پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

نبود محل تمرین، همه را خسته و بی‌انگیزه کرده است

  • کد خبر: ۲۶۹۹۹
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
نبود محل تمرین، همه را خسته و بی‌انگیزه کرده است
ملی‌پوش مشهدی کانوپولو از مشکل همیشگی ورزشکاران این رشته می‌گوید
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - ورزش‌های آبی، در روز‌های تعطیلی و قرنطینه ورزشی‌ها، بیشتر از همه با محدودیت روبه‌رو هستند. خیلی از ورزشکاران می‌توانند در خانه، پشت‌بام، پارکینگ و حتی فضای باز و بیرون از شهر تمرینات خود را دنبال کنند؛ اما شناگران و قایق‌رانان این‌روز‌ها دستشان از رسیدن به آب و استخر کوتاه است و مجبورند تمرینات خود را محدود به تمرینات آمادگی جسمانی کنند.
 
مهلا عاطفه‌دار، ملی‌پوش مشهدی کانوپولو، نیز که در قرنطینه به سر می‌برد، از دغدغه ورزشکاران این رشته برای تأمین محل تمرین و نبود استخر در مشهد می‌گوید. او تصریح می‌کند: باتوجه به رشته ما که ورزشی آبی است، با مشکل جدی در دوران قرنطینه روبه‌رو هستیم و شرایط برای ما کمی سخت‌تر است.
 
در خانه تمرینات آمادگی جسمانی و بدن‌سازی را دنبال می‌کنیم، به‌همراه همسرم به کوه‌نوردی می‌روم و مدتی است که می‌توانیم در بوستان ملت بدویم. سعی می‌کنیم به این شکل تنوع تمرینات را بیشتر کنیم. گاهی نیز با پارویی که در خانه دارم، می‌توانم حرکات کانوپولو را شبیه‌سازی کرده و سایه کار کنم.
 
بقیه هم‌تیمی‌های ملی‌پوش نیز تمرینات مربیان را دنبال می‌کنند و با ورزشکاران مشهدی هم در ارتباطم و آن‌ها نیز به‌همین‌شکل تمرینات خود را در خانه دنبال می‌کنند و می‌دوند. عاطفه‌دار اظهار می‌کند: از اواخر بهمن‌ماه دیگر تمریناتی در آب نداشته‌ایم. پیش‌از اینکه ویروس شیوع پیدا کند، قرارداد هیئت با استخر کوثر تمام شده بود و به‌همین‌ دلیل دیگر تمریناتمان تعطیل شده بود. بعد از آن هم که استخر‌ها به‌طور‌کامل بسته شدند، تا الان ۳ ماه است که تمرینی در آب نداشته‌ایم.
 
او می‌گوید: مشکل همیشگی بچه‌های کانوپولوی مشهد همچنان ادامه دارد و دیگر بچه‌ها را بی‌انگیزه و خسته کرده است. در طول سال مدام با مشکل نبود استخر و محلی برای تمرین روبه‌رو هستیم. به‌هر‌حال رشته ما آبی است و نمی‌توانیم جای دیگری در زمین فوتبال یا والیبال تمرین کنیم. رشته‌های دیگر می‌توانند موقتا در زمین‌های دیگر هم تمرین کنند؛ اما ما فقط به استخر نیاز داریم.

قول مثبت برای حل مشکل چندین‌ساله
ملی‌پوش کانوپولو از قول مساعد برای حل مشکل ورزشکاران خبر می‌دهد و تصریح می‌کند: در این مدت خوشبختانه چند جلسه با رئیس هیئت قایق‌رانی استان داشته‌ایم که طی آن قرار بر این شد که پس از بازگشایی مجدد استخر‌ها و فضا‌های آبی، محلی برای تمرین بچه‌های کانوپولو مهیا شود.
 
آن‌طور که مطرح شد، قرار است در این مدت رایزنی از طرف هیئت استان صورت گیرد تا بتوانیم در اولین فرصت تمرینات را آغاز کنیم. امیدوارم این اتفاق هر‌چه‌زودتر عملی شود. او ادامه می‌دهد: متأسفانه ۲ دوره چهارساله از عمر ورزشکاران این رشته به‌خاطر نبود حمایت و اراده‌ای برای حل مشکلات ورزشکاران بدون نتیجه از بین رفت. در این سال‌ها با رؤسای مختلف ما همین مشکلات را داشتیم و باز هم با نبود ساعات تمرینی و استخر روبه‌رو بودیم و بچه‌ها نتوانستند تمرین کنند. خیلی از ورزشکاران به‌همین‌خاطر این رشته را رها کردند؛ درحالی‌که در مشهد ورزشکاران بسیار بااستعدادی در کانوپولو داریم.

بی‌انگیزه‌شدن تازه‌وارد‌ها و قدیمی‌ها
عاطفه‌دار خاطرنشان می‌کند: شرایط به‌شکلی شده که از بین ۱۰ نفر تیم بزرگ‌سالان فقط دوسه نفر انگیزه تمرین دارند و از بیست‌سی دختر نوجوانی که جذب این رشته شده بودند و در کلاس‌های آموزشی شرکت می‌کردند، تعداد زیادی کانوپولو را کنار گذاشتند؛ زیرا مشخص‌نبودن استخر و فضای تمرینی و ثابت‌نبودن آن، خانواده‌ها را گله‌مند کرده بود و خیلی‌ها کناره‌گیری کردند. اگر هیئت استان سروسامانی به این رشته و تمرینات ما دهد، قطعا ملی‌پوشان بیشتری از مشهد در تیم‌های ملی حاضر خواهند شد.

چند گزینه محدود پیش‌رو
ورزشکار کانوپولوی مشهد می‌گوید: از استخر‌هایی که در مشهد داریم، مطلوب‌ترین آن‌ها برای رشته ما هاشمی‌نژاد و کوثر است. یکی‌دو استخر دیگر نیز وجود دارد که بسیار کثیف بودند و حتی برای تمرین با قایق هم مناسب نبودند. استخر‌هایی همچون حججی و دانشگاه فردوسی نیز قهرمانی و پررفت‌وآمد هستند و خیلی کم پیش می‌آید که در زمانی از آن در اختیار ما قرار بگیرد. شاید با این شرایط بهترین فضا استخر کوثر باشد که آن‌هم به‌خاطر بدهی و بدقولی شاید دیگر به ما ندهند.
 
استخر‌های اداره کل ورزش و جوانان استان نیز به بخش خصوصی واگذار شده است و بخش خصوصی طبیعتا هزینه پرداخت می‌کند؛ به‌همین‌دلیل استخر کوثر هم از هیئت استان ماهیانه چندمیلیون اجاره دریافت می‌کرد. دریاچه‌های چالیدره و پارک غدیر نیز گزینه‌های خوبی هستند. سال گذشته صبح‌ها در پارک غدیر تمرین داشتیم که خوب بود و بهتر از بی‌تمرینی بود. این فضا‌ها نیز به‌دلیل گردشگری‌بودن، تنها ساعات خاصی را می‌توانند در اختیار ما قرار دهند. امیدوارم پس از قرنطینه بتوانیم تمرینات را با قدرت پیگیری کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->