نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

چگونگی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان و تقابل سرمربیان تیم‌ها

  • کد خبر: ۲۷۹۳۹
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
چگونگی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان و تقابل سرمربیان تیم‌ها
فاطمه شریف: نه اصراری به برگزاری بازی‌ها داریم و نه مخالف برگزاری مسابقات هستیم.
مژده رنگیان/شهرآرانیوز - بازی در پلی‌آف، رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی و گرفتن آزمایش از بازیکنان در لیگ برتر فوتسال بانوان این روز‌ها به یک معضل تبدیل شده است.
با اعلام تصمیم فدراسیون فوتبال مبنی بر ازسرگیری رقابت‌ها و لیگ‌های ناتمام، ۴ تیم صعودکرده به پلی‌آف فوتسال بانوان نیز باید از ۱۷ خردادماه تمرینات خود را شروع کنند و کمتر از یک ماه فرصت دارند تا خود را برای ۳ بازی باقی‌مانده آماده کنند. اما همین خبر کافی بود تا حسابی ۲ تیم جنوبی و پایتخت‌نشین را عصبانی و شاکی کند. تیم‌های ملی حفاری اهواز که هفته پایانی با خوش‌اقبالی به صدر جدول رسید و سایپای تهران که تیم چهارم جدول است، با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در شهر‌های خود مخالف شدید برگزاری این بازی‌ها در تیرماه هستند و حالا مشکلات و هزینه‌های گرفتن آزمایش از بازیکنان و خوابگاه و سفر را بر سر راه خود می‌بینند. از سوی دیگر تیم‌های مس رفسنجان و هیئت فوتبال خراسان‌رضوی با وجود داشتن شرایط مشابه دیگر تیم‌ها، با تصمیم فدراسیون موافق هستند. این در حالی است که در یک هفته اخیر مشهد نیز به جمع شهر‌هایی با وضعیت قرمز پیوسته است. همین موضوع باعث شده است تا سرمربیان تیم‌ها مقابل یکدیگر قرارگیرند و هم را متهم کنند.

نه اصراری داریم و نه مخالفیم
فاطمه شریف، سرمربی مشهدی‌ها که مورد انتقاد تیم‌های مخالف برگزاری لیگ قرار گرفته است، در این‌باره تصریح می‌کند: نظر من این بود که با توجه به اینکه امتیاز تیم‌ها خیلی به هم نزدیک است، تعیین قهرمان کار خیلی سختی است و اگر بخواهیم بدون تعیین قهرمان مسابقات را به پایان برسانیم، فصل بعدی لیگ برتر در جذب اسپانسر‌ها دچار مشکل می‌شویم، بنابراین من موافق برگزاری مسابقات بودم.
اما موضع تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی درباره برگزاری بازی‌های لیگ این است که تابع تصمیم فدراسیون و ستاد مقابله با کرونا هستیم.
نه اصراری به برگزاری بازی‌ها داریم و نه مخالف برگزاری مسابقات هستیم. مسئولان سازمان لیگ و اهالی فن بر اساس نظر شخصی من تصمیم‌گیری نمی‌کنند و ما هم وقتی فدراسیون فوتبال را به‌عنوان مرجع می‌شناسیم، باید تصمیماتشان را بپذیریم، همان‌طور که ۴ روز زودتر برای انجام بازی برگشت نیمه‌نهایی به رفسنجان رفتیم که یک روز به برگزاری مسابقه به ما اعلام کردند بازی لغو شده است و ما نیز قبول کردیم و به شهرمان برگشتیم.
 
خیلی ضرر مالی کردیم و خیلی برایمان سخت بود، اما به تصمیم فدراسیون احترام گذاشتیم و الان هم به هر تصمیمی احترام می‌گذاریم.
او خاطرنشان می‌کند: اگر تیم‌های دیگر برگزاری مسابقات را خطری برای جان بازیکنان و اعضای تیم می‌دانند، چطور در زمان برگزاری بازی برگشت در روز‌های اوج و خطرناک شیوع بیماری در اسفندماه موافقت کرده بودند و برای انجام بازی آماده بودند؟

خواهان نتیجه بعد از یک سال سختی
رفسنجانی‌ها نیز چنین نگاهی به برگزاری بازی‌ها دارند. به‌طوری‌که عاطفه رضایی، سرمربی تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان، تصریح می‌کند: حرف‌هایی زدند که تیم‌های مس رفسنجان و هیئت خراسان‌رضوی می‌خواهند مسابقات لیگ برتر برگزار شود، اما ما تیم باشگاهی و مدیرعاملی داریم که یک‌سال هزینه کرده و بازیکنانم هم یک سال تلاش کرده‌اند و سختی کشیده‌اند، بنابراین می‌خواهیم مسابقات نتیجه داشته باشد. از طرفی می‌توان رقابت‌ها را با رعایت موارد بهداشتی برگزار کرد.

