تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰+تصاویر موزه‌ها

  • کد خبر: ۲۷۱۶۱
  • ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰+تصاویر موزه‌ها
مراسم روز جهانی موزه که هرساله توسط شورای بین‌المللی موزه‌ها اجرا می‌شود در سال جاری به دلیل همه‌گیری کروناویروس نیازمند طرحی ابتکاری است.
به گزارش شهرآرانیوز، شورای بین‌المللی موزه‌ها، ایکوم (ICOM)، با بیش از ۴۴ هزار متخصص موزه در ۲۰ هزار موزه در بیش از ۱۳۸ کشور جهان از موزه‌ها خواسته تا فعالیت‌های دیجیتالی آنلاین و با موضوع «موزه‌ها برای برابری: تنوع و فراگیری» را به اشتراک گذارند. ایکوم امیدوار است که این روز، نقطه عطفی برای جشن گرفتن روز موزه و تنوع چشم‌انداز فعالیت جوامع و کارکنان موزه‌ها و ابزاری برای شناسایی و غلبه بر تبعیض در آنچه نمایش می‌گذارند و داستان‌هایی که نقل می‌کنند، شود.

این شورا خاطرنشان کرد: ازنظر تاریخی، موزه‌ها در پیشبرد تحقیقات و تبادل فرهنگی و علمی بین‌المللی پیشگام بودند. ما نیازی به بحران نداریم تا به ما یادآوری کند که در دهکده جهانی زندگی می‌کنیم. پیش‌ازاین نیز با اشتراک‌گذاری، شبکه‌سازی و نمایش‌های آنلاین توسط موزه‌ها به این مورد پاسخ داده‌ایم.

ایکوم وب سایتی اختصاصی برای روز جهانی موزه ۲۰۲۰ ایجاد کرده که شامل مطالب و ابزار‌های غنی ازجمله کیت ارتباطی گرافیک تبلیغاتی، مانند بنر دیجیتالی و پوستر است که می‌تواند در سیستم‌عامل‌های دیجیتالی سازگار، چاپ و یا ارسال شود. پس از اتمام برنامه‌ها، موزه می‌تواند موقعیت مکانی فرد را مشخص کند و فعالیت‌های خود را از طریق متن و تصاویر در یک نقشه تعاملی آنلاین برای سایر موزه‌ها در سراسر جهان به اشتراک بگذارد.
 
برنامه مجازی موزه‌ها در روز جهانی موزه ۲۰۲۰
 

موزه هنر متروپولیتن ایالات‌متحده (Metropolitan Museum of Art )

 

برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰

 

از بزرگترین و مشهورترین موزه‌های هنر جهان در نیویورک است. سنگ آتش زنه‌ای که در مصر یافت شد از قدیمی‌ترین دارایی‌های این موزه محسوب می‌شود که قدمت آن به ۳۰۰ هزار سال پیش برمی‌گردد. در حال حاضر این مجموعه شامل دو میلیون اثر هنری زیبا است. به دلیل تعطیلی موزه‌ها در سال جاری دیگر لازم نیست بازدید حضوری از این موزه داشته باشید. امسال، مردم در سرتاسر جهان می‌توانند با دیدن فضا‌های نمادین این موزه، مراسم روز جهانی موزه را در خانه‌های خود برپا کنند. بیش از ۱۱ میلیون نفر بدون ترک خانه خود با پروژه Met ۳۶۰ بازدید مجازی خواهند داشت و این فرصت روشی جدید برای تلفیق هنر و معماری نمادین ایجاد کرده است. با استفاده از فناوری کروی ۳۶۰ درجه، بینندگان می‌توانند با ایستادن در یک گالری خالی با مرور زمان شاهد یک فضای شلوغ باشند یا در بالای شناور‌های Met Cloisters مانند پرنده‌ها شناور شوند. علاوه بر این، ۲۶ نمایشگاه مجازی توسط این موزه ایجادشده و ۲۰۰ هزار اثر مستند را به‌صورت دیجیتالی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است و به تماشاگران این امکان را می‌دهد که تقریبا هر دوره تاریخی را با لمس یک دکمه تجربه کنند (www.nycgo.com).

