سرخط خبرها

برداشتن دیوار‌های اراضی آستان قدس واجب‌تر از نان شب

  • کد خبر: ۲۸۶۴۰
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
برداشتن دیوار‌های اراضی آستان قدس واجب‌تر از نان شب
نشست مشترک عضو شورای اسلامی شهر مشهد با معتمدان شهرک شهید رجایی برگزار شد.
انسیه شهرکی/شهرآرانیوز- «برداشتن دیوار‌های مزاحم دور زمین‌های رهای آستان قدس رضوی و تعیین تکلیف این اراضی که خود پناهگاهی برای انواع آسیب‌های اجتماعی شده است و پیشنهاد احداث باغ پارک صد هکتاری» مهم‌ترین موضوعاتی بود که در نشست مشترک عضو شورای اسلامی شهر مشهد با معتمدان شهرک شهید رجایی مطرح شد.
به گزارش شهرآرامحله، در این نشست که در مسجد جامع شهرک شهید رجایی برگزار شد، رئیس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد از دغدغه‌هایش برای حاشیه شهر مشهد گفت و اینکه همّ و غمش، توسعه و آبادانی این محله است.

پارک ۱۰۰ هکتاری اجرا می‌شود اگر . . .
رمضانعلی فیضی در ادامه گریزی به پروژه تقاطع غیرهم‌سطح مصلی زد و گفت: طبق تعاریف پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهری این پروژه در دوره‌های پیشین مدیریت شهری جزو اولویت نبود، اما با عزم راسخ شورای اسلامی پنجم، این پروژه در اولویت قرارگرفت و اعتبار به آن اختصاص یافت و در موعد مقرر ۱۴ ماهه تحویل مردم داده می‌شود.
وی درباره طرح پیشنهادی پروژه پارک مجهز صد هکتاری در این گوشه شهر گفت: این طرح فرامنطقه‌ای خیلی خوب است، اما باید آستان قدس رضایت بدهد و به‌نظر من پروژه‌ای که برای منطقه ۶ از نان شب واجب‌تر است، برداشتن دیوار‌هایی است که دورتادور منطقه را محصور کرده‌اند و پشت آن بستری برای وقوع جرم است.

پیشنهاد احداث اقامتی‌های شیک برای زائران در منطقه
حیدری، شهردار منطقه ۶، هم درباره پروژه غیرهم‌سطح مصلی گفت: این پروژه در طرح جامع شهری حذف شده بود. شورای اسلامی شهر ظرفیتی را برای ساخت آن ایجاد کرد.
وی خاطرنشان کرد: دیوار را که برداریم، منطقه از حالت حاشیه‌ای خارج و بافت فرسوده‌ای که ایجاد شده برچیده و خود به خود اثر فضای جدید بر فضای قدیمی دیده می‌شود. در جلسه‌ای با آقای مروی، تولیت آستان قدس رضوی، برای برداشتن دیواری که دور ناحیه ۲ را گرفته و معضلی برای مردم شده صحبت شد و ایشان به این قضیه رویکردشان مثبت است. پیشنهاد اولیه ما در کمیته نظارتی نیز دراین باره مطرح شد. فضایی با عنوان باغ‌پارک پیشنهاد دادیم که اگر اتفاق بیفتد و به مرحله اجرا برسد، یک ویژگی خاص برای شرق مشهد است و معتقدم؛ در مقایسه با پارک ملت مشهد هم مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت.
شهردار منطقه افزود: یکی از دلایلی که توجیه اول ما برای احداث تقاطع غیرهم‌سطح مصلی و اتصال به حر بود، برداشتن معضلاتی مثل ترافیک و از بن‌بست خارج شدن محله‌ها و کوتاه‌شدن مسیر تشرف به حرم مطهر رضوی بود از طرفی با این طرح، معضل کارتن‌خواب‌ها از پشت دیوار هم برطرف می‌شود، چون با احداث این پروژه، مسیر پنهان را از پشت محاصره و فضا‌های منفی جمع می‌کنیم و دسترسی‌ها برای تردد‌های شهری قانونمند می‌شود.
حیدری همچنین خاطرنشان کرد: من با احداث مجتمع‌های ارزان‌قیمت در این منطقه مخالفت کردم و پیشنهاد دادم اقامتی‌های شیک حتی برای شیعیانی که از گوشه و کنار دنیا می‌آیند با توجه به دسترسی‌های خوبی که به حرم داریم، داشته باشیم.

حل ریشه‌ای مشکلات مردم
شریفی، معتمد محله شهرک شهید رجایی، هم صحبتش را با حل ریشه‌ای مشکلات منطقه آغاز کرد و گفت: با صحبتی که با حاج آقای مروی درباره زمین‌های آستان قدس داشتیم، بحث ارائه سند مالکیت این زمین‌ها و همکاری با نهاد‌ها مطرح شد. قرار است ۵ هزار واحد مسکونی در امیرآباد ساخته شود و پیشنهاد دادیم این واحد‌ها که برای خانه‌دارشدن افراد بی‌بضاعت است، در منطقه ساخته و این واحد‌ها بین نواحی تقسیم شود.
وی خاطرنشان کرد: معتقدم تولیت آستان قدس رضوی نگاه مثبتی به توسعه این نقطه از شهر با هدف بهبود اوضاع امور مردم دارد. به نظر می‌رسد مشکل تعامل‌هاست. خود شهرداری مشهد باید جمع‌بندی داشته باشد و مثلا بگوید این‌قدر زمین با یک هدف عام‌المنفعه در حاشیه شهر می‌خواهیم. به طور حتم جواب می‌گیرد.
او درباره رسیدگی به معتادان متجاهر چنین گفت: ما اگر ۱۰ میلیارد اختصاص بدهیم و سه تا سوله در حاشیه شهر برای معتادان متجاهر بسازیم، جای خواب به آن‌ها بدهیم، چرا بروند در خانه چلو‌ها بخوابند و مسائل دیگر به تبع ایجاد شود؟
 شریفی ادامه داد: اعتقادم این است که خیلی از مشکلات را می‌شود اینجا حل کرد بدون اینکه به استانداری و... کشیده شود. تلاش می‌کنیم برخی نقاط قرمز را محرمانه به مسئولان معرفی کنیم و مستندات زیادی هم داریم که حتی برای مقام معظم رهبری نیز فرستاده‌ایم.
معتمد محله شهید رجایی گفت: معتادان متجاهر مسئله‌ای قدیمی است و تنها اختصاص به این محله ندارد. وقتی این معتادان تا این حد در روزنامه شهرآرا برجسته شوند و به شهرک شهید رجایی، بمبئی اطلاق شود، به نظر شما این مسئله حل می‌شود؟ رسانه‌ها اگر در پی حل مشکل مردم هستند باید به جای پرداختن به معلول‌ها به علت‌ها بپردازند و اگر برای مردم این محله دلشان می‌تپد به عنوان مثال آن قدر درباره چلو‌ها بنویسند و بگویند تا این معضل حل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->