خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

آسیب‌پذیری بیشتر مبتلایان به دیابت نوع یک به کرونا

  • کد خبر: ۲۷۴۶۶
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
آسیب‌پذیری بیشتر مبتلایان به دیابت نوع یک به کرونا
مطالعات اخیر محققان انگلیسی نشان می‌دهد دیابت به میزان چشمگیری خطر مرگ ناشی از کرونا را افزایش می‌دهد و این احتمال در مبتلایان به دیابت نوع یک بیشتر است.

به گزارش شهرآرانیوز، این مطالعه که توسط محققان سرویس ملی بهداشت انگلیس صورت گرفته است، نشان می‌دهد مبتلایان به دیابت نوع یک نسبت به ویروس جدید کرونا آسیب‌پذیرتر هستند.


این مطالعه نشان می‌دهد در صورت ابتلا به ویروس جدید کرونا، احتمال مرگ افراد مبتلا به دیابت نوع یک در مقایسه با افراد غیردیابتی ۳/۵ برابر بیشتر است. این آمار در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، دو برابر بیشتر است.
همچنین شاخص سن، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در میزان مرگ‌ومیر ناشی از دیابت در کروناست و افراد کمتر از ۴۰ سال ریسک کمتری دارند.


آمار انگلیس نشان می‌دهد یک‌چهارم مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در بین بیماران مبتلا به دیابت بوده است و احتمال می‌رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین منوال باشد.


محققان بر این باورند که بیماران مبتلا به دیابت به نسبت افراد غیردیابتی در معرض خطر بیشتری نیستند؛ بلکه در صورت ابتلا علائم شدیدتری را تجربه می‌کنند.  


دیابت نوع یک، اختلال خودایمنی است که تولید انسولین را در بدن متوقف می‌کند و در واقع در این بیماری مزمن، سیستم ایمنی بدن به سلول‌های بتا اجازه تولید انسولین نمی‌دهند. انسولین توسط سلول‌های بتا در پانکراس تولید می‌شود و مهم‌ترین وظیفه آن تبدیل قند خوراکی به انرژی است. در دیابت نوع یک، سلول‌های ایمنی با تخریب سلول‌های بتا، تولید انسولین را متوقف می‌کنند.


بیش از ۴۲۵ میلیون نفر در سراسر جهان به دیابت مبتلا هستند؛ بیشتر این آمار به دیابت نوع ۲ اختصاص دارد که به‌ راحتی با فعالیت بدنی منظم و رژیم غذایی سالم قابل کنترل است.


در قاره آسیا بیش از ۲۳۰ میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند. با‌توجه‌به شیوع چاقی و سازگاری سریع با سبک زندگی غربی در آسیا، پیش‌بینی می‌شود تعداد افراد مبتلا به دیابت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به بیش از ۳۵۵ میلیون نفر برسد.


 ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در ۲ ماه گذشته بیش از ۱۵۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

منبع: ایرنا به نقل از گاردین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->