سرخط خبرها

مدیران پا به رکاب شدند

  • کد خبر: ۶۸۵۷
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
مدیران پا به رکاب شدند
اجرای پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو در منطقه

 ندا معصوم
خبرنگار

پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پویشی است با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین، تا از این طریق شهروندان، دست‌کم روزهای سه‌شنبه به‌جای استفاده از خودرو شخصی، گزینه‌های مفیدتری را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند.

 

حل ترافیک پنجتن با دوچرخه
خیابان‌های کم‌عرض و ضعف موجود در ساختارهای شهری، اجرای طرح روزهای بدون خودرو را سخت می‌کند، اما باتوجه به بافت ترافیک‌خیز منطقه به خصوص در محدوده پنجتن که دود و دم خودروها همراه با آلودگی صوتی امان شهروندان را بریده است، دوچرخه می‌تواند به‌جای استفاده از طرح‌های بدون نتیجه، بهترین گزینه در بهبود شرایط حمل‌ونقل و کاهش آلودگی هوا باشد. 
هفته گذشته شهردار منطقه ما با دعوت از اعضای شورای شهر و پا به رکاب شدن مدیران شهری برای نهادینه‌شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه به‌جای خودرو، فضای تازه‌ای را در منطقه پیش چشم شهروندان گشودند.   
جایگزینی مترو و حذف خودرو شخصی برای حمل‌ونقل داخل شهری نیز از سوی برخی از مدیران شهری روزهاست که اجرا می‌شود و ادامه دارد، اما سه‌شنبه‌های بدون خودرو با حضور مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد، علیرضا شهریاری، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد و شهردار و مسئولان شهرداری حال‌وهوای تازه‌ای در منطقه ما داشت.
در این همایش دوچرخه‌سواران از بولوار شهید آوینی به سمت ساختمان ستاد شهرداری منطقه4 را رکاب زدند.
 این درحالی بود که در ادامه اجرای پویش، جلسه بررسی مسیرهای دوچرخه این منطقه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد.

 

حل مشکل ترافیک و پارکینگ
ایجاد نشاط و سلامت جسمی و روحی شهروندان در راستای توسعه شهرهای سالم، توسعه فرهنگ پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری به‌عنوان شیوه‌ای کارآمد و مؤثر در جابه‌جایی و مسافت‌های کوتاه، کمک به کاهش آلودگی هوا و صدا، کاهش خودورهای تک‌سرنشین‌، افزایش تردد خودروهای عمومی و ارتقای حمل‌ونقل عمومی و تغذیه آن از طرف افراد پیاده و دوچرخه‌سواران، صرفه‌جویی اقتصادی خانواده و جامعه در مصرف سوخت، برخی از اهدافی است که مدیران شهری ما برای پیاده و اجرا شدن آن‌ها، شهروندان را به استفاده از دوچرخه توصیه می‌کنند.
این درحالی است که دغدغه و نگرانی پیدا کردن جای پارک و کمبود پارکینگ نیز با استفاده از این روش‌ها حتی برای یک روز در هفته رفع خواهد شد.

 

افزایش مسیرهای دوچرخه در منطقه  
شهردار منطقه در حاشیه برگزاری پویش سه‌شنبه‌های بدون خودرو عنوان کرد: مسیرهای دوچرخه در منطقه به‌زودی به ۱۵کیلومتر افزایش می‌یابد.
غلامرضا غلامی گفت: 4کیلومتر مسیر دوچرخه استاندارد در منطقه وجود دارد که 2کیلومتر دیگر در حاشیه بوستان خطی آفرینش درحال احداث است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این مسیرها به 15کیلومتر افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: در طرح فاخر بهسازی پیاده‌روهای طبرسی‌شمالی که در آینده‌ای نزدیک اجرا می‌شود نیز مسیر دوچرخه جانمایی شده است.

 

ایستگاه دوچرخه ویژه بانوان 
به گفته این مسئول در بوستان‌های بانوان ارم در پنجتن۴۵ و بهشت جنب میدان شهید مفتح، علاوه‌بر ایجاد مسیر دوچرخه، ایستگاه دوچرخه نیز برای استفاده بانوان در این ۲بوستان جانمایی شده است.
غلامی یادآور شد: استقبال شهروندان منطقه از دوچرخه زیاد است و ۴ایستگاه دوچرخه در بولوارهای شهید آوینی، پنجتن، طبرسی‌جنوبی و جنب بوستان بهشت فعال هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->