پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

هر سهام‌دار عدالت از شرکت‌های بورسی چه تعداد سهم می‌برد؟+ جدول

  • کد خبر: ۲۶۷۱۲
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
  • ۴
هر سهام‌دار عدالت از شرکت‌های بورسی چه تعداد سهم می‌برد؟+ جدول
سؤال برخی سهام‌داران سهام عدالت این است که در صورت آزادسازی به روش مستقیم، هر سهام‌دار عدالت، از کدام شرکت سرمایه‌پذیر بورسی و به چه میزان سهام‌دار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، آزادسازی سهام عدالت نهم اردیبهشت‌ماه توسط مقام معظم رهبری به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شد. بر این اساس امکان آزادسازی سهام عدالت به دو روش فراهم شده است، در روش مستقیم هر شخص مدیریت سهام خود را شخصاً بر عهده می‌گیرد، اما در روش غیر مستقیم مدیریت سهام عدالت با کارشناسان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است و سهام‌دار سهام عدالت، سهام‌دار این شرکت‌ها می‌شود.

شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت اکنون از ۳۵ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی تشکیل می‌شوند. بنابر گفته مسئولان، مدیریت و اداره ۱۳ شرکت بورسی همچنان نزد شرکت سرمایه‌گذاری استانی باقی می‌ماند و به ازای رقم ریالی آن به تمام دارندگان سهام عدالت (چه کسانی که روش مستقیم را انتخاب کنند و چه کسانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کنند) سهم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهد رسید، اما به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی این ۱۳ شرکت نیز به‌زودی بورسی خواهند شد.

مهدی بائی، رئیس شرکت سرمایه‌گذاری استان گلستان، دراین‌باره معتقد است در انتخاب روش مستقیم، افراد سهام خود را از اداره شرکت سرمایه‌گذاری استانی بیرون می‌آورند و اداره آن‌ را خود برعهده می‌گیرند، اما برای بهره‌مندی از شرکت‌های غیربورسی، به ازای معادل ارزش سهام آن شرکت‌ها از شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام‌دار می‌شوند.

از هر شرکت چه تعداد سهام به هر نفر می‌رسد؟

بنابراین اگر سهام‌دار سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کند، اداره سهام ۳۵ شرکت بورسی را در اختیار دارد و در سبد بورسی خود نام ۳۵ شرکت جدید را خواهد دید. سؤال برخی مشمولان این است که در صورت آزادسازی سهام عدالت به روش مستقیم، هر مشمول از کدام شرکت سرمایه‌پذیر بورسی و به چه میزان سهام‌دار می‌شود؟

در جدول زیر بر اساس آمار سازمان خصوصی‌سازی تعداد سهم هر شرکت احصا شده و باتوجه‌به درصد تعلق گرفتن آن شرکت به سهام عدالت، سهم هر مشمولی که روش مستقیم را انتخاب کند نیز محاسبه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا بایرامی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
هنوز هیچی ندادن به مردم هرروز تلویزیون انترنت شبکه مجازی شده فقط سهام عدالت اول اجرا کنید ببینیم چی میدین
فرهاد قاسمی ابتهاج
Germany
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
0
عذالت کجا بود من از هر کس که دورو برم بود سوال کردم سهام عدالت دارند وضع مالیشونم از ن بهتره که صاحب خونه هم هستن من که مستاجرم یه خانواده ۴نفریم به من تعلق نمیگیره این چطوریه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اینطوریه که ما رفتیم تو صف ثبت نام و کلی وقت گذاشتیم سهام عدالت ثبت نام کردیم ولی بقیه گفتن الکیه و بعضاً ما رو که جدی گرفته بودیم مسخره هم کردن!
فرهاد قاسمی ابتهاج
Germany
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
1
0
بخدا در حق من ظلم شده چرا به خانواده من نباید تعلق بگیره چی دارم من مستاجر کارگر بیکار ۰۹۳۶۶۰۶۰۰۴۴
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->