موزه تلییزن وست ایالات‌متحده (Taliesin West)

 

برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰

 

موزه تلییزن وست،‌ آخرین اثر فرانک لوید رایت مشهورترین معمار تاریخ آمریکا است. این شاهکار رایت طی ۱۵ سال طراحی و ساخته شد. آنچه امروز باقی‌مانده نتیجه بارها تغییر و بازسازی است، اما هرگز ذره‌ای از شکوه این معماری بزرگ کم نشده است. این موزه را نیز می‌توانید به‌صورت مجازی بازدید کنید. اسکن دقیق و پیشرفته سه‌بعدی برای کشف این میراث یونسکو در اختیار افراد قرارگرفته است. تور مجازی به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در هر اتاق اکتشاف کنند و وسایل و مبلمان آن را که بیشتر توسط خود معمار طراحی‌شده را بررسی کنند. همچنین به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا در سنگ‌های بیابانی و سایر مواد طبیعی مورداستفاده در ساخت‌وساز ساختمان، کاوش کنند (www.experiencescottsdale.com).

موزه‌ اتریش(Vienna museum)

 

برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰

 

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق موزه‌های وین به یک سفر مجازی بپیوندند و بر روی ۱۰۰ شی برتر موزه ملی وین کلیک کرده و اطلاعاتی در مورد آن‌ها کسب کنند. همچنین تحت تاثیر نقاشی‌های اگون شیله در موزه لئوپولد قرار گیرند و در مجموعه آثار هنری موزه آلبرتینا تفحص کنند (www.wien.info).
 
موزه هنر بالتیمور ایالات‌متحده (Baltimore Museum of Art )
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
مجموعه آثار موزه هنر بالتیمور شامل ۹۰ هزار اثر هنری ازجمله بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری ماتیس، شاهکار‌های پابلو پیکاسو، پل سزان و وینسنت ون گوگ است. بازدیدکنندگان می‌توانند تصاویر بیش از ۲۰ هزار اثر هنری را از هر بخش در این مجموعه مشاهده کنند و همچنین آثار جدیدی که اضافه می‌شوند را نیز بررسی کنند. این موزه همچنین یک مجله آنلاین مصاحبه با هنرمندان و متصدیان موزه منتشر کرده است. سایر موزه‌های بالتیمور ازجمله موزه هنر والترز نیز آنلاین هستند و علاقه‌مندان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند (www.baltimore.org).
 
موزه حقوق بشر کانادا (Museum for Human Rights )
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
موزه حقوق بشر کانادا در وینیپگ، مانیتوبا به‌تازگی محتوای مجازی برای بازدیدکنندگان سراسر جهان راه‌اندازی کرده است. پیام مهم این موزه این است که در همین زمان همه باید حقوق بشر را در اولویت قرار دهند. وب‌سایت این موزه دارای داستان، ایده و ابزار برای الهام بخشیدن به بینندگان است. علاوه بر دو گالری که هم‌اکنون در دسترس است، بخش‌های جدیدی ایجاد خواهد شد که شامل گالری‌ها و معماری‌های بیشتر در مورد چشم‌انداز بومی و سفر به کاناداست. بینندگان همچنین می‌توانند یک تور صوتی مجازی را از طریق برنامه موبایل داشته باشند که دارای روایت، تصاویر و فیلم است و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و زبان نشانه در دسترس است(www.travelmanitoba.com)
 
پالم بیچ ایالات‌متحده(Palm Beaches)
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
پالم بیچ فلوریدا یک مرکز تفریحی برای افراد ثروتمند و مشهور است و علت این معروف بودن زیبایی خاص و مهمان‌نوازی آن است. موزه مهم تاریخ ملی که امروزه همچنان باقیمانده است گردشگران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جلب می‌کند. این موزه تورها، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای به صورت مجازی ارائه می‌کند(www.thepalmbeaches.com)
 
