اختلاف ۱۲ میلیارد تومانی اوسمار ویرا با پرسپولیس! مدافع تیم آخر لیگ یک در پرسپولیس! پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟ سفر امیر قلعه‌نویی به ترکیه شرط نکونام برای آغاز تمرینات استقلال انتقاد سرمربی اسبق استقلال از سیستم بازی ایتالیا آژیر قرمز برای بدمینتون خراسان‌رضوی خداداد عزیزی: مربیان ما فکر می‌کنند از ساوتگیت و کومان بزرگتر هستند! + فیلم غلامپور در آستانه برکناری از استقلال مدافع استقلال در لیست گل‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس، جدیدترین گزینه تراکتور مهدی عبدی در رادار نکونام ۲۰ تیر، جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند سرمربی جدید پرسپولیس ایرانی است یا خارجی؟ برنامه اوسمار در پرسپولیس اجرا نشد نتیجه بازی آلمان و دانمارک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان پیش‌ می‌رود علت توقف بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ چیست؟ + عکس و فیلم نیازمند چراغ خاموش در راه پرسپولیس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سمانه چهکندی: تعطیلی لیگ جلو قهرمانی ما را گرفت

  • کد خبر: ۲۶۶۳۴
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
سمانه چهکندی: تعطیلی لیگ جلو قهرمانی ما را گرفت
لیگ فوتبال بانوان در هفته نوزدهم متوقف شد تا همان روز‌های نخست اسفندماه، دختران فوتبالیست به خانه‌های خود بازگردند.
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - ترس از شیوع بیشتر ویروس باعث شده است اماکن ورزشی و رقابت‌های ورزشی همچنان در حالت تعطیلی باشند و کسی نمی‌داند چه زمانی می‌توانیم دوباره شاهد ازسرگیری رقابت‌های ورزشی باشیم.

بااین‌حال برای ۴ هفته باقی‌مانده لیگ پیشنهاد‌های مختلفی شده است؛ عده‌ای به پایان لیگ و اعلام تیم شهرداری بم به‌عنوان قهرمان اعتقاد دارند و عده‌ای نیز خواهان برگزاری بازی‌های باقی‌مانده هستند. چیزی که مشخص است، این است که در هر صورت بمی‌ها امسال هم قهرمان خواهند شد.

سمانه چهکندی، ملی‌پوش مشهدی فوتبال، یکی از بازیکنان قدیمی و باتجربه تیم شهرداری بم است که تابه‌حال ۶ قهرمانی را با پیراهن تیم بم تجربه کرده است. چهکندی امسال در جدول بازیکنان با بیشترین پاس گل نیز رقابت دارد و نقش پررنگی در گل‌های زده تیمش ایفا کرده است. در این جدول او با ۱۹ پاس گل و ۳ گل زده در رده سوم بهترین پاس‌گل‌دهندگان جای دارد.

او نیز مثل همه ورزش‌کاران دیگر روز‌های قرنطینه را پشت‌سر می‌گذارد و از هر فضایی برای انجام تمرینات خود استفاده می‌کند. چهکندی که در مشهد حضور دارد، تمرینات خود را به پشت بام خانه خود نیز برده است و درباره شرایط خود می‌گوید: امیدوارم هرچه‌زودتر این بیماری کرونا تمام شود و حال همه ورزش‌کاران و مردم خوب باشد. من هم سعی کردم تاجایی‌که می‌توانم، آمادگی خودم را برای ادامه لیگ حفظ کنم؛ چون راه دیگری نیست. ما همه ورزش‌کاران همین شرایط را داریم. با توجه به این اوضاع، درصورتی‌که تصمیم برای ادامه لیگ گرفته شد، به نظرم برای شروع دوباره دست‌کم دوسه هفته نیاز است تا به شرایط مسابقه برسیم. در این مدت بیشتر بازیکنان تمرینات بدن‌سازی داشته‌اند و امکان انجام تمرینات توپی نبوده است.

در بم برای دختران فوتبالیست سنگ‌تمام گذاشتند
ملی‌پوش مشهدی شهرداری بم درباره لیگ امسال تصریح می‌کند: خداراشکر فصل به فصل لیگ فوتبال بانوان از لحاظ فنی و مالی شرایط بهتری پیدا می‌کند؛ البته ناگفته نماند تابه‌اینجای کار مسئولان بم نیز برای ما بازیکنان واقعا سنگ‌تمام گذاشته‌اند. از جعفری، سرمربی تیم، تا شهردار و فرماندار زحمات زیادی کشیدند و از تیم ما حمایت کردند؛ به‌ویژه مردم بم. آن‌ها واقعا کسانی هستند که به فوتبال بانوان همانند فوتبال آقایان اهمیت می‌دهند تا حقوق زن و مرد با هم برابر باشد.

او ادامه می‌دهد: امسال هم لیگ جذاب و خوبی داشتیم و به نظرم هرچه حمایت بیشتری شود، سال‌به‌سال لیگ با‌کیفیت‌تری خواهیم داشت. اوایل فصل به‌دلیل نبود داوران باتجربه لیگ که حقوق‌های آن‌ها را پرداخت نکرده بودند، کیفیت مسابقات پایین آمد و بعضی از بازی‌های حساس بد قضاوت شد که طبیعتا روی نتایج تیم‌ها می‌توانست تأثیرگذار باشد.
 
ولی رفته‌رفته شرایط به‌علت برگشت داوران بین‌المللی بهتر شد و همه‌چیز خوب پیش می‌رفت و تیم ما نیز بدون هیچ شکستی و با ۱۸ پیروزی لیگ را پشت‌سر گذاشته بود تا اینکه به تعطیلات کرونا برخورد کردیم و درحالی‌که تنها ۴ بازی تا پایان لیگ باقی مانده بود، همه‌چیز تعطیل شد.

شرایط برای حضور خانواده‌ها و اسپانسر‌ها مهیا شود
چهکندی با اشاره به مشکلاتی که فوتبال بانوان با آن روبه‌روست، خاطرنشان می‌گوید: به نظرم باید توجه بیشتری به ورزش بانوان شود، چون که بانوان هم مانند آقایان تمام تلاش خود را می‌کنند و زحمات زیادی در این راه می‌کشند و ازاین‌بابت فرقی بین مردان و زنان نیست. نظر من این است که رقابت‌های لیگ بیشتر رسانه‌ای شود تا مردم بانوان فوتبالیست را نیز بشناسند. نبودن اسپانسر یکی دیگر از مشکلات بزرگی است که بانوان دارند و این موضوع هم بر‌می‌گردد به رسانه‌ها که بیشتر باید حمایت کنند.

او ادامه می‌دهد: پیشنهادم این است که مسئولان اجازه دهند فوتبال بانوان دیده شود تا اسپانسر‌های بیشتری وارد کار شوند و کیفیت لیگ نیز بالا برود. حتی خانواده فوتبالیست‌ها هم بتوانند از نزدیک فوتبال دختران، خواهران و همسران خود را تماشا کنند و این انگیزه بسیار بزرگی برای ورزش‌کاران خواهد بود.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->