سرخط خبرها

گلایه اهالی آوینی از نبود پیاده‌رو/ زندگی در میدان خطر

  • کد خبر: ۲۸۴۸۲
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
گلایه اهالی آوینی از نبود پیاده‌رو/ زندگی در میدان خطر
بلاتکلیفی املاک در محدوده بولوار شهید آوینی نسبت به عقب‌نشینی و نگرانی کسبه در رابطه با تخلیه و واگذاری مغازه‌ها به شهرداری از مهم‌ترین دغدغه های این روزهای اهالی این محله است.
فاطمه سیرجانی - بلاتکلیفی املاک در محدوده بولوار شهید آوینی نسبت به عقب‌نشینی و نگرانی کسبه در رابطه با تخلیه و واگذاری مغازه‌ها به شهرداری، دغدغه‌ای است که خیلی از ساکنان این محله می‌خواهند گزارشگر ما با حضور در محل و شنیدن حرف‌ها و مشاهده مشکلات، انعکاس‌دهنده آن‌ها باشد. رنجبر، از ساکنان قدیمی محله، که به گفته خودش از سال‌ها قبل به‌عنوان نماینده مالکان در جلسات و نشست‌ها با متولیان شهرداری حضور داشته است، در تهیه این گزارش ما را همراهی کرد.

پیگیری بی‌ثمر هفت‌ساله  
حاشیه صدمتری، بابانظر۵۰، بولواری آبی‌رنگ به چشم می‌آید که نقطه آغاز یک محدوده بزرگ به نام «آوینی» است.
رنجبر در همان ابتدا ۲ سمت محدوده را نشان می‌دهد و می‌گوید: سمت راست در محدوده شهرداری منطقه۵ و سمت چپ در حوزه منطقه۴ است.
 املاک هر ۲ سمت نیز در طرح عقب‌نشینی هستند؛ اما اگر دقت کنید، ۲ منظر کاملا متفاوت می‌بینید. او در‌حالی‌که به فضای باز پیاده‌رو در سمت راست اشاره می‌کند، ادامه می‌دهد: این قسمت عقب‌نشینی و پیاده‌روسازی و فضا‌آرایی انجام شده و قابل‌قبول است؛ اما طرف مقابل نه.
 او توضیح‌ می‌دهد: بیشتر از ۷ سال است پیگیر این موضوع هستیم و هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. حادثه‌های متعددی به سبب نبود پیاده‌رو اتفاق افتاده است و به‌خاطر همین موضوع، چند جلسه با مدیر ستاد حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری مرکز داشته‌ام. همچنین در نشست‌هایی که با شهرداران قبلی آقایان پژمان و مرتضوی انجام شده، معضل بلاتکلیفی املاک این محدوده مطرح شد؛ اما متأسفانه بی‌نتیجه بود.

جای خالی پیاده‌رو
 رنجبر مشکل این محدوده را نبود پیاده‌رو و یکی‌شدن مسیر عبور‌ومرور اهالی با خیابان برمی‌شمارد و می‌گوید: اگر نگاه کنید، راسته این بولوار که بیشتر هم تجاری است، پیاده‌رویی دیده نمی‌شود. او با اشاره به تصادفات مکرری که به‌ویژه در سه‌راهی-محدوده آوینی ۱۶ و ۱۸- اتفاق می‌افتد، ادامه می‌دهد: نبود مسیری برای تردد اهالی و احداث لچکی، سر سه‌راهی که منجر به باریکی راه شده است، باعث بروز سانحه به‌ویژه برای موتورسوار‌ها شده است.

طرح کلید خورد
 رنجبر در ادامه با یادآوری دوباره این موضوع که بولوار شهید آوینی مرز ۲ منطقه ۴ و ۵ است و روند مناسب‌سازی آن ازسوی هر ۲ شهرداری پیگیری می‌شد، می‌گوید: در ابتدا پیگیری و مطالبه از سمت شهرداری منطقه ۵ بود و خوشبختانه زود هم جواب داد و ظرف یک‌سال سمت راست بولوار، املاک تملک و پیاده‌روسازی انجام شد و مردم و کسبه هم راضی هستند.
 
