آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

غیزانیه غرق در محرومیت و مسئولانی که با یک توئیت از خود سلب مسئولیت می‌کنند

  • کد خبر: ۲۸۰۲۷
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
  • ۱
غیزانیه غرق در محرومیت و مسئولانی که با یک توئیت از خود سلب مسئولیت می‌کنند
ماجرای بی آبی در غیزانیه و اعتراض مردم این منطقه در استان خوزستان واکنش‌های زیادی را از جانب مقامات کشور در پی داشته است.
به گزارش شهرآرانیوز، حسن روحانی رییس جمهور دستور حل سریع مشکل را داده است، استاندار خوزستان ضمن عذرخواهی از مردم گفته است که طی چند هفته مشکل بی آبی غیزانیه حل می‌شود، امام جمعه اهواز هم به منزل پسر جوانی رفته که در اعتراض‌های غیزانیه آسب دیده بود و از او عذرخواهی کرده است. در کنار این واکنش‌ها و اقدامات برخی از مقامات و فعالان سیاسی کشور به انتقاد از عملکرد دولت در این رابطه پرداخته‌اند. یکی از منتقدان محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. او در توئیتی تند وضعیت غیزانیه را "دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور" دانست.

محسن رضایی در توئیتر خود نوشت: «بیش از پانصد هزار بشکه تولید نفت روزانه منطقه شهید پرور غیزانیه است، ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند.» او در وضعیت نام مناسب آب غیزانیه را اینگونه تحلیل کرد: «این صحنه‌ها از قبیل: مسجدسلیمان و برخی مناطق پیرامون عسلویه و... دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور است.»
 
ماجرای غیزانیه؛ از توئیت جنجالی محسن رضایی تا وعده تازه دولت

توئیت محسن رضایی دبیر کنونی مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده پیشین سپاه پاسداران مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و جنجال ساز شده است. رضایی خود از اهالی مسجد سلیمان در استان خوزستان است.

کاربران درباره توئیت او برداشت‌های مختلفی داشته‌اند. کمتر کسی دیدگاه او و آسیب شناسی‌اش از وضعیت غیزانیه را تائید کرده است.

کاربری در اینباره نوشته است: "یعنی ۴۲سال کافی نبود برای از بین بردن این تفکر آمریکایی و برداشتن قدمی برای مردم بیچاره اون منطقه؟ یعنی تمام دولت‌های بعد انقلاب، تفکر آمریکایی داشتن؟ پس دیگه چه رای دادنیه اگه اینجوریه بازم یه تفکر آمریکایی قراره بیاد دیگه."

بسیاری از کاربران و فعالان رسانه‌ای به محسن رضایی گوشزد کرده‌اند که خود او در تمام این سال‌ها از مقامات عالی رتبه کشور بوده است.

صادق حسینی از فعالان رسانه‌ای اصولگرا در این باره خطاب به رضایی نوشته است "شما که افکارتون درسته برای منطقه و استان خودتون چه کار کردید؟ غیر از ساخت یک مسجد در بهترین منطقه‌ی تهران البته ... "

حسین دهباشی مستند ساز نیز به فرمانده پیشین سپاه کنایه زده و نوشته است: "سردار ما واقعا از شما معذرت می‌خواهیم. ببخشید اگر در همه‌ی این سال‌ها که مملکت دستِ ما بود کم‌کاری کردیم. آمریکایی هم غلط کردند که خوزستان را آباد نکردند."

برخی دیگر از اینکه محسن رضایی "ژست اپوزیسیون" گرفته اظهار شگفتی کرده‌اند.

این نکته نیز مورد توجه کاربران قرار گرفته که رضایی عضور شورای توسعه استان خوزستان است و اظهار نظری اینچنینی از سوی او قابل قبول نیست.

کاربری در این باره نوشته است: "جناب محسن رضایی؛ آیا عضو شورای توسعه استان نیستید؟! با یک توئیت نمی‌شود از خود سلب مسئولیت کرد و هم دل مردم غیزانیه را بدست آورد و هم به اقتصاد آمریکایی طعنه زد! نقش شما در شورای توسعه استان خوزستان چیست؟! فدرالیته در اقتصاد که برگرفته از اقتصاد آمریکایی ست احیانا تز حضرتعالی نیست؟!"
 
