نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

سقوط بازیگران صعود!

  • کد خبر: ۲۵۶۵۲
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
سقوط بازیگران صعود!
بازیکنان تیمی که در روز صعود سیاه‌جامگان به لیگ برتر بازی کردند، الان کجا هستند؟!
مسعود حکم‌آبادی/شهرآرانیوز - درست ۱۸۳۰ روز قبل بود که تیم فوتبال سیاه‌جامگان ابومسلم خراسان [نامی که آن زمان رویش بود]با تساوی برابر داماش گیلان به لیگ برتر رسید، جایی که پاس همدان و مس رفسنجان هم شانس زیادی برای لیگ‌برتری‌شدن داشتند، ولی شاگردان محمدرضا مهاجری در ادامه روند خوبشان که از لیگ دسته‌دوم آغاز شده بود، به لیگ برتر رسیدند. اما چه بازیکنانی در سال صعود این تیم به لیگ برتر در این تیم حضور داشتند یا به‌عبارتی این تیم با تلاش چه بازیکنانی بالا آمد؟ پاسخ به این سؤال، زیاد سخت نیست؛ از تیمِ آن‌موقع یک عکس وجود دارد که شناسایی بازیکنان حاضر در عکس کار دشواری نیست، اما سؤال اصلی این است که این بازیکنان، بعد چه شدند و الان کجا هستند؟

نکته جالب اینکه در ترکیب یازده‌نفره تیم سیاه‌جامگان مقابل داماش، ۹ بازیکن بومی حضور داشتند که بعد‌ها هرکدام سرنوشت متفاوتی نصیبشان شد؛ سرنوشتی که غالبا با بهروزی همراه نبوده است.

محمد عین‌افشار
سنگربان تیم مشکی‌پوش مشهدی در همان سال عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و عنصر اصلی تیمش برای صعود بود. عین‌افشار بعد‌ها به تیم بادران در تهران رفت، اما باز در لیگ برتر به مشهد بازگشت و بعد از سقوط این تیم راهی سرخپوشان پاکدشت شد و این، آخرین تیمی بود که او درون دروازه‌اش قرار گرفت و سپس با یک مصدومیت طولانی به استراحت مطلق رفت و خبری از او نیست.

امین عباسی
عباسی را مهاجری، از کوچه‌پس‌کوچه‌های درگز پیدا کرده بود. او در سالی که سیاه‌جامگان صعود کرد، مهره ثابت این تیم در خط دفاعی بود. او، اما سال بعدش در مشهد نماند و در تیم‌های لیگ‌یکی مثل خونه‌به‌خونه بابل و بادران دور زد و حتی مدتی در لیگ دسته‌دوم هم به میدان رفت و درنهایت با نود ارومیه در لیگ دسته‌اول حاضر شد و همچنان از باتجربه‌های همین تیم محسوب می‌شود.

بهروز افشار
مدافع بلندقامت مشکی‌پوشان همچنان در لیگ‌یک خودنمایی می‌کند. افشار در نخستین سال حضور سیاه‌جامگان در لیگ برتر در این تیم ماند، اما بعد‌ها از جمع مشهدی‌ها جدا شد و راه بادران تهران را در پیش گرفت. افشار دوباره به مشهد آمد، اما بیش از چند هفته در این شهر نماند و دوباره به تهران رفت. او سپس به مس رفسنجان پیوست و در فصل جاری همچنان سکان‌دار خط دفاعی این تیم است.

محمود خمیس
مدافع سیه‌چرده و بلندقامت تیم مشهدی همان سال صعود هم دل خوشی از این تیم نداشت و به‌عنوان یک بازیکن معترض شناخته می‌شد تا اینکه با صعود سیاه‌جامگان، باروبندیلش را جمع کرد و به تیم دیگر مشهد پیوست. او چندین سال در تیم‌های نساجی، پارس جنوبی جم، بادران و شهرداری ماهشهر، بین لیگ‌یک و لیگ برتر رفت‌وآمد کرد و الان هم در لیگ دسته‌اول بازیکن سپیدرود رشت است.

وحید فارغ
جوان خوش‌قدو‌قامت مشهدی که خیلی‌ها او را از آینده‌داران خط دفاعی فوتبال ایران می‌دانستند، هیچ‌گاه بیش از یک بازیکن خوب لیگ‌یکی مطرح نشد. فارغ بعد‌ها در صنعت‌نفت آبادان و بادران تهران هم به میدان رفت و درنهایت راهی مس رفسنجان شد تا فوتبالش را در کویر ادامه دهد. فارغ پرورش‌یافته مدارس فوتبالی مشهد بود و حالا عنصر اصلی خط دفاعی تیم نارنجی‌پوش است. او تقریبا در همه تیم‌های مشهدی، مدتی حضور داشته است.

