«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها
بازار کساد موبایل در دوران کرونا

فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است

  • کد خبر: ۲۸۸۳۸
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰
فروش بازار جهانی موبایل، ۲۰.۲ درصد کاهش داشته است
در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ به دلیل شیوع کووید ۱۹ تولید کنندگان موبایل با کاهش فروش روبرو شده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، طبق گزارش موسسه گارتنر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فروش بازار جهانی موبایل در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ میلادی ۲۰.۲ درصد کاهش یافته است.

در این میان هرچند برند‌های بزرگ شاهد کاهش فروش محصولاتشان در سراسر جهان بوده اند، اما شرکت چینی شیائومی نخستین فروشنده‌ای است که در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ با رشد فروش موبایل هایش روبرو بوده است.

طبق گزارش جدید تولید کنندگان بزرگ موبایل در چین و اپل به شدت تحت تاثیر تعطیلی موقت کارخانه‌ها در این کشور و کاهش قدرت خرید مشتریان قرار گرفتند.

میان ۵ برند برتر تولید کننده موبایل در جهان، شیائومی تنها شرکتی است که فروش محصولاتش کاهش نیافته است. بلکه حتی این شرکت چینی شاهد ۱.۴ درصد رشد فروش در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ میلادی بوده است.

از سوی دیگر در همین بازه زمانی شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی به ترتیب با کاهش ۲۲.۷ و ۲۷.۳ درصدی فروش روبرو بودند. میزان فروش اپل در این باره ۸.۲ درصد و اوپو ۲۴.۲ درصد کاهش یافته است.

به نوشته گارتنر با وجود شیوع ویروس کرونا در بازار، استراتژی‌های فروش شرکت‌های مختلف نیز متفاوت بوده است. به عنوان مثال شیائومی طی سه ماهه نخست ۲۰۲۰ روی بازار بین المللی متمرکز بود. اما هواوی برای فروش محصولاتش روی بازار داخلی تمرکز کرده بود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->