موزه دریاچه مید در نوادا (Mead Museum)
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
باوجود مناظر چشمگیر و آب‌های درخشان آبی، دریاچه مید یک مرکز تفریحی در تمام طول سال است و قدمت هزاران ساله دارد. اکنون، به لطف موزه مجازی Lake Mead، گردشگران می‌توانند مجموعه عکس‌های تاریخی پیشگامان این منطقه، معدن‌کاوان، دامداران، مهاجران، سدسازان، جنگلبانان و علاقه‌مندان به تفریح در این منطقه را مشاهده کنند. بازدیدکنندگان این موزه مجازی همچنین می‌توانند از عکس‌های باکیفیت از اشیاء شیشه‌ای، سفال و سایر مصنوعات کشف‌شده در این منطقه به همراه مجموعه‌هایی از گیاهان و جانوران آن دیدن کنند(www.travelnevada.com)
 
موزه‌های هنری پورتوریکو(Puerto Rico Museum)
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
بازدیدکنندگان می‌توانند عمق و وسعت هنر و فرهنگ متنوع این جزیره با میراث ۵۰۰ ساله را از خانه‌های خود تجربه کنند. به‌تازگی، گوگل ارت و کالچر برای اولین بار باهدف حفظ بیش از ۴۰۰۰ اثر این موزه آن‌ها را دیجیتالی ارائه کرده است. این جزئیات فوق‌العاده توسط دوربین هنری رباتیک موسسه فرهنگی گوگل ثبت‌شده است و با این روش بازدیدکنندگان به‌راحتی قادر هستند تا این اشیاء را از خانه مشاهده کنند (www.discoverpuertorico.com).
 
موزه موب ایالات‌متحده (Mob Museum)
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
مسافران مشتاق ممکن است در حال حاضر نتوانند از درخشش و زرق‌وبرق کامل لاس‌وگاس لذت ببرند، اما بازدید از موزه موب، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این مقصد، می‌تواند به‌راحتی از خانه شخصی افراد تجربه شود. موزه موب، موزه ملی جرایم سازمان‌یافته و اجرای قانون است و به کاربران آنلاین این فرصت را می‌دهد تا با یک میکروسایت اختصاصی به دوران ممنوعیت الکل در امریکا سفر کنند (www.visitlasvegas.com)
 
آکواریوم شد ایالات‌متحده (Shedd Aquarium )
 
برنامه‌های مجازی روز جهانی موزه‌ها در سال ۲۰۲۰
 
 
آکواریوم جان جی شِد بزرگترین آکواریوم سرپوشیده جهان است که در شهر شیکاگو و در فضای پارک گرنت واقع شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند ۳۲.۵۰۰ موجود از زیستگاه‌های آبی در سراسر جهان را در این آکواریوم مشاهده کنند. دوستداران حیوانات می‌توانند گشت‌وگذار مجازی از آکواریوم داشته باشند و برخی از حیوانات وحشی که در آنجا ساکن هستند، از هشت‌پا تا پنگوئن و نهنگ را بررسی کنند. درحالی‌که عموم مردم قادر به بازدید حضوری نیستند، آکواریوم اجازه داده برخی از پنگوئن‌ها از مکان خود خارج و آکواریوم را اکتشاف کرده و از حیوانات دیگر بازدید کنند. افراد می‌توانند فیلم‌هایی از ماجرا‌های پنگوئن‌ها در صفحه توییتر آکواریوم شد مشاهده کنند. آکواریوم شد اطلاعات مربوط به حیوانات را در صفحه فیس‌بوک خود به‌طور مرتب با فیلم‌های مختلف به‌روز می‌کند (www.enjoyillinois.com)
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->