آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

موضع‌گیری بهزیستی خراسان رضوی نسبت به پلمب خانه پیرزن نابینا

  • کد خبر: ۲۸۵۳۹
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
موضع‌گیری بهزیستی خراسان رضوی نسبت به پلمب خانه پیرزن نابینا
معاون امور توان‌بخشی بهزیستی خراسان رضوی از حمایت‌های لازم براساس قانون حمایت از حقوق معلولان در قضیه پلمب خانه پیرزن نابینا خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، مسعود فیروزی با اشاره به حادثه پلمب خانه یک پیرزن نابینا که با فرزند معلول خود زندگی می‌کند، گفت: بهزیستی خراسان رضوی همواره تابع قانون بوده است و در مورد اخیر، اقدام شهرداری تربت جام مبنی بر پلمب منزل در حال ساخت، عمل به قانون بوده است، اما معتقدم مقداری کج سلیقگی نیز حاکم بوده است.

وی ادامه داد: بهزیستی هیچ‌گاه به حریم قانونی ضوابط شهرداری و شهرسازی ورود نخواهد کرد و تنها نقطه مشترک ما و شهرداری‌ها، عمل به فصل ششم قانون حمایت از معلولان است که به مسکن این افراد اشاره دارد.

فیروزی تصریح کرد: ماده ۱۹ از فصل ششم قانون حمایت از معلولان می‌گوید؛ صدور پروانه، عوارض نوسازی، حق انشعاب حامل‌های انرژی و... برای افراد معلول، در یک واحد مسکونی رایگان است و دولت باید اعتبار آن را در لوایح ببیند. با این اوصاف، اقدام صورت گرفته در منزل یادشده در تربت جام اساسا قانونی است.

معاون امور توان‌بخشی ادامه داد: اینکه مالک ساختمان پس از اخطار‌های متعدد شهرداری تربت جام، باز هم بی‌توجهی کرده و به ساخت‌وساز غیرمجاز خود ادامه داده است، جای دفاع باقی نمی‌گذارد. اما مهم‌ترین نکته در این داستان، شناخت حقوق یک شهروند معلول و شناخت حقوق متقابل دستگاه‌های اجرایی‌ای همچون شهرداری است.

فیروزی خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز ویژه افراد معلول، تابع ۲ پیش‌شرط است: نخست اخذ پروانه ساخت برای استفاده از مفاد قانون حمایت از معلولان و دوم مهیابودن زمینه‌های مناسب‌سازی واحد مسکونی. بهزیستی در مورد اول هیچ دخالتی ندارد و در مورد دوم، نظارت‌های لازم در امر مناسب‌سازی با بهزیستی خواهد بود.

معاون امور توان‌بخشی خراسان رضوی از ورود اداره بهزیستی شهرستان تربت جام به این موضوع خبر داد و گفت: همکاران ما بعد از وصول گزارش‌ها و تلاش‌هایی که فعالان حقوق معلولان انجام دادند، به این مسئله ورود کردند تا با همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، تسهیلات لازم برای ادامه ساخت‌وساز منزل مسکونی این پیرزن نابینا و فرزند معلول او مهیا شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->