واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس زمان تصمیم‌گیری برای تعطیلی پنجشنبه‌ها مشخص شد تحلیلگر نظامی صهیونیست: قیامت را به چشم دیدیم امیرعبداللهیان: به هرگونه خطای محاسباتی پاسخ می‌دهیم اطلاعیه جدید فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) فرمانده گردان طولکرم در سرایاالقدس به شهادت رسید + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان واکنش امیرعبداللهیان به ساقط شدن ریزپرنده‌ها در آسمان اصفهان وزیر خارجه اردن در تماس با امیرعبداللهیان: آسمان اردن مورد سوءاستفاده اسرائیل قرار نخواهد گرفت لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم | اوضاع جبهه شمالی خطرناک است فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد لاپید: بن گویر آبروی اسرائیل را برده است ظریف حمله موشکی اسرائیل به خاک ایران را «آتش‌بازی » خواند ماجرای حادثه امنیتی در بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس چه بود؟ وزارت خارجه وتوی قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم کرد در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم
سرخط خبرها

ماجرای تصرف خانه‌های سازمانی توسط نمایندگان در مجلس هفتم

  • کد خبر: ۲۸۹۳۹
  • ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
ماجرای تصرف خانه‌های سازمانی توسط نمایندگان در مجلس هفتم
سخنگوی هیات رئیسه در مجلس دهم گفت: اینکه نمایندگان بخواهند، خانه‌ها را تصرف کنند و یا در واگذاری آن تخلفی وجود داشته باشد صحت ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، اسدالله عباسی، سخنگوی هیات‌رئیسه در مجلس دهم در رابطه با «تصرف خانه‌های سازمانی توسط نمایندگان» گفت: در مجلس هفتم تعدادی از منازل سازمانیِ کلنگی در محدوده مجلس، در اختیار نمایندگان قرار گرفت که در حال حاضر در اختیار دولت است. علاوه بر این، برخی نمایندگان در ۴۰ واحد، در محدوده سعادت آباد سکونت داشتند که پس از پایان دوره هفتم نمایندگانی به آن‌ها فرصت داده شد تا از آن مناطق جابجا شوند.

او ادامه داد: در آن زمان هیئت رئیسه مجلس تصمیم می‌گیرد که واحد‌ها را طبق نظر کارشناسی به مزایده بگذارد، عده‌ای از نمایندگان که در آن خانه‌ها ساکن بودند با چارچوب‌هایی که در نظر گرفته شده بود، منازل را خریداری کردند،   در این امر اولویت با نمایندگان در مجلس هشتم و کارکنان مجلس بود.  

عباسی گفت: اینکه نمایندگان بخواهند، خانه‌ها را تصرف کنند و یا در واگذاری آن تخلفی وجود داشته باشد صحت ندارد. در واگذاری این منازل هیچ مورد خلافی، مشاهده نکردم. ابطحی مقداری کارشناسانه‌تر و دقیق‌تر به این مسائل ورود کند و اگر مصداقی دارد، اعلام کند. اینکه بخواهیم همه نمایندگانی که در آنجا سکونت دارند و آن منازل را خریداری کرده‌اند، متهم کنیم درست نیست. هنوز سند آن خانه‌ها آزاد نیست تا بخواهند منازل را به فروش بگذارند،  کسی آن‌ها را نمی‌خرد. نباید آن‌ها را متهم و در جامعه موجی ایجاد کرد که در مجلس هفتم، چنین کاری صورت گرفته است.

سخنگوی هیات رئیسه در مجلس دهم گفت: برخی از همکاران در مجلس دهم و یازدهم در این منازل سکونت دارند و نباید آن‌ها را هم مورد کم لطفی خود قرار دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا شما هم توانستید این خانه‌های سازمانی را دریافت کنید؟ گفت: من در یکی از خانه‌های کلنگی در میدان حر ساکن بودم. در گذشته در محوطه بهارستان خانه‌های سازمانی وجود داشت، اما آن خانه‌ها تخریب شد. در مجلس‌های قبل یعنی، دوره‌های چهارم و پنجم مسکن‌هایی برای نمایندگان در نظر  گرفته شده بود که طبق قرعه در اختیار نمایندگان قرار می‌گرفت.  اگر  سیاستگذاری درست و موثر صورت می‌گرفت و  اطراف مجلس خانه‌هایی ساخته می‌شد بهتر بود. البته مجلس ساختمان‌های اطراف که پراکنده بود را واگذار کرد تا بتواند این‌ها را سامان دهد.  تعداد نمایندگان زیاد است و مجلس باید راهی برای آن‌ها با توجه به افزایش اجاره بها، پیدا کند. پول  خانه‌های سازمانی که به نمایندگان واگذار شده، برای توسعه منازل سازمانی در اطراف بهارستان هزینه شده است. در مجلس مقرر شده بود املاکی که مرکز پژوهش‌های مجلس در شهید قرنی دارد با مجمع تشخیص تهاتر کند و ساختمانی که در سمت نیاوران است در اختیار مرکز پژوهش‌های مجلس قرار گیرد، این ساختمان کلنگی و در حال ریزش بود و چندین بار، وزارت مسکن و شهرداری به مجلس اخطار تخلیه داده بودند و در ازای ساختمانی که مجمع تشخیص در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار داده، ساختمان قبلی خانه ملت با حفظ آثار در اختیار مجمع تشخیص قرار گرفت. ابطحی باید بررسی دقیق‌تر داشته باشد و به گونه‌ای وانمود نکند که در مجلس هفتم حدود ۴۰ نماینده که در خانه‌های سازمانی، ساکن بودند آن‌ها را تصرف کردند چنین چیزی صحت ندارد.

او در پایان گفت: با توجه به هزینه‌های سنگینی که رهن خانه در تهران دارد، تعداد خانه‌های سازمانی باید در اطراف مجلس توسعه پیدا کند. قالیباف با توجه به پیشینه اجرایی که در شهرداری تهران دارد، در این زمینه کار راحت تری در پیش دارد، زیرا بابت پرداخت اجاره بهای نمایندگان شهرستانی، مجلس متحمل هزینه‌های سنگینی می‌شود.
 
منبع: اعتماد
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->