زمان و وضعیت بازگشایی حرم مطهر امام رضا(ع) شنبه مشخص خواهد شد

  • کد خبر: ۲۷۶۱۱
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
زمان و وضعیت بازگشایی حرم مطهر امام رضا(ع) شنبه مشخص خواهد شد
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی گفت: درخصوص مصوبه ستاد ملی کرونا برای بازگشایی حرم مطهر رضوی، استان پیشنهادهایی داده است که در جلسه آینده ستاد مطرح و احتمالا شنبه تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق براتی اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا درهای حرم مطهر رضوی ۳ ساعت صبح و ۳ ساعت بعدازظهر بازگشایی می‌شوند که در‌این‌باره استان، پیشنهاد‌های داده است که در جلسه آینده ستاد مطرح و احتمالا در شنبه تصمیم نهایی گرفته می‌شود و ممکن است تصمیم جدیدی اخذ یا همان تصمیم‌های قبلی عملی شود.

وی افزود: براساس دستورالعمل‌های صادر شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اماکن اقامتی و رستوران‌ها بعد از عید فطر بازگشایی می‌شوند و طبق پروتکل‌های بهداشتی موجود مجاز به فعالیت هستند البته همه این‌ها منوط به بازگشایی حرم خواهد بود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه مراکز اقامتی استان در این مدت همکاری خوبی داشتند و همچنان با استانداری هماهنگ هستند گفت: امیدواریم با اعلام شرایط جدید هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و مهمان‌پذیر‌ها بتوانند مجدد به فعالیت‌های خود برگردند.

براتی بیان کرد: هنوز حرم باز نشده، اما حتی اگر بازگشایی شود، مردم باید با حوصله به مشهد سفر کنند تا بتوانیم پروتکل‌های بهداشتی را در استان اجرا کنیم و سلامت جامعه نیز به خطر نیافتد. مردم اطمینان داشته باشند بعد از فراهم‌شدن شرایط در خدمت زائران خواهیم بود، اما در شرایط فعلی با‌توجه‌به شیوع کرونا سفر به استان خراسان رضوی توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت بازگشایی حرم مطهر و ورود زائران استانداری، آمادگی لازم برای مدیریت سفر‌ها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را دارد افزود: در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مصوباتی در خصوص نظارت دستگاه‌های متولی از قبیل بهداشت و درمان، اتحادیه‌ها و دستگاه‌های ناظر داشتیم تا کنترل و نظارت خود را بر اماکن تقویت کنند همچنین یک گروه ویژه نظارتی متشکل از نماینده‌های تام‌الاختیار این دستگاه‌ها تشکیل شده تا به محض آغاز فعالیت اماکن اقامتی و رستوران‌ها نظارت‌ها به‌طور جدی انجام شود و در صورت تخطی این مراکز از دستورالعمل‌های بهداشتی از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: در گذشته از استان‌های با وضعیت قرمز رام‌های قطار و پرواز‌ها متوقف شده بود، اما اکنون براساس مصوبه ستاد ملی کرونا ممنوعیت خاصی برای تردد بین استان‌ها وجود ندارد و فقط توصیه‌های بهداشتی است که از مردم خواسته‌اند تا از مناطق قرمز سفری نداشته باشند و از استان خود خارج نشوند.

براتی تأکید کرد: در ورودی‌های استان کنترل‌هایی انجام می‌شود تا از شیوع ویروس کرونا پیشگیری شود.

منبع: مشهد فوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->