جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده محکومیت ۴۹ میلیاردی برای عرضه کننده برنج تقلبی در مشهد افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز حمله کردند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) چگونه عروس هلندی را در هر سنی دستی کنیم؟ + عکس متهم به ۴۰ فقره سرقت در مشهد به دام افتاد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) خراسان رضوی، رتبه دوم چندقلوزایی کشور در سال ۱۴۰۲ نحوه مشاهده و دریافت فیش حقوقی بازنشستگان بانوی مرگ مغزی در مشهد به ۷ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) پیش‌بینی بارش باران تا یکشنبه هفته آینده در نقاط مختلف کشور (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تعرفه خدمات پزشکی قانونی سال ۱۴۰۳ اعلام شد + جزئیات آیا کبودی بی دلیل بدن خطرناک است؟ جزییات تازه از قتل ۲ جوان در جشن تولد خونین در گلمکان خراسان رضوی + عکس دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد (۲۹ فروردین)
سرخط خبرها
از سوی ستاد خدمات سفر استانداری خراسان رضوی اعلام شد:

بازگشایی تأسیسات گردشگری خراسان رضوی/پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی نهادها ممنوع

  • کد خبر: ۲۷۵۹۰
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
بازگشایی تأسیسات گردشگری خراسان رضوی/پذیرش مسافر در واحدهای اقامتی نهادها ممنوع
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی از بازگشایی تأسیسات گردشگری خراسان رضوی بعد ماه مبارک رمضان خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، محمدصادق براتی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: از امروز، اول خرداد‌ماه، تمام تأسیسات گردشگری و واحد‌های اقامتی رسمی و دارای مجوز می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: البته پذیرش مسافر در واحد‌های اقامتی در اختیار دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، شهرداری و زائرسرا‌های دولتی ممنوع است.

قائم مقام رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: مقرر شد برای کنترل دقیق اجرای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به تمام واحد‌ها و صنوف، بازدید‌های مشترک و تخصصی از ارائه‌دهندگان خدمات به زائران در شهر مشهد و شهرستان‌های استان از سوی دستگاه‌های مرتبط، با هماهنگی یکدیگر انجام شود و با متخلفان برابر مقررات قانونی برخورد جدی شود.

براتی تأکید کرد: باتوجه‌به شروع احتمالی ورود زائران و مسافران به شهر مقدس مشهد پس از پایان ماه مبارک رمضان، کمیته نظارت بر واحد‌های خدمت‌رسان در ورودی‌های شهر، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی تشکیل می‌شود.

وی افزود: همه کمیته‌ها و دستگاه‌های اجرایی ستاد خدمات سفر استان نسبت به اجرا و ابلاغ دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا و دبیرخانه ستاد دستگاه‌های زیرمجموعه اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استاندار خراسان رضوی با اشاره به تغییر شرایط ترافیکی در اطراف حرم مطهر رضوی اظهار کرد: باتوجه‌به ترافیک اطراف حرم مطهر در ایام حضور زائران و مجاوران، شهرداری مشهد و پلیس راهور با همکاری آستان قدس برای کنترل ترافیک در محور‌های مواصلاتی به حرم مطهر اقدام مناسب را انجام دهند.

براتی افزود: در همه وسایل حمل‌ونقل عمومی استان به‌ویژه اطراف حرم مطهر رضوی، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

پیش‌بینی افزایش سفر به مشهد

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، گفت: با بازگشایی حرم مطهر رضوی با موجی از سفر به مشهد مواجه خواهیم بود.
وی ادامه داد: شرایط روحی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع کرونا و خانه‌نشینی چند ماهه مردم باعث شده است تا نیاز به آرامش در کنار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) بیش از پیش احساس شود و مردم از سراسر ایران عازم مشهد شوند.

او افزود: باتوجه‌به فعالیت برخی مجموعه‌های ورزشی که در ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز آن صادر شده است، به واحد‌های ورزشی برای کنترل پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل شود.

ارائه دستورالعمل سفر هوشمند

یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ضمن تشریح دستورالعمل شماره۳: سفر هوشمند: سفر + سلامت، گفت: برای کنترل نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، بازرسی‌های دقیقی از تمام تأسیسات گردشگری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در سایت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تهیه مواد ضدعفونی‌کننده، ماسک و سایر لوازم مورد نیاز برای تأمین سلامت زائران و گردشگران و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از اولویت‌های مهم در تمام مراکز گردشگری است
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->