ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگهداری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد
سرخط خبرها

اجرای ۲۵۰رویداد در مرکز نوآوری و فناوری در یک‌سال

  • کد خبر: ۲۶۸۴۷
  • ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴
اجرای ۲۵۰رویداد در مرکز نوآوری و فناوری در یک‌سال
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد گفت: اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز و احداث سازه‌های کارخانه نوآوری از پیشرفت خوبی برخوردار است.
به گزارش شهرآرانیوز، شهریار آل‌شیخ افزود: هرچند روند احداث کارخانه به دلیل حساسیت و تأکید شهرداری بر حفظ و احیای سازه‌های قدیمی موجود به عنوان بخشی از هویت تاریخی صنعت مشهد، قدری با تأخیر مواجه شده بود، اما اکنون به پیشرفت مناسبی رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر مدل مشارکتی بهره‌برداری عملیاتی از کارخانه نوآوری در دست طراحی است و پس از تکمیل طرح‌ها لایحه آن برای تصویب به شورا اسلامی شهر مشهد ارائه خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد بیان کرد: پیش از تکمیل عملیات احداث سازه‌های کارخانه، برنامه‌های فراخوان، پذیرش و جذب گروه‌های کاری و نحوه مدیریت و بهره‌برداری از کارخانه اجرا می‌شود. همچنین نحوه کار و مدل اجرایی همکاری با شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها از هم اکنون تدوین و مشخص می‌شود تا تأخیری در آغاز به کار کارخانه ایجاد نشود.

آل‌شیخ با بیان اینکه اصلی‌ترین دلیل انتخاب مکان کارخانه نزدیک بودن به مراکز عمده دانشگاهی مشهد بوده تا ارتباط و تعامل مؤثر و ساختاری با نهاد‌های علمی شهر برقرار کند، خاطرنشان کرد: کارخانه نوآوری مشهد به‌طور طبیعی علاوه بر ایجاد ارتباط سازنده با دانشگاه‌ها به مرور تبدیل به قطب فعالیت علمی و پژوهشی می‌شود و برنامه‌های هم‌راستا را پیرامون خود توسعه خواهد داد.

وی اضافه کرد: البته در این مسیر استقلال عمل لازم را خواهد داشت، زیرا رویکرد کلی مدیریت شهری مشهد آن است که مسائل خود را از طریق ارجاع به فناوران و ایده‌پردازان حل کند و نهایت سعی ما این است که حوزه بهره‌برداری و مدیریت کارخانه نوآوری مانند سایر بخش‌ها تا حد ممکن به بخش خصوصی واگذار شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در مرکز نوآوری شهرداری، از اجرای ۲۵۰ رویداد نوآوری و فناوری در یک‌سال توسط این مرکز خبر داد و تصریح کرد: این میزان فعالیت، نشانه موفقیت مرکز نوآوری است و به این معنی است که مرکز با وجود نوپا بودن توانسته ارتباط کاملی را با جامعه نوآوری برقرار کند. همچنین درحال حاضر مرکز نوآوری مشهد به خوبی از اکوسیستم کسب‌وکار و جامعه فناوران مشهد جلب اعتماد کرده است.

آل‌شیخ با اشاره به اینکه هدف‌گذاری اولیه در زمان تأسیس این مرکز، حل مسائل شهری بوده، گفت: امروز می‌توان با قاطعیت اعلام کرد که مرکز توانسته در بسیاری از امور، مدیریت شهری را یاری رسانده و به حل مسائل کمک کند؛ به عنوان مثال در حال حاضر ۱۷ درصد از تمام نیاز‌های شهرداری از طریق ایده‌های مطرح‌شده در این مرکز تأمین شده و در بسیاری از امور و نیاز‌های شهرداری در حال استفاده از اثرگذاری‌های مرکز هستیم.
وی ادامه داد: اپلیکیشن «شهر من» ایجاد و توسعه، از طریق استارتاپ‌های فعال در مرکز نوآوری به اجرا درآمده، اما باید در این موضوع را نظر گرفت که انطباق نیاز‌های شهری با فضای فناورانه زمان‌بر است و مدیران ما باید به ابزار‌های نوین آگاه شوند تا بتوانند از آن استفاده کنند

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد اظهار کرد: به‌طبع بازه زمانی یک‌ساله برای حل هیچ مسئله‌ای مناسب نیست، اما در همین مدت کوتاه مرکز توانسته به حل بسیاری از مسائل کمک کند.
آل‌شیخ در توضیح نحوه پذیرش و جذب و حمایت از ایده‌ها بیان کرد: شتاب‌دهنده‌های همکار مرکز، در انتخاب ایده‌ها مستقل هستند و مدیریت شهری مسائل و نیاز‌های خود و همچنین شرایط حمایت از ایده‌ها و تجاری سازی آن‌ها را مطرح می‌کند تا شتاب‌دهنده‌ها در انتخاب خود مؤثرتر عمل کنند.

وی افزود: اصولاً شهرداری در انتخاب و یا فیلتر ایده‌های ورودی به مرکز نوآوری هیچ تصرفی ندارد. در واقع ما در فضای گفت‌وگو شفاف با شتاب‌دهنده مشخص می‌کنیم که هر پروژه شهری و هر مسئله چگونه می‌تواند از طریق ایده‌های راهیافته به مرکز و استارتاپ‌های مورد حمایت شتاب‌دهنده‌ها، حل‌شود و فناوران چگونه می‌توانند در هر مسئله و مشکل شهری مؤثر باشند.

کارخانه نوآوری در گام جذب همکار
معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه احداث کارخانه نوآوری مشهد و تدوین برنامه‌های اجرایی پذیرش شرکت‌های شتاب‌دهنده خاطرنشان کرد: در تکمیل فرآیند چرخه تأمین نیاز‌های شهری از مسیر تقویت فناوران و توسعه حوزه علمی اقتصاد شهری، کارخانه نوآوری مشهد می‌تواند پایگاه بزرگ و ارزشمند جذب ایده‌ها و افکار برتر باشد تا هم به رفع نیاز‌ها و چالش‌های شهر کمک کند و هم در چرخه اقتصاد شهری به عنصری مدرن و مفید تبدیل شود.
 
منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->