این اولین بار نیست که توئیت‌های محسن رضایی بحث برانگیز می‌شود. او سال ۹۷ در اظهارنظری جنجالی نوشت که "عملیات کربلای چهار برای فریب دشمن انجام شد." کربلای چهار یکی از عملیات‌های شکست خورده ایران در دوران دفاع مقدس بود و تعدادی زیادی از رزمندگان در آن عملیات به شهادت رسیدند. این اظهار نظر عجب حتی واکنش سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده وقت نیروی قدس سپاه را در پی داشت.
 
ماجرای غیزانیه؛ از توئیت جنجالی محسن رضایی تا وعده تازه دولت

غیزانیه و وعده دولت

غیزانیه بزرگترین بخش شهرستان اهواز است با ده‌ها روستا و دو دهستان که یکی نامش همان غیزانیه است و دیگری مشرحات. این بخش بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها کشاورز و دامدار هستند. دهستان غیزانیه در حدود ۴۰ کیلومتری شرق اهواز و در مسیر آن به شهر‌های دیگر استان مثل ماهشهر، رامشیر و رامهرمز قرار دارد. این منطقه عمدتا عرب‌نشین، از محروم‌ترین بخش‌های استان و میزبان شرکت‌های نفتی و گازی و بزرگ‌ترین میادین نفتی کشور است.

 
غیزانیه مشکلات فراوانی دارد. کمبود آب، مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار، بیکاری، فقر و محرومیت شدی، وضعیت این منطقه را متفاوت کرده است.

در همین راستا روز سوم خرداد ماه، سالروز آزادسازی خرمشهر بی آبی باعث شد اهالی منطقه مسیر اهواز به رامهرمز را ببندند. مسیری که اهمیت ترانزیتی بالایی دارد. تجمع معترضان با واکنش پلیس روبه‌رو شد و تعدادی از اهالی زخمی شدند.

پس از بالاگرفتن ماجرای غیزانیه مقامات دولتی می‌گویند این مشکل به زودی حل می‌شود. حسن روحانی رییس جمهور روز گذشته در گفتگو‌های جداگانه با رضا اردکانیان وزیر نیرو و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان دستور داد که مشکلات تامین آب آشامیدنی در بعضی از مناطق اهواز هرچه سریعتر رفع شود.

مقامات آبفای خوزستان نیز اعلام کرند مسئله را ظرف چند هفته حل می‌کنند. غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم در گفتوگویی ضمن عذرخواهی از مردم غیزانیه به دلیل کوتاهی‌های پیش‌آمده، گفت: "ظرف دو هفته آینده آب به مشرحات و بخش غیزانیه بزرگ می‌رسد؛ همچنین شش کیلومتر از خط لوله آب فرسوده است که تا یک ماه دیگر برای تامین آب شرب پایدار تکمیل خواهد شد. "

این در حالی است که استاندار خوزستان در دی ماه سال ۱۳۹۵ وعده داد که مشکل آب غیزانیه را در عرض سه ماه حل کند!، اما حالا پس از چهار سال کارد به استخوان اهالی منطقه رسیده است.

محمدباقر قالیباف منتخب اول تهران که احتمالا ریاست مجلس آینده را برعهده خواهد گرفت هم در واکنش به اتفاقات رخ داده در غیزانیه از دولت به شدت انتقاد کرد.

او در توئیتی نوشت: «دولت، مسئول رسیدگی فوری به مشکل مردم است و هیچگونه اهمالی پذیرفته نیست و باید در قبال این بی‌توجهی پاسخگو باشد. تا دولت به خود بجنبد ان‌شاءالله جوانان جهادی به رفع مقطعی نیاز‌های مردم رسیدگی خواهند کرد.»

کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین به مواضع مقامات در نارضایتی از وضعیت موجود در غیزانیه واکنش نشان داده‌اند و از نارضایتی و نگرانی‌ها آن‌ها نسبت به وضعیت غیزانیه ابراز شگفتی کرده‌اند. عده ای واکنش های مقامات را در راستای فرافکنی برای کسب محبوبیت دانسته‌اند.
 
منبع: فرارو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۷
0
0
این بنده خداها فقط یک جرم بزرگ دارن و آن اینکه عرب به دنیا امدن بله چه در زمان پهلوی چه در جمهوری اسلامی غیر فارس بودن جرم نا بخشودنی است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->