اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد
سرخط خبرها

قمارخانه‌های مجازی، بلای جان شهروندان ایرانی

  • کد خبر: ۲۷۵۵
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶
قمارخانه‌های مجازی، بلای جان شهروندان ایرانی

گروه شهر هوشمند‌| وزیر فناوری اطلاعات با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی، موضوع شرط‌بندی در فضای مجازی را مطرح کرد و با بیان چند تجربه تلخ مردم در سایت‌های شرط‌‌بندی از دنبال‌کنندگانش درخواست کرد اگر ایده‌ای برای مقابله با سایت‌های شرط‌بندی دارند، برای او ارسال کنند.


فلسفه سایت‌های شرط‌بندی
فلسفه سایت‌های شرط‌بندی که ایرانیان در آن شرکت می‌کنند، به این‌گونه است که عده‌ای در سایت‌های خارج از کشور تعدادی کارشناس استخدام کرده‌اند که برای بازی‌های مختلف ورزشی، درصد شانس برای برد و باخت تیم‌ها را مشخص و با‌توجه‌به این داده‌ها، درصدهای مختلفی برای کاربران تعیین می‌کنند. برای مثال برای بازی 2‌تیم بارسلونا و ختافه که شانس برد بارسلونا را بسیار محتمل می‌دانند، امکان شرط‌بندی را این‌گونه برای کاربران در‌نظر می‌گیرند که اگر بارسلونا برنده بازی شد، فرد به‌ازای یک‌میلیون‌تومان که شرط‌بندی می‌کند 7درصد آن، یعنی 70‌هزارتومان برنده خواهد شد. اگر نتیجه تساوی 2‌تیم باشد، فرد پنج‌برابر این عدد یعنی 5میلیون تومان برنده خواهد شد و اگر تیم ختافه برنده شود، فرد 12‌برابر این پول را برنده می‌شود.
ممکن است این پیشنهاد در ظاهر بسیار هیجان‌انگیز باشد، اما افرادی که این درصدها را انتخاب می‌کنند با‌توجه‌به برد و باخت‌های ‌2تیم و میزان شرط‌بندی طرفداران هر 2‌تیم این درصدها در‌نظر دارند و شاید شما به‌صورت اتفاقی در یک بازی برنده شوید اما در درازمدت این سایت است که برنده می‌شود.
شرط‌بندی در ایران و به کمک وب‌سایت‌های اینترنتی شکل گسترده‌تری پیدا کرده است و خیلی‌ها وارد این بازی شده‌اند، به‌گونه‌ای‌که امروز به‌عنوان بحث روز بسیاری از مجامع فوتبالی مطرح شده و با نام «بِت» معروف است؛ سرگرمی‌ای که برخی‌ می‌خواهند از همین راه، یک‌شبه پولدار شوند.
ناگفته نماند که این سایت‌ها در فضای مجازی به‌راحتی فعالیت می‌کنند و حتی درصورت فیلترشدن با یک فیلترشکن می‌توان آن را باز کرد و به‌راحتی برای خود تبلیغ می‌کنند.


مجازات پیش روی سایت‌های شرط‌بندی
دستگاه قضا سعی دارد با اعمال مجازات برای گردانندگان و عوامل این سایت‌ها مانع از ترویج آن‌ها در جامعه شود و اخیرا بخشنامه‌ای درباره سایت‌های قمار یا شرط‌بندی در فضای مجازی، خطاب به دادستان‌های سراسر کشور ابلاغ کرده‌است.
طبق این بخشنامه ارتکاب قمار با هر وسیله و ابزاری ولو در فضای مجازی و سایت‌های قمار حرام و جرم است و طراحی و راه‌اندازی سایت قمار اقدامی همچون دایر‌کردن مکان برای قماربازی محسوب شده و مشمول ماده‌۷۰۸ قانون مجازات اسلامی (6ماه تا 2سال حبس یا از 3 تا ۱۲‌میلیون ریال جزای نقدی) است.
همچنین شرط‌بندی روی نتایج مسابقات حرام است، لذا هر‌چند مشمول عنوان قمار دانسته نشود، مصداق بارز تحصیل مال از‌طریق نامشروع و مشمول ماده‌۲ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری
است.
طبق این بخشنامه هرکس کارت بانکی خود را به هر نحو برای وصول هزینه شرکت در قمار و شرط‌بندی نتیجه مسابقات در‌اختیار دیگری قرار بدهد و همچنین هر شخص که در طراحی سایت یا اجاره فضای میزبانی همکاری داشته باشد، عمل وی به‌علت تسهیل وقوع جرم، مصداق معاونت در جرم محسوب خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->