راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: فعلا برای بازگشایی رواق‌های حرم رضوی برنامه‌ای وجود ندارد/ تصمیم‌گیری ساعات بازگشایی رواق‌های حرم به ستاد استانی واگذار شد

  • کد خبر: ۲۸۴۳۸
  • ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
وزیر بهداشت: فعلا برای بازگشایی رواق‌های حرم رضوی برنامه‌ای وجود ندارد/ تصمیم‌گیری ساعات بازگشایی رواق‌های حرم به ستاد استانی واگذار شد
وزیر بهداشت گفت: فعلا برای بازگشایی رواق های متبرک حرم مطهر رضوی برنامه ای وجود ندارد و برنامه ریزی برای استفاده معنوی زائران در صحن های حرم رضوی خواهد بود.

امیرعلی قاسمی‌مقدم/شهرآرانیوز، دکتر سعید نمکی در حاشیه سفر به مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در نشستی که با مسئولان ارشد خراسان‌رضوی برگزار خواهد شد تلاش می‌شود بهترین و سهل‌ترین روش‌ها را در راستای بهره‌مندی معنوی زائران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با کمترین آسیب برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه با تاکید به اینکه خراسان‌رضوی یکی از بهترین استان‌های کشور در کنترل و مدیریت ویروس کرونا بوده است اظهارکرد: همدلی و وفاق شکل گرفته در میان مردم و مسئولان، تیزهوشی استاندار، دلسوزی رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همکاری نیروهای مسلح، بسیج، سازمان های دولتی و مردم نهاد و خیران سلامت موجب مدیریت و کنترل بیماری کووید-۱۹ در خراسان رضوی شد.

وی اضافه‌کرد: این استان در زمینه مدیریت ویروس کرونا عالی عمل کرده است و اقدامات انجام شده در این استان به عنوان یک الگو در بسیاری از استان ها مورد استفاده قرار گرفت.

دکتر نمکی با بیان اینکه در قالب وبینارهایی که به طور مستمر برگزار می شود الگوهای موفق در زمینه مدیریت و کنترل بیماری کووید-۱۹ به دیگر استان ها انتقال داده می‌شود گفت: در حال حاضر در استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدامات موفق سایر استان‌ها به ویژه در حوزه مدیریت درمان بیماران بستری در بخش های مراقبت ویژه انتقال داده شده است و انشالله در آینده نزدیک این گنجینه نفیس را بیشتر به تصویر خواهیم کشید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: تصمیم‌گیری درباره ساعات بازگشایی صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به ستاد استانی واگذار خواهد شد.
دکتر نمکی که به درخواست استاندار خراسان‌رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا این استان حضور یافته بود، اظهار کرد: سخت‌ترین، غم‌انگیزترین تصمیم ستاد کرونا این بود که مجبور شدیم برای حفظ سلامتی مردم صحن و سرای حرم امام رضا(ع) ببندیم؛ نمی‌دانید برای من که از کودکی به عشق آن حضرت بزرگ شدم، چقدر سخت بود.
وی ادامه داد: روزی که قرار بود رای‌اعتماد از مجلس بگیرم، با امام رضا(ع) عهد بستم که تمام تلاشم را برای اعتلای فرهنگ اهل بیت‌(ع) به‌کار گیرم و به همین خاطر از گرفتن تصمیم تعطیلی حرم مطهر به خاطر حفظ سلامت مردم شرمسار بودم.
وی افزود: وقتی که در جلسه ستاد مقابله با کرونا متوجه شدم که زائران بارگاه منور رضوی ناراضی هستند؛ شدیدا شرمسار شدم و به آقای رئیس جمهور گفتم که برای رفع مشکل زائران به مشهد سفر می‌کنم.
وزیر بهداشت گفت: با موافقت آقای رئیس‌جمهور از امروز تصمیم‌گیری درباره ساعات بازگشایی صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) به ستاد استانی واگذار شد و هیچ دخالتی در این زمینه نخواهیم داشت؛ البته تاکید داریم که حتما فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.
وی گفت: پس از ۱۰ روز تصمیمات اتخاذ شده ارزیابی خواهد شد و آن زمان اگر نتیجه لازم تحقق پیدا نکرده بود، به موضوع ورود خواهیم کرد.
نمکی بیان کرد: یکی از بلاهایی که ممکن است هر دو قرن یک کشور یا در ابعاد گسترده تمام کشورها را گرفتار کند؛ همین بلایی است که ویروس کرونا بر سر ما آورده و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا با هیچ یک از ویروس‌های گذشته تشابه ندارد، خاطرنشان کرد: از روزهای آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، ضمن ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف، تلاش کردیم که بسترهای لازم را برای مقابله با ویروس کرونا فراهم کنیم.
نمکی درباره بازگشایی صحن‌های حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار کرد: دغدغه اصلی ما در زمینه بازگشایی کامل حرم مطهر رضوی، حضور گسترده زائران مشتاق زیارت از اقصی نقاط کشور در مشهد مقدس و بروز مشکل در این زمینه است.
وی تصریح کرد: باید بپذیریم که کرونا تمام نشده است و هر لحظه ممکن است قدرتمند تر از گذشته بازگردد؛ ما باید خودمان را متناسب با بدترین شرایط آماده کنیم تا متضرر نشویم.
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: دشمنانی که منتظر فروپاشی جمهوری اسلامی ایران از طریق همه‌گیری ویروس کرونا بودند، حالا خودشان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که ایران راه را با عزت جلو رفته است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->