ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم!
سرخط خبرها

افزایش شهریه باشگاه‌های ورزشی در مشهد، عرف یا قانون؟!

  • کد خبر: ۲۸۱۴۷
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
افزایش شهریه باشگاه‌های ورزشی در مشهد، عرف یا قانون؟!
بالارفتن عجیب شهریه‌های باشگاه‌های ورزشی درمشهد، نارضایتی بانوان ورزشکار را به‌همراه داشته است
مژده رنگیان/شهرآرانیوز- هم‌زمان با صدور مجوز برای بازگشایی باشگاه‌های ورزشی، گروه زیادی از بانوان تصمیم گرفتند بعد از ۳ ماه دوری دوباره به باشگاه‌های ورزشی بازگردند، اما خیلی زود از تغییرات و اتفاقات جدیدی که رقم خورده بود، تعجب کردند. افزایش عجیب قیمت شهریه‌ها و رسیدگی‌نکردن باشگاه‌ها به شکایات ورزشکاران خیلی زود خبرساز شد.
برخی باشگاه‌های ورزشی که البته در مناطق برخوردار مشهد نیز هستند چیزی حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به شهریه‌های خود اضافه کرده و در توجیه‌این افزایش قیمت، تأمین لوازم ورزشی ورزشکاران همچون
ماسک، شیلد، موادضدعفونی کننده و زیرانداز برای هر ورزشکار را عنوان کرده‌اند و برخی باشگاه‌های دیگر از ورزشکاران خواستار ثبت‌نام جدید در کلاس‌های نیمه‌خصوصی با تعداد افراد محدود داشته‌اند و در مقابل شهریه‌های از پیش پرداخت شده ورزشکاران پاسخ‌گو نیستند. تعدادی از شکایت‌ها نیز به‌دلیل رعایت‌نکردن پروتکل‌های ورزشی ازسوی تعدادی از باشگاه‌ها بوده است.

شهریه‌های بلاتکلیف و سوخته
یکی از بانوانی که پیش از شیوع ویروس به طور مستمر در کلاس‌های ورزشی حضور داشته و حالا با مشکل جدی روبه‌رو شده است، درباره‌این موضوع می‌گوید: عملا گرفتن شهریه دوباره موضوعیت ندارد. برای شخصی مانند من که همیشه سه‌ماهه ثبت نام و تمدید می‌کنم، دریافت شهریه پیش بدون ارائه خدمات یک مدل فریزکردن و پس‌انداز پول برای باشگاه محسوب می‌شود. معقول‌تر این است که جلسات از زمان تعطیلی باشگاه ادامه پیدا کند. مشخص نیست‌این اوضاع چه میزان طول بکشد و تکلیف شهریه‌هایی که پرداخت کرده‌ایم معلوم نیست. راحله محمدی خاطرنشان می‌کند: تعداد زیادی از افراد همین مشکل را دارند. ما وجه پرداخت کرده‌ایم بدون هزینه باشگاهی. عملا نه حقوق مربی طبق روال پرداخت شده است نه پرسنل. پس شهریه‌های بلاک شده بدون ارائه خدمات هستند.

بالابردن شهریه، عرف یا قانون؟
بهاره صمدی نیز که از رویه بازگشایی باشگاه‌ها گلایه دارد، تصریح می‌کند: به نظر من نیز توجیهی ندارد که بخواهند دوباره هزینه دریافت کنند. متضرر شدن در کرونا برای همه بوده و دلیلی ندارد که هنرجو‌های باشگاه‌این ضرر را جبران کنند. وضعیت تا پایان سال عادی نمی‌شود و همچنان باید کلاس‌های من که قبلا ثبت‌نام کرده‌ام، بلاتکلیف بماند؟ من یک ساله کلاس‌هایم را تمدید کرده‌ام و والان مجبورم می‌کنند دوباره هزینه کنم؟ باشگاه‌ها نباید در‌این شرایط فشار را روی دوش بقیه بیندازند. دلیلش را از باشگاه که جویا شدیم، مدیریت پاسخ داد که همه باشگاه‌ها به‌همین‌صورت هستند و کاری نمی‌توانند انجام دهند و قانون فعلا همین است! البته من فکر می‌کنم اگر همه باشگاه‌ها به‌همین‌منوال هستند بیشتر عرف شده نه قانون!

