ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
سرخط خبرها

روحیه جهادی قالیباف در تحرک مجلس یازدهم بسیار موثر است

  • کد خبر: ۲۸۴۷۱
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
روحیه جهادی قالیباف در تحرک مجلس یازدهم بسیار موثر است
گفت‌وگو با حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره رابطه دولت و مجلس
ملیحه فلاح/شهرآرانیوز - دیروز اولین روز کاری مجلس یازدهم با ریاست محمدباقر قالیباف بود. حالا دولت تدبیروامید در آخرین سال فعالیت خود با مجلس یکپارچه اصول گرای یازدهم مواجه است. برخی فعالان اصلاح طلب همراهی مجلس یازدهم با دولت را بعید می‌دانند، اما به نظر می‌رسد باید کمی صبر کرد تا مدتی از آغاز به کار یازدهمین مجلس شورای اسلامی بگذرد تا رویکرد‌های نمایندگان این مجلس درباره سال پایانی دولت حسن روحانی مشخص شود؛ رویکردی که توصیه مقام معظم رهبری درباره آن، «تعامل برادرانه با قوای مجریه و قضائیه» است. در این راستا برای اینکه نظر هم‌فکران نمایندگان مجلس یازدهم را در این باره بدانیم، به سراغ یکی از فعالان سیاسی اصول گرا و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی رفتیم.

«عقل بر کمک و یاری به دولت، حکم می‌کند و توصیه مقام معظم رهبری نیز به تعامل بوده است، اما اگر دولت تن به قانون ندهد، وظیفه نظارتی مجلس یازدهم است که برخلاف مجلس قبلی که در نظارت ضعیف بود، این نظارت را تقویت کند.» این جمله را حمیدرضا ترقی در پاسخ به شهرآرا، درباره نحوه تعامل هم فکرانش در مجلس یازدهم با دولت روحانی گفت.

نماینده پیشین مردم مشهد در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان این دوره بتوانند به منظور تحقق مطالبات مردم و توصیه‌های مقام معظم رهبری، مجلس یازدهم را به مجلسی فعال و انقلابی تبدیل کنند و به جایگاه اصلی خود، بازگردانند.