چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات خودرو صفر و کارکرده به محصولات دیجی کالا اضافه شد
سرخط خبرها
بازار کساد موبایل در دوران کرونا

فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است

  • کد خبر: ۲۸۸۳۸
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است
در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کووید ۱۹ تولید کنندگان موبایل با کاهش فروش روبرو شده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق گزارش موسسه گارتنر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش بازار جهانی موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۲۰.۲ درصد کاهش یافته است.

در این میان هرچند برند‌های بزرگ شاهد کاهش فروش محصولاتشان در سراسر جهان بوده اند، اما شرکت چینی شیائومی نخستین فروشنده‌ای است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ با رشد فروش موبایل هایش روبرو بوده است.

طبق گزارش جدید تولید کنندگان بزرگ موبایل در چین و اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه‌ها در این کشور و کاهش قدرت خرید مشتریان قرار گرفتند.

میان ۵ برند برتر تولید کننده موبایل در جهان، شیائومی تنها شرکتی است که فروش محصولاتش کاهش نیافته است. بلکه حتی این شرکت چینی شاهد ۱.۴ درصد رشد فروش در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

از سوی دیگر در همین بازه زمانی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی به ترتیب با کاهش ۲۲.۷ و ۲۷.۳ درصدی فروش روبرو بودند. میزان فروش اپل در این باره ۸.۲ درصد و اوپو ۲۴.۲ درصد کاهش یافته است.

به نوشته گارتنر با وجود شیوع ویروس کرونا در بازار، استراتژی‌های فروش شرکت‌های مختلف نیز متفاوت بوده است. به عنوان مثال شیائومی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ روی بازار بین المللی متمرکز بود. اما هواوی برای فروش محصولاتش روی بازار داخلی تمرکز کرده بود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->