تبلیغ مربیان زن در فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌های خصوصی/ باشگاه‌های متخلف در مشهد پلمب می‌شوند

  • کد خبر: ۲۷۴۲۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
تبلیغ مربیان زن در فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌های خصوصی/ باشگاه‌های متخلف در مشهد پلمب می‌شوند
واکنش رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مشهد به تبلیغ مربیان زن در فضای مجازی برای برگزاری کلاس‌های خصوصی.
مژده رنگیان/شهرآرانیوز- ستاد مقابله با کرونا در ورزش، ابتدای هفته در اطلاعیه‌ای از آغاز فعالیت‌های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور خبر داد. در بین ۳۰ رشته‌ای که عنوان شد، پیاده‌روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهی‌گیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی و ورزش آمادگی جسمانی رشته‌هایی هستند که زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند و ازاین‌پس ورزش‌کاران در این رشته‌ها می‌توانند به تمرین بپردازند.
 
مژده حاجت‌طلب، رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مشهد، درباره آغاز فعالیت‌های ورزشی بانوان در باشگاه‌های مشهد می‌گوید: از مجموع ۵۹ کمیته و انجمنی که زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی فعالیت می‌کنند، تنها ۱۰ رشته مجوز آغاز فعالیت خود را گرفته‌اند. در مشهد نیز بیشتر کلاس‌های یوگا کار خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع کرده‌اند.
 
رشته‌هایی همچون ورزش صبحگاهی، پیاده‌روی، طناب‌زنی و مهارت‌های فردی نیز به‌صورت انفرادی در حال انجام هستند. او ادامه می‌دهد: از روز گذشته پس از برگزاری چندین جلسه، اطلاع‌رسانی به باشگاه‌های ورزشی برای بازگشایی را به‌مرور انجام می‌دهیم و باشگاه‌هایی که بتوانند قوانین بهداشتی را رعایت کنند، می‌توانند سالن‌های خود را باز کنند. البته نکته بسیار مهم این است که در باشگاه‌ها استفاده از دستگاه‌های بدن‌سازی و انجام تمرین‌های دسته‌جمعی همچنان ممنوع است و با باشگاه‌های متخلف برخورد خواهد شد.

باشگاه‌ها بازگشایی شدند
حاجت‌طلب تأکید می‌کند: آمادگی جسمانی که مدنظر وزارت و ستاد مقابله با کرونا بوده، تمرینات فردی است که هر ورزش‌کار به‌تنهایی و بدون استفاده از وسایل همچون دمبل و هالتر و دستگاه‌های بدن‌سازی به آن می‌پردازد. طبیعتا چنین‌موضوعی برای کاهش خطرات احتمالی و شیوع ویروس در نظر گرفته شده است.
 
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مشهد با اشاره به مجوز بازگشایی باشگاه‌های مشهد تصریح می‌کند: برخی باشگاه‌ها مشهد از روز شنبه بازگشایی شده‌اند، ولی تعدادی از باشگاه‌ها نیز هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه بازگشایی باشگاه‌ها ندارند. قطعا ازسوی اداره تربیت‌بدنی، نظارت صورت خواهد گرفت؛ اما نظارت و بازرسی از ۲ هزار باشگاه مشهد بسیار سخت است. بیش از همه باشگاه‌داران و مربیان باید خود را ملزم به رعایت بهداشت بدانند تا آمار شیوع بیماری به کمترین میزان خود برسد.

متخلفان پلمب می‌شوند
او با هشدار به مربیان و ورزش‌کاران برای برگزاری کلاس‌های خصوصی خاطرنشان می‌کند: در فضای مجازی می‌بینیم که برخی مربیان بانو و باشگاه‌های ورزشی زنان اقدام به برگزاری کلاس‌های ورزشی با تعداد کم می‌کنند، درحالی‌که این موضوع تخلف محسوب می‌شود و از ایام عید تاکنون برخی باشگاه‌ها پلمب شدند یا حتی تا پای باطل‌کردن مجوز نیز رفتند. برگزاری تمرینات به‌صورت کلاس‌های خصوصی مجاز نیست و هنوز مجوزی برای فعالیت آن‌ها صادر نشده است. ورزش‌کاران فعلا به‌صورت انفرادی می‌توانند به ورزش بپردازند.

خبر خوب برای ورزش‌کاران بدن‌سازی
حاجت‌طلب می‌گوید: پیش‌بینی ما این است که بعد از عید فطر و در هفته آینده به‌مرور اجازه فعالیت ورزش‌کاران بدن‌سازی در باشگاه‌ها نیز داده شود. باشگاه‌داران و مربیان بیش از هر صنف شغلی دیگری در قرنطینه بوده‌اند و ضرر‌های زیادی داشته‌اند. بیش‌از‌این نمی‌توان فضا‌های ورزشی را بسته نگه داشت.

برنامه ورزشی ویژه برای حاشیه‌نشینان
رئیس هیئت ورزش‌های همگانی مشهد با اشاره به برنامه ورزشی برای حاشیه‌نشینان تصریح می‌کند: یکی از برنامه‌های هیئت که پس از عید فطر آن را اجرایی خواهیم کرد، بردن ورزش‌های همگانی به حاشیه‌های شهر است. خیلی از مردم در ایام قرنطینه توانستند از طریق گوشی‌های تلفن‌همراه خود در چالش‌های ورزشی مختلف و تمرینات مشارکت کنند، اما مردم حاشیه شهر مشهد که بسیاری از آن‌ها به اینترنت دسترسی ندارند، از این امکانات محروم شدند و این‌روز‌ها می‌بینیم که بچه‌های آن‌ها در کوچه‌ها و زمین‌های خاکی بدون رعایت بهداشت به بازی و تمرین می‌پردازند. برنامه ما این است که ورزش همگانی را با حضور مربیان هیئت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مناطق آموزش دهیم. با توجه به اهمیت توسعه ورزش همگانی و تأثیرات آن بر سلامت کشور قرار است در حوزه همگانی‌کردن ورزش بیش ازپیش فعالیت کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->