خداحافظی با امید جهان در تهران گرامیداشت شهیده منصوره عالیخانی در نمایشگاه «هنر در برابر جنگ» انتشار سفرنامه الیاس کانتی؛ نگاهی متفاوت به فرهنگ مراکش پاییز سینمای ایران با «لاک‌پشت» آغاز می‌شود واکنش رسمی کمیته اسکار به اظهارات پیرامون دخالت غیرصنفی وقفه دو ساله «نشان عکس مطبوعاتی» | وقتی عکاسی مطبوعاتی هنوز شغل رسمی نیست دانشگاه هنر برای نخستین‌بار میزبان جشنواره تجسمی جوانان جدیدترین واکنش کارگردان «کنکل» به توقف این سریال (۲۳ شهریور ۱۴۰۴) آخرین وضعیت حمید هیراد (۲۳ شهریور ۱۴۰۴) مرد نقش‌ها و صندلی‌های داغ | مروری بر کارنامه احمد نجفی، بازیگر شخصیت «هارون» در «ولایت عشق» نامزدهای سینمای ایران به اسکار معرفی شدند + اسامی نگاهی به نمایش «لمس» به کارگردانی سیاوش صابری | تئاتری از تروما، ناخودآگاه و زیبایی شناسی رنج کارگردان پروژه سینمایی «برادر کوچک من»: مدیران استانی روی خوش به سینماگران نشان دهند بررسی جایگاه «شاهنامه» در برنامه‌های فرهنگی بلند مدت آغاز تحقیق و نگارش برای ساخت سریالی درباره استاد فرشچیان
سرخط خبرها

گره تقلب بر تار و پود قالی ایرانی

  • کد خبر: ۲۸۷۲۰
  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
گره تقلب بر تار و پود قالی ایرانی
تولیدکننده در منطقه‌ای که دستمزدها افسارگسیخته بالا رفته است، به‌صورت معمول برای راضی کردن و جذب بافنده انواع تقلب‌ها را مجاز می‌داند.

طنین همتی/شهرآرا نیوز، عامل توسعه شبکه‌ دست‌بافته‌های داری و دستگاهی خراسان رضوی گفت: بافنده با هر دستمزدی که قالی ببافد، سطح توقع آن تنظیم شده است و در صورتی که تاجری که دستمزد را بالا برده دیگر به آن بافنده کار ندهد، آن بافنده یا قالی‌بافی را ترک می‌کند و با دستمزد پایین‌تر نمی‌بافد یا درصورت بافت به‌دلیل کم‌شدن انگیزه مالی از کیفیت خود می‌کاهد.

عبداللّه احراری گفت: کسانی که به‌دلیل نداشتن بازار فروش مناسب و توان مالی پایین نمی‌توانند با دستمزدهای بالا رقابت کنند، ناچارند مابه‌التفاوت دستمزد پرداختی را با پایین آوردن کیفیت مواد اولیه جبران کنند.

وی گفت: یک مورد که لطمه آن بر بافت یک منطقه بسیار جبران‌ناپذیر است، این است که تولیدکننده در منطقه‌ای که دستمزدها افسارگسیخته بالا رفته است، به‌صورت معمول برای راضی کردن و جذب بافنده انواع تقلب‌ها را مجاز می‌داند و بافنده را در این زمینه آزاد می‌گذارد که از آن جمله هر چند رج پود و جفتی‌بافی است.

وی افزود: متأسفانه اگر در خراسان نیز روال به همین شکل ادامه پیدا کند، مطمئن باشید گره مرسوم منطقه مانند کرمان به بی‌گره‌بافی تغییر پیدا خواهد کرد.

عامل توسعه شبکه‌ دست‌بافته‌های داری و دستگاهی خراسان رضوی در ادامه گفت: فعالیت‌های چند ماه گذشته موزه ملی فرش ایران به‌ویژه در فضای مجازی بسیار امیدبخش است. مجموعه اقدامات باعث شده است بسیاری از مردم ایران در داخل و خارج از کشور با تاریخ فرش ایران بیشتر آشنا شوند و مهم‌تر از همه این فعالیت‌ها باعث شده است که موزه فرش تا حدود زیادی جایگاه خود را در میان جامعه فرش دست‌باف ایران باز یابد و فعالان فرش به این فعالیت‌ها دل‌گرم شوند.

وی ادامه داد: به‌راستی چه عاملی باعث شده است که یک مجموعه بتواند در چنین شرایطی و با محدودیت‌های بودجه‌ای و در ایام کرونایی تا این حد موفق عمل کند؟ قطعا این امر ریشه در عوامل زیادی دارد، اما یقین بدانید مهم‌ترین شاخص عشق به کار است که باعث شده موزه ملی فرش ایران نقش بسیار متفاوتی در این روزها ایفا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->