دفاع از باشگاه‌ها برای افزایش شهریه.
اما ماجرا از دید مربیان جور دیگری است. یکی از مربیان زن باشگاه‌های ورزشی قرار است از شنبه کلاس‌هایش شروع شود و او نیز تغییر بزرگی در کلاس‌هایش دارد. کسانی که علاقه‌مند به حضور در‌این کلاس‌ها هستند باید برای ۱۲ جلسه که پیش از شروع سال جدید حدود ۱۷۰ هزارتومان بوده است، حالا ۲۵۰ هزارتومان بپردازند، هزینه‌ای که برای کلاس‌های نیمه خصوصی گرفته می‌شد. شیما صفری می‌گوید: در هر شیفت بیشتر از ۸ ورزشکار نمی‌توانند حضور داشته باشند و در واقع کلاس‌ها نیمه‌خصوصی محسوب می‌شوند. پیش از تعطیلی‌ها در هر کلاسی بین ۱۵ تا ۲۰ نفر حضور داشتند. درباره گلایه ورزشکاران، به نظر نیاز داریم تا با درک بیشتری به قضیه نگاه کنیم. هنرجو سال گذشته برای یک سال بعد ثبت نام کرده است. در آن زمان همه قیمت‌ها کمتر و متفاوت‌تر بوده است. با گذشت زمان و تغییراتی که روی ارزش پول ما روی داده متوجه می‌شویم که باشگاه‌ها با مشکلات بزرگی روبه‌رو می‌شوند.
او ادامه می‌دهد: در‌این شرایط نباید فقط به خودمان فکر کنیم. مربیان از بهمن ماه سال گذشته دیگر هیچ درآمدزایی نداشته‌اند و حالا بعد از ماه‌ها به باشگاه‌ها برگشته‌اند. این هزینه‌ای که الان گرفته می‌شود فقط پول دستمزد مربی می‌شود. باشگاه‌ها هم هزینه‌های جانبی بسیار زیادی دارد و باید از پس آن‌ها بربیاید.
صفری تأکید می‌کند: به جز بحث هزینه‌ها، یکی از اصلی‌ترین دلایل این تصمیم جلوگیری از شلوغی و همهمه در باشگاه‌ها بود. خیلی‌ها آماده بازگشت به باشگاه‌ها بودند، اما با شنیدن پرداخت شهریه‌های جدید منصرف شدند و فقط افرادی که احساس نیاز می‌کردند و علاقه‌مند بودند برای ثبت‌نام اقدام کردند و تعدادشان خیلی کمتر است؛ تاجایی‌که من از دیگرهمکارانم اطلاع دارم باشگاه‌های دیگر هم به‌همین‌شکل هستند و شرایط برای همه یکسان است.
 
افزایش قیمت‌ها رسمی نیست.
اما هیئت بدن‌سازی و پرورش‌اندام خراسان رضوی نیز اعلام کرد که چنین‌نرخ‌گذاری‌هایی غیرقانونی است و ازسوی باشگاه‌ها این شهریه‌ها مشخص شده است و‌این افزایش قیمت‌ها رسمی نیست. در ابتدای هر سال نرخ‌گذاری جدید باید ازسوی اداره کل ورزش و جوانان استان صورت گیرد که به‌دلیل مشکلات شیوع بیماری به تأخیر افتاده است. پس از نرخ‌گذاری، تمامی‌باشگاه‌ها ملزم به گرفتن شهریه براساس نرخ مصوب هستند. به احتمال خیلی زیاد هفته آینده نرخ سال ۹۹ اعلام خواهد شد.
همچنین در صورت وجود شکایت از باشگاه‌های ورزشی، افراد می‌توانند به اداره ورزش مشهد مراجعه کنند تا از آن طریق بازرسان اداره مشهد بتوانند شکایات را پیگیری کنند. در‌این مدت بازرسی‌ها انجام شده و ادامه خواهد داشت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->