ادامه لیگ می‌تواند برای آن‌ها اتفاقات شیرینی را رقم بزند. البته ازسوی‌دیگر مردان سرآسیایی در هفته‌های آخر ماقبل کرونا سایه سنگین جنوبی‌ها را بالای سر خود احساس می‌کردند. فولاد و نفت آبادان با ۳۳ امتیاز پشت‌سر شهرخودرو ایستاده اند تا جلوی اقبال آسیایی مردان مشهد را بگیرند.

شانس آسیایی؛ بیشتر یا کمتر از ۹۸؟
شهرخودرو در سال ۹۸ اقبال بلندتری برای آسیایی‌شدن داشت و شاگردان گل‌محمدی با برد مقابل ماشین‌سازان تبریز، اگرچه در هفته پایانی جشن صعود گرفتند، اما از هفته‌ها قبل فاصله امتیازی‌شان با تیم‌های پشت‌سرشان را زیاد کرده بودند؛ ولی امسال سایه سنگین جنوبی‌ها را بالای سر خود می‌بینند که هیچ، استقلال، سپاهان و تراکتور هم تیم‌های چغرتری به نظر می‌آیند. شاید شانس آسیایی شهرخودرو امسال از سال گذشته کمتر به نظر برسد، اگرچه در فوتبال هیچ‌چیز بعید نیست و شاید شاگردان سرآسیایی بتوانند با انگیزه‌ای که در آوردگاه پلی‌آف آسیایی از خود نشان دادند، نه‌تن‌ها به رتبه آسیایی در پله‌های لیگ برتر بچسبند، بلکه خطری بزرگ برای پرسپولیس و سپاهان در بالای جدول باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->