یک تب‌سنج ساده ۴ میلیون تومان است.
اما مینا بارانی، سرمربی تیم فوتسال بانوان ملی حفاری، در واکنش به تصمیم سازمان لیگ مبنی بر برگزاری مسابقات، می‌گوید: خوزستان به‌ویژه اهواز از مناطقی هستند که هنوز وضعیت قرمز دارند، جایی برای تمرین نداریم. ما باید دستورات را اجرا کنیم، چون چاره‌ای جز انجام آن نداریم. نمی‌دانیم چه کسی قرار است از بازیکنان آزمایش بگیرد! هزینه‌های زیاد آزمایش چگونه باید پرداخت شود؟ تب‌سنجی که قرار است دمای بازیکنان با آن گرفته شود، حدود سه‌چهار میلیون تومان است که البته‌ای کاش باشد و بتوان خرید. هیچ تب‌سنجی در بازار وجود ندارد. آیا این امکان وجود دارد که از همه بازیکنان آزمایش کرونا گرفته شود؟ هزینه‌های گرفتن آزمایش کرونا خیلی بالا و برای باشگاه‌ها زیاد است. امیدوارم همه به سلامت از مسابقات خارج شوند.

سؤالات نیلوفر اردلان از فدراسیون
نیلوفر اردلان، سرمربی تیم فوتسال سایپا، هم نگرانی‌هایی همچون نماینده اهواز دارد و می‌گوید: چه تضمینی برای رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی وجود دارد؟ خوزستان یکی از شهر‌های قرمز است، همانند تهران. ما باید شرایط بهداشتی را بدانیم. زمانی که ما در مسابقات زنان از نمازخانه به‌عنوان رختکن استفاده می‌کنیم، چه کسی آیین‌نامه بهداشتی را تضمین می‌کند؟ آیا الان تمام باشگاه‌های بانوان توانایی گرفتن سی‌آی‌پی و هتل‌ها را دارند؟ در بازی نخست باید مقابل ملی حفاری قرار گیریم که این تیم اعلام کرده است شرایط برگزاری تمرینات برای خودشان را نیز ندارند. آزمایش کرونا هزینه زیادی دارد. آیا تمام باشگاه‌ها می‌توانند از پس این هزینه‌ها برآیند؟ اینجا پای جان در میان است و جان زنان با مردان هیچ تفاوتی ندارد. آیا تمام آیین‌نامه‌هایی که قرار است در مسابقات مردان اجرا شود، در بخش زنان هم اجرایی می‌شود و باشگاه‌ها این توانایی را دارند؟ بحث پول، ترس و لج‌بازی مطرح نیست، بلکه بحث ما سلامتی و جان بازیکنان است.

آغاز تمرینات مشهدی‌ها پس از گرفتن آزمایش
تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی یکی از مدعیان کسب قهرمانی این فصل از مسابقات است. تیمی که با حمایت هیئت فوتبال استان در رقابت‌ها حاضر شده است و با ترکیبی از بازیکنان باتجربه ملی‌پوش و نیز بومی به دنبال تاریخ‌سازی برای فوتسال بانوان مشهد است. آزمایش ویروس کرونا قرار است چند روز قبل از شروع تمرینات که ۱۷ خردادماه اعلام شده است، از بازیکنان تیم مشهد گرفته شود و به ایفمارک ارسال شود تا اجازه تمرین دهند. آزمایشی که گفته می‌شود در صورت کامل و بی‌نقص بودن، هزینه‌ای بین ۵۰۰ هزار تومان تا یک‌میلیون تومان برای هر بازیکن هزینه دارد. با این حال تیم‌های شرکت‌کننده به انجام آزمایش پیش از شروع تمرینات ملزم هستند. البته قرار است قبل از هر بازی نیز از بازیکنان و کادر تیم‌ها آزمایش کرونا گرفته شود.
با این حال سرمربی تیم هیئت فوتبال خراسان‌رضوی درباره آیین‌نامه‌های بهداشتی که قرار است در رقابت‌ها رعایت شود، می‌گوید: شاید باشگاه‌ها نتوانند آیین‌نامه را در بخش بانوان و حتی مردان به‌طور کامل انجام دهند، چون امکانات سخت‌افزاری لازم برای این کار را نداریم. علاوه بر این، محدودیت‌های مالی نیز وجود دارد. با این حال تلاش می‌کنیم تا جای ممکن موارد مطرح‌شده در آیین‌نامه را رعایت کنیم. شریف تصریح می‌کند: قرار است هیئت پزشکی ورزشی استان مطابق با آیین‌نامه وزارت بهداشت و وزارت ورزش در روز شروع تمرینات از بازیکنان آزمایش بگیرد، اما بازیکنی که آزمایش می‌دهد، امکان دارد باز هم مبتلا شود، چرا که این بازیکن به خانه‌اش برمی‌گردد و نمی‌توانیم جلوی انتقال ویروس از جامعه و خانه به بازیکن را بگیریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->