وی با اشاره به درخواست‌هایی مبنی بر تعیین تکلیف املاک منطقه‌۴ از طرف کسبه و ساکنان اظهار می‌دارد: سال قبل نشستی با  شهردار منطقه، مهندس غلامی، داشتیم و ایشان مساعدت داشت و ضرورت تسریع اجرای پروژه عقب‌نشینی در بولوار شهید آوینی را مطرح کرد و قرار شد نشستی مردمی با مالکان داشته باشند؛ قراری که به‌سبب شیوع کرونا، منتفی شد.
رنجبر با اشاره به تملک و تخریب ۲ ملک در طرح مذکور، ادامه می‌دهد: انجام این حرکت در اواخر سال گذشته، جای امیدواری دارد.

در تملک، انصاف رعایت شود
در ادامه به‌سراغ چند نفر از کسبه محدوده بولوار شهید آوینی می‌رویم. یکی از آن‌ها که نمی‌خواهد نامی از وی برده شود، می‌گوید:۷۰ سال از خدا عمر گرفته‌ام، ۳۵ سال است اینجا کاسبی می‌کنم و همه درآمدم از همین محل است.
 
حالا که شما واسطه این کار شده‌اید، بنویسید اگر شهرداری می‌خواهد املاک ما را تملک کند، حداقل به قیمتی بردارد که سر پیری بتوانیم ملک دیگری بخریم. او با اشاره به تورم روزافزون قیمت املاک ادامه می‌دهد: ارزش پول پایین می‌آید و قیمت املاک نجومی است و ترس ما این است که امروز ملک را واگذار کنیم و فردا نتوانیم حتی نصف آن را بخریم!

رضایی کاسب دیگری است که در ادامه صحبت‌های همسایه‌اش می‌گوید: اگر شهرداری دربرابر ملک تجاری، جایگزینی به همان متراژ می‌داد، دیگر ترس بی‌ارزش‌شدن پول و بیکاری را نداشتیم.

‌یکی دیگر از کسبه محله که بیش از۵۰ سال در راسته بولوار تراشکاری دارد، می‌گوید: اواخر سال قبل خبر‌دار شدم شهرداری چند نفر از کسبه را به‌خاطر همین موضوع دعوت کرده است. من بی‌دعوت رفتم تا حرف‌هایم را بزنم.  بعد از آن جلسه کارشناسی برای اندازه‌گیری ملک آمد که سر اندازه‌گیری و متراژ دقیق معترض شدم، چون اندازه گیری از داخل مغازه انجام شده بود و این به ضرر منِ مالک بود.

  او از شهردار منطقه می‌خواهد انصاف را در اعطای حق و حقوق مالکان لحاظ کند و می‌گوید: مردم اینجا پهلوی چربی ندارند، شاید تمام دارووندارشان همین ملک باشد.

پیاده‌رو‌سازی انجام می‌شود
‌موضوع تملک و عقب‌نشینی املاک حاشیه بولوار شهید آوینی را در نشستی با مهندس غلامی، شهردار منطقه، مطرح کردیم. وی با اشاره به اینکه این موضوع جزو اولویت‌های شهرداری منطقه است، توضیح داد: از اواخر سال گذشته کار‌های کارشناسی و بررسی‌ها در‌باره تملک املاکی که در طرح عقب‌نشینی قرار دارند، انجام شده است. چند ملک نیز اواخر سال گذشته تملک شد و عقب‌نشینی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: این طرح با توجه به اولویتی که برای آن در نظر گرفته شده، در سال جاری با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد. بعد از تملک کامل و اجرای عملیات عقب‌نشینی، پیاده‌روسازی و احداث مسیر استاندارد برای تردد عابران پیاده، اجرایی خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->