تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند
سرخط خبرها

افزایش علائم کرونا/جدیدترین عوارضی که تا ۲ماه بعد از ابتلا به کرونا بروز می‌کند

  • کد خبر: ۲۶۰۹۲
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
افزایش علائم کرونا/جدیدترین عوارضی که تا ۲ماه بعد از ابتلا به کرونا بروز می‌کند
متخصص عفونی، التهاب و کبودی انگشتان، اختلال بویایی و چشایی، سردرد‌های خیلی شدید و قرمزی چشم را از عوارضی دانست که ممکن است تا ۲ماه بعد از ابتلا به کرونا بروز کند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر آیدین پورکاظمی افزود: این علائم عوارض بیماری کووید۱۹ محسوب می‌شود و برخی به اشتباه آن را علائم حاد بیماری می‌دانند.

وی با اشاره به راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، اظهار کرد: ویروس کرونا در جامعه بشری شیوع یافته و در تمام دنیا توجه محافل بهداشتی را به خودش جلب کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی به صورت ویژه به مسئله کرونا نگاه می‌کند و درصدد جلوگیری از انتشار آن است، افزود: ویروس کرونا سالیان سال است که شناخته شده و یک خانواده بزرگ از ده‌‌ها ویروس کرونا با اسامی و نام‌های مختلف دارد. ویروس‌های کرونا هم در انسان و هم در حیوان بیماری ایجاد می‌کنند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، با اشاره به وجود چند نوع از ویروس‌های کرونا در انسان طی سالیان سال، تصریح کرد: این ویروس‌ها در بدن ایجاد علائم سرماخوردگی معمولی می‌کند و همه ما بار‌ها به آن‌ها مبتلا و بدون هیچ تمهید خاصی درمان شده ایم.

پورکاظمی، با بیان اینکه کروناویروس جدید از بدن یک حیوان به انسان منتقل شده است، بیان کرد: سیستم ایمنی بدن انسان ویروس کرونای جدید را خوب نمی‌شناسد و در قبال آن نمی‌تواند دفاع خوبی انجام دهد بنابراین باعث ایجاد بحران در جهان شده است.

وی دوره نهفتگی این بیماری را ۱۰ روزه دانست و متذکر شد: از زمانی که فرد به ویروس آلوده می‌شود تا زمانی که علائم ایجاد می‌کند، ۱۰ روز طول می‌کشد و متأسفانه طی این ۱۰ روز ویروس می‌تواند منتشر شود.

این متخصص عفونی، علائم کرونا را متفاوت از سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی ندانست و اضافه کرد: کرونا معمولا با تب و سردرد و کوفتگی و خستگی و بدن درد شروع می‌شود، اما در انتهای هفته اول در تعدادی از افراد علائم به سمت ایجاد سرفه‌های بیشتر و احساس تنگی نفس و سنگینی قفسه‌سینه پیش می‌رود و در نهایت ممکن است کار به بستری در بیمارستان به علت تشدید مشکل تنفس بکشد، اما خوشبختانه تعداد افرادی که به این مرحله می‌رسند بسیار کم هستند.

پورکاظمی، با بیان اینکه از هر پنج نفر مبتلا به ویروس کرونا چهار نفر یا علامت ندارند یا علامت بسیار خفیف است، گفت: یک نفر باقی‌مانده معمولا با بیماری‌های زمینه‌ای و متابولیک همچون قلبی، کلیوی، تنفسی، دیابت، پیوند عضو و... دارد یا تحت دیالیز و شیمی درمانی است. این افراد بسیار مستعد هستند و بیماری کرونا در آنان شدت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به بهبود تعداد چشمگیری از مبتلایان به کرونا، یادآور شد: این بیماری برخلاف شیوع بالا میزان کشندگی پایین دارد و درصد کمی از افراد مبتلا ممکن است که نتوانند این مرحله را طی کنند، بنابراین به‌زودی می‌توان این ویروس را تحت کنترل قرار دارد و خوشبختانه اقدامات خوبی درخصوص تولید دارو انجام شده است.

این متخصص عفونی، کرونا را یک بیماری جدید با روش‌های درمانی ناشناخته دانست و اظهار کرد: ویروس کرونا سرعت انتشار بالایی دارد و بنابراین پیشگیری از آن و رعایت نکات بهداشتی بهترین راهکار کنترل این بیماری است. همچنین حفاظت صورت در مواجهه با ذرات تنفسی آلوده بسیار مهم است، بنابراین هنگام عطسه و سرفه حتما با دستمال یا داخل آرنج جلو انتشار قطرات تنفسی را بگیرید. کاهش حضور در اجتماع و اماکن پرازدحام و مسقف نیز ضرورت دارد.

پورکاظمی، با اشاره به عوارض جدید کرونا، تصریح کرد: علائمی مانند التهاب و کبودی انگشتان، اختلال بویایی و چشایی، سردرد‌های خیلی شدید، درد شکم، گرفتگی عضله قلب و قرمزی چشم که ممکن است تا ۲ماه بعد از ابتلا به کرونا بروز کند، عوارض بیماری کووید۱۹ محسوب می‌شود و برخی به اشتباه آن را علائم حاد بیماری می‌دانند.

وی نشانه‌های پوستی مانند تغییر رنگ پوست و کهیر و تاول را الزاما ناشی از بیماری کووید۱۹ ندانست و متذکر شد: این بیماری جدید است و علائم و نشانه‌های آن قطعیت ندارد، اما ممکن است برخی از افراد بیماری دیگر را هم‌زمان با کرونا داشته باشند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->