مهرداد رضایی
بازیکن کوتاه‌قامت، اما سرعتی تیم مشهد در سال صعود سیاه‌جامگان به لیگ برتر به‌شدت خوش درخشید. او بار‌ها گل‌های حساسی وارد دروازه حریفان کرد و مهره خطرناکی در تیم مهاجری محسوب می‌شد، اما با صعود این تیم به لیگ برتر، او به تیم دیگر شهر یعنی پدیده رفت و سپس به شهر خودش یعنی تهران بازگشت و در بادران پا‌به‌توپ شد و هم‌اکنون هم‌بازی وحید فارغ در مس رفسنجان است.

سالار افراسیابی
بازیکن گرگانی‌الاصل، اما مشهدی تیم سیاه‌جامگان سال بعد هم با رسول خطیبی در مشهد ماند، اما کم‌کم راهِ رفتن در پیش گرفت. افراسیابی بعد‌ها به تیم ماشین‌سازی تبریز رفت، یک‌بار به سیاه‌جامگان بازگشت، مدتی حتی در پدیده بود؛ اما درنهایت راهی شهرداری ماهشهر شد تا زیرنظر مهدی پاشازاده فوتبالش را ادامه دهد. او الان هم عضو همان تیم است و در تعطیلات کرونایی به سر می‌برد.

حمید مروی
مرد بااخلاق و بازنشسته تیم صعودکرده سیاه‌جامگان حمید مروی است. کاپیتان همان سال‌های مشکی‌های مشهدی که از شهرداری یاسوج آمده بود، سال بعدش به خونه‌به‌خونه بابل پیوست و کم‌کم فوتبالش را کنار گذاشت. این بازیکن محجوب که سابقه حضور در پیام اورجینال و پیام وحدت را هم در کارنامه دارد، این‌روز‌ها به مربیگری مشغول است و در تیم‌های امید و پایه شهر‌خودرو روی نیمکت می‌نشیند.

مجید جلالی‌فر
هافبک خلاق و خوش‌تکنیک سیاه‌جامگان که همه او را با مجتبی جباری مقایسه می‌کردند، بعد از صعود سیاه‌جامگان به لیگ برتر از این تیم جدا شد و به مس کرمان پیوست تا شاگرد اکبر میثاقیان شود. او سپس به شیراز رفت و حضور در فجر سپاسی و برق جدید را تجربه کرد، اما درنهایت به آنچه درباره‌اش پیش‌بینی می‌شد، در فوتبال نرسید و الان هم در تیم خاصی بازی نمی‌کند.

حمید غلامی
مهاجم خوش‌قد‌وقامت مشکی‌ها شاید در لیگ دسته‌اول زیاد برای سیاه‌جامگانی‌ها گل‌زنی نکرد، اما با اعتماد مهاجری بار‌ها زمینه‌ساز گل‌زنی برای تیم مشهدی می‌شد. غلامی سال بعد در لیگ برتر در سیاه‌جامگان نماند؛ اما همیشه به‌عنوان یک مهاجم معمولی در تیم‌های لیگ‌یکی حضور داشته است. غلامی برای پارس جنوبی جم و بادران به میدان رفت و الان هم به مس رفسنجان رفته و خط حمله تیم نارنجی‌پوش را رهبری می‌کند.

فرزاد زامهران
پدیده ریزنقش سیاه‌جامگان که از لیگ دسته‌دوم همراه این تیم بود، همواره حتی با حضور‌های کوتاه‌مدتش، گره از بازی سیاه‌جامگان باز می‌کرد. زامهران با گل زیبایی که وارد دروازه داماش کرد، تیم مشهدی را به لیگ برتر رساند و بعد‌ها در پدیده، مس سرچشمه، بادران و ماشین‌سازی هم خوش درخشید و درنهایت ابتدای فصل جاری به نساجی مازندران پیوست و هم‌اکنون تنهابازیکنی است که از سال صعود سیاه‌جامگان در سطح اول فوتبال کشور حضور دارد؛ و دیگران...
روی نیمکت سیاه‌جامگانِ آن سال هم بازیکنان جالبی بودند؛ از محمود شبان که حالا در سی‌سالگی فوتبال بازی نمی‌کند تا رضا شربتی که در فولاد خوزستان نیمکت‌نشینی می‌کند تا کریم احمدی که در تیم پایین‌نشین رایکا بابل در دسته‌اول حضور دارد تا آرش همایونی، بازیکن مشهدی، که دیگر در تیم شاخصی حضور مؤثری نداشت و خبری از او نیست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->