کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

غارتگری شبانه ۵۰ خودرو در خیابان‌های مشهد

  • کد خبر: ۲۸۶۲۱
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
غارتگری شبانه ۵۰ خودرو در خیابان‌های مشهد
دستگیری مجرمان سابقه‌داری که به ۵۰ دستگاه خودروی سواری دستبرد زده‌اند
مهدی قرآنی/شهرآرانیوز - سرقت‌های پی‌در‌پی لوازم داخل خودرو‌های سواری در منطقه توس، کوی امیرالمومنین (ع) و چند منطقه دیگر مشهد، مأموران دایره تجسس کلانتری آبکوه را بر آن داشت تا طرحی را با محوریت شناسایی عامل یا عاملان این سرقت‌های سریالی به مدت چند شبانه‌روز اجرا کنند.

طرح مقابله با سرقت‌های خیابانی در مناطق مختلف حوزه استحفاظی کلانتری ۲۲ در حال انجام بود که مرکز پیام پلیس از دستبرد به یک خودروی پژو ۲۰۶ در یکی از خیابان‌های محدوده این عملیات خبر داد و طولی نکشید که تیمی از مأموران کلانتری خود را به محل رساندند.

متهمان با تخریب این سواری، کامپیوتر و دیگر لوازم آن را با خود برده بودند. با توجه به اینکه هنوز زمانی از وقوع این سرقت نگذشته بود، مأموران با این احتمال که سارق یا سارقان در همان محدوده باشند به بررسی چند کوچه و خیابان آن‌طرف‌تر پرداختند.

ساعت از نیمه شب جمعه گذشته بود که یکی از تیم‌های گشتی پلیس به دو دستگاه خودروی سواری پژو پارس و پژو ۴۰۵ که در یکی از خیابان‌ها در حال حرکت بودند مشکوک شد و به سراغ آن‌ها رفت. رانندگان این دو خودروی سواری، اما پس از مشاهده خودروی پلیس بر سرعت خودروهایشان افزودند و فرار کردند.

خیلی زود خبر تعقیب دو خودروی سواری در بیسیم‌های مأموران کلانتری آبکوه پیچید و، چون مأموران زیادی در راستای اجرای طرح مهار سارقان خیابانی در میدان بودند، سرخط این موضوع قرار گرفتند. متهمان فراری خیابان‌های خلوت را یکی پس از دیگری طی می‌کردند و تیم گشتی پلیس هم آن‌ها را دنبال می‌کرد تا اینکه دیگر مأموران کلانتری راه فرار دو سواری تحت تعقیب را سد و رانندگانشان را زمین‌گیر کردند.

در این میان لوازم خودروی ۲۰۶ که به تازگی مورد دستبرد قرار گرفته بود از داخل سواری پژو پارس کشف شد و پرده از راز فرار شبانه متهمان برداشت. رانندگان دو خودروی توقیف شده که دستشان برای پلیس رو شده بود، بدون اینکه به حاشیه بزنند و بدون هیچ مقاومتی به سرقت لوازم خودروی ۲۰۶ اعتراف کردند.

فروش لوازم مسروقه به مال‌خر مصلا
متهمان با دستور قضایی به کلانتری منتقل شدند و دو خودروی آن‌ها هم توقیف شد. یکی از این افراد در اعترافات خود مدعی شد که در ساعات پایانی شب به محله و خیابان‌های خلوت منطقه مراجعه کرده و خودرو‌هایی که بدون سیستم امنیتی بوده را شناسایی و با تخریب در، شیشه یا باز کردن قفل در، لوازم داخل آن‌ها را سرقت می‌کرده‌اند.

دیگر متهم این پرونده نیز گفت: «به همراه دوستم با خودروهایمان به محله و خیابان‌های خلوت می‌رفتیم و در مدت زمانی کوتاه به خودرو‌ها دستبرد می‌زدیم و بعد هم لوازم مسروقه را داخل خودروهایمان می‌ریختیم و از محل دور می‌شدیم. لوازم‌های مسروقه را در همان شب به مخفیگاهمان در منطقه مصلی انتقال می‌دادیم و به دیگر همدستمان که از مال‌خران اموال مسروقه است می‌فروختیم.»

با دستگیری دو متهم این پرونده سرنخی از مخفیگاه آن‌ها و نیز یک مال‌خر اموال مسروقه به دست آمد، از همین رو مأموران کلانتری ۲۲ مشهد طی هماهنگی با مقام قضایی وارد عمل شدند. سپیده صبح نزده بود که مأموران با حکم قضایی وارد مخفیگاه سارقان شدند و مال‌خر اموال مسروقه را که داخل این مکان بود، دستگیر کردند.
در بازرسی از این محل هم مقدار زیادی رینگ و لاستیک خودرو‌های سواری، ضبط و پخش خودرو، باند، مخزن گاز، آچارآلات، باتری، مدارک هویتی و کارت‌های بانکی مسروقه کشف و ضبط شد.

سرقت و فروش موادمخدر سابقه مجرمان به دام افتاده
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: متهمان دو مرد سی‌ونه و چهل‌وشش ساله هستند که سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت و فروش موادمخدر در پرونده خود دارند.
سرهنگ عباس صارمی ساداتی ادامه داد: متهمان اصلی این پرونده ابتدا حاضر به همکاری با مأموران ما در کلانتری آبکوه نبوده‌اند، اما پس از دستگیری همدست مال‌خرشان و کشف تعداد زیادی لوازم خودروی مسروقه در مخفیگاه خود تاکنون به ۵۰ فقره سرقت لوازم خودرو در مناطق مختلف مشهد اعتراف کرده‌اند.
این مقام ارشد نظامی مشهد بیان کرد: ۳ متهم به دام افتاده پس از تشکیل پرونده اولیه و تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قضایی به دادسرا منتقل شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->