تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا شولتس: احتمال حل اختلافات باکو-ایروان بیشتر از همیشه است کنعانی:‌ آمریکا شایستگی اظهارنظر در مورد حقوق بشر را ندارد چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است نتانیاهو: تصمیمات لاهه تاثیری بر رفتار اسرائیل ندارد آمادگی مردم یمن برای جنگ مستقیم با ارتش رژیم صهیونیستی سازمان ملل: پاک‌سازی نوار غزه از آوار و بمب‌های منفجرنشده احتمالاً ۱۴ سال طول بکشد اعلام آمادگی روسیه برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران انسیه خزعلی: دشمن درحال ترویج معضل بی هویتی در بین جامعه است
سرخط خبرها

وضعیت محکومان دیه و مهریه در شرایط کرونایی از زبان سخنگوی قوه قضائیه

  • کد خبر: ۲۳۸۱۸
  • ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
وضعیت محکومان دیه و مهریه در شرایط کرونایی از زبان سخنگوی قوه قضائیه
سخنگوی قوه قضائیه درباره محکومان دیه و مهریه در شرایط کرونایی و عدم توانایی پرداخت آن گفت: نحوه اجرای محکومیت‌ها منبعث از وضعیت اقتصادی و میزان درآمد محکوم علیه است، وقتی به هر دلیل درآمد محکوم علیه کاهش پیدا کند همکاران قضایی این توجه را دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در گفتگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران  از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان زندان‌ها خبر داد و در رابطه با اعطای مرخصی به زندانیان گفت: با عنایت رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه در مورد مرخصی نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند.

 

وی افزود: حدود ۱۰ هزار نفر از مجموع زندانیان، مشمول عفو شدند و پرونده محکومیت آن‌ها بسته شد.

 

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به ویروس کرونا در کشور گفت: درحال حاضر میزان آلودگی و تعداد مبتلایان در بسیاری از کشور‌های مدعی حقوق بشر بیش از کشور ما است و تعداد زندانیان آن‌ها هم بیشتر است، ولی اهتمام آن‌ها به بهداشت زندانیان به اندازه ما نیست.

 

وی ادامه داد: اهتمام بسیار جدی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سازمان زندان‌ها انجام شد تا از ابتلای کسانی که در زندان هستند پیشگیری شود و مبتلا به ویروس نشوند.

 

سخنگوی قوه قضائیه در مورد ناآرامی‌های اخیر در برخی از زندان‌ها افزود: در زندان سقز یک حادثه ناشی از توطئه تعدادی از زندانیان و دو تا سه نفر از نیرو‌های زندانبانی بود که در واقع قصور رخ داد و درنهایت منجر به فرار تعدادی از زندانیان شد.

 

وی ادامه داد: در اقدام اول پرسنل مقصر شناسایی و بازداشت شدند و با هماهنگی پلیس و نیرو‌های امنیتی اکثر زندانیان فراری مخصوصا آن‌هایی که جرایم سنگین و خشن داشتند، دستگیر شدند.

 

اسماعیلی گفت: حدود ۸ نفر از مجموع ۷۴ نفر زندانی فراری، بیرون هستند که البته جز مجرمان خطرناک نیستند.

وی با اشاره به خود معرفی برخی زندانیان فراری گفت: امیدواریم مابقی نیز، چون محکومیت سنگین ندارند بیایند و خود را معرفی کنند.

 

سخنگوی قوه قضائیه در مورد نامه برخی از هنرمندان در مورد آزادی یکی از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: این نامه، هنرمندانه نبود؛ در این نامه از کسی که حداقل در مظان اتهامات اقتصادی است تعریف و تمجید‌هایی شده؛ البته حکم این پرونده هنوز صادر نشده و نمی‌توان جزییات را اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در این نامه عدم شفافیت در جمع آوری امضا نیز وجود داشت، برخی گفتند ما اصلا امضا نکردیم و نکته بعدی انتشارش در فضای مجازی بود. اگر یک جمعی نامه‌ای به یکی از مقامات می‌نویسند باید صبر کنند تا در چارچوب ضوابط قانونی موضوع بررسی شود.

 

اسماعیلی درباره تفاوت متن نامه‌ای که به قوه قضاییه آمده با متن نامه منتشر شده در فضای مجازی، گفت: دو متن را با هم مقایسه نکردم و متن نامه‌ای که به قوه قضاییه آمده را دیدم. ما به حکم قانون و بر اساس عدالت در این پرونده و پرونده‌های دیگر تصمیم خواهیم گرفت.

 

وی گفت: این پرونده هنوز منتهی به صدور رای نشده و در دادسرا است و کار تحقیقات ان انجام می‌شود.

 

اسماعیلی افزود: این پرونده بسیار گسترده است که تعدادی از متهمان آن محکوم شدند، اما در خصوص این فرد مورد نظر، هنوز رسیدگی کامل قضایی انجام نشده است.

 

وی ادامه داد: در جلسه هفته گذشته که رئیس قوه قضاییه با روسای دادگستری و دادستان‌ها توصیه‌هایی در ارتباط با دادرسی در ایام شیوع ویروس کرونا داده شد که یکی از ان‌ها محکومان مالی و محکومان غیرعمد مثل دیه و مهریه است که حتما عنایت لازم را داشته باشند.

 

سخنگوی قوه قضاییه درباره اعطای بخشی از درآمد مسولان عالی قضایی در ارتباط با کمک به آسیب دیدگان از کرونا گفت: پیشگام این موضوع رهبر انقلاب بودند. بخش‌هایی از جامعه و مردم این خواسته رهبری را اجابت کردند. مسئولان قوه قضاییه نیز تصمیم گرفتند ۲۰درصد از حقوقشان را به مدت ۳ماه به نیازمندان آسیب دیده کرونا اختصاص دهند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->