برگزاری همایش روز روانشناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روانشناس نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرانجام مهریه‌های عجیب و غریب؛ از یک میلیون گل رز تا بال مگس!

  • کد خبر: ۲۸۳۲۶
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
سرانجام مهریه‌های عجیب و غریب؛ از یک میلیون گل رز تا بال مگس!
درباره مهریه عجیب و غریب یک میلیون شاخه گل رز که سروصدای زیادی به پا کرد
محبوبه عظیم زاده/شهرآرانیوز - با این حجم زیاد گل بعید نیست بتوان عطرش را از پشت مانیتور یا ال سی دی گوشی هم احساس کرد. درِ پشتی کامیون که باز می‌شود یک حجم سرخ رنگ غلیظ چشم آدم را می‌زند. این رُزهای خوش رنگ و لعاب که مثل تلی روی هم ریخته مهریه یک میلیون و یک صد شاخه گل خانمی است که کامیون کامیون آن‌ها را دریافت کرده و بعد از آن تصمیمی گرفته است، حاشیه‌های دیگری را به این مهریه عجیب و غریب اضافه کرد.

۴ میلیارد تومان کجا و ۵۰۰ میلیون کجا؟
ویدئویی را که از صحبت‌های این خانم و وکیلش در فضای مجازی پخش شده است شما هم حتما دیده اید. این خانم در بخشی از صحبت هایش می‌گوید: «بعد از اختلاف با همسرم مجبور شدم تقاضای طلاق کنم و مهریه ام را طلب کنم.
 
در نتیجه مطالبه گل‌های مهریه ام را کردم.» او در ادامه صحبت هایش می‌گوید که گل‌ها را هم تقدیم می‌کنم به تمام کسانی که برای این خاک و این سرزمین جنگیدند.
 
وکیل این خانم هم در رابطه با قیمت این گل‌ها صحبت می‌کند و می‌گوید زمانی که کارشناس از گل فروشی استعلام کرده بود، هر شاخه گل ۴۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده بود که در مجموع ۴ میلیارد تومان شد و اعتراض همسر این خانم را به دنبال داشت.
 
به همین دلیل اعلام کرد که اصل مهریه را پرداخت می‌کند. در نهایت با توجه به نوسان‌ها و استعلام قیمت، هر شاخه گل به ارزش ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود که در مجموع می‌شود ۵۰۰ میلیون تومان. در قسمتی از این ویدئو صحبت‌های فردی با عنوان نماینده دادگستری نیز منتشر می‌شود که می‌گوید این گل‌ها در ۸ کامیون به دست خانم رسیده است، اما به گفته رئیس کل دادگستری کرمان شخصی به نمایندگی از دادگستری در این اتفاق حضور نداشته و او یک کارشناس گل و گیاه است.

چرا گلزار شهدا؟
این سؤال جدی رئیس کل دادگستری استان کرمان هم هست و اعلام کرده است که پیگیری‌های لازم را برای یافتن پاسخ آن انجام خواهد داد. او همچنین گفت که این خانم بعد از تحویل گرفتن گل ها، بدون انجام هرگونه هماهنگی این گل‌ها را به گلزار شهدا انتقال داده است.
 
به دنبال این اتفاق مدیرکل بنیاد شهید استان کرمان هم بلافاصله دستور جلوگیری از تخلیه این گل‌ها را صادر می‌کند و می‌گوید که این گل‌ها از طرف بنیاد شهدا پذیرفته نشد و تنها چند گل به عنوان تبرک در گلزار بر روی سنگ مطهر شهدای گلزار قرار داده شد. مسئول روابط عمومی معراج الشهدای کرمان نیز در این خصوص بیان کرد: «با توجه به اینکه این بانو می‌خواست طلاق بگیرد و ما شهدا و روش و سیره آنان را به عنوان الگو‌هایی برای آغاز زندگی و استحکام ادامه یک زندگی می‌دانیم، این گل‌ها برای گلزار شهدای کرمان پذیرفته نشد.»

اشتباهی که از اول اشتباه بود
در خبر‌ها برخی گفتند ۱۱ کامیون، برخی گفتند ۸ کامیون و برخی گفتند کمتر و بیشتر! گرچه که یکی دو کامیون این ور و آن ور چندان توفیری ندارد، وقتی کلی آدم از مشهد و محلات و تهران به دردسر افتاده اند تا به اذعان خودشان بدون اینکه از اصل ماجرا خبر داشته باشند، بنشینند پشت فرمان، بکوب تا کرمان بیایند، بازار گل ۲ روز تمام تعطیل شود و در نهایت هم کسی به آن‌ها و گل‌های پژمرده و مانده روی دستشان پاسخ گو نباشد.
 
در هر صورت گل‌های رز حسابی از این دست به آن دست شد؛ هم در فضای مجازی و کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی و هم در صدا و سیما. خیلی‌ها در این میان فقط به تماشای این صحنه اکتفا نکردند و واکنش‌هایی هم نشان دادند. عده زیادی این کار را از بیخ و بن تقبیح کردند و گفتند: «وقتی می‌گید مهریه رو کی داده کی گرفته، همین می‌شه که این جوری فانتزی طور و روی هوا مهریه انتخاب می‌کنید. خب یک چیز معقول تعیین کنید دیگه.»
 
عده دیگری هم به از اساس اشتباه بودن این نوع و این میزان مهریه اشاره کردند و گفتند: «چرا از اول باید تن به این مهریه‌های عجیب و غریب داد؟» برخی دیگر گفتند: «ای کاش در این شرایط اقتصادی و معیشتی، این پول‌ها هدفمندتر و مفیدتر خرج و مصرف می‌شد.»

سرانجام مهریه‌های عجیب و غریب
گل‌ها سرانجام مختلفی پیدا کردند. بخشی برای تقسیم میان کودکان کار و خانه سالمندان پذیرفته شد و برخی دیگر برای عصاره گیری رفت. با این حال، جدا از لج و لجبازی این زوج که از دید مردم هم پنهان نماند، مسائل دیگری در این میان مطرح شد. مسائلی که دوباره پای مهریه‌های عجیب و غریب را به میان آورد؛ مهریه‌هایی که کم هم نبوده اند و با این اوصاف اصلا بعید نیست در آینده تنوع و تکثر بیشتری هم پیدا کنند.
 
بال مگس و یک عضو از اعضای بدن آقای داماد یا آهوی وحشی و مرجان دریایی یا حتی نمونه‌های فرهنگی تری مثل رونویسی از روی دیوان فلان شاعر. خاص بودن، تلاش برای اثبات عشقی که شاید وجود نداشته باشد، سوءاستفاده یا حربه‌ای برای ماندن سر زندگی، پیش زمینه‌ها و ذهنیت‌هایی است که نه تنها مفید و مؤثر واقع نمی‌شود، بلکه خیلی هم مضحک به نظر می‌رسد و نه مهری را به وجود می‌آورد و نه مهری را رونق می‌بخشد.
 
شاید جدا از تصمیم‌های شخصی و خانوادگی هنگام ازدواج بدنباشد همه ما یک بار دیگر با خود مرور کنیم که تعریف مهریه در قانون مشخص است و باید قابلیت قیمت گذاری و تبدیل شدن به وجه نقد را داشته باشد. علاوه بر این، مهریه باید مالیت داشته باشد، یعنی قابل دریافت و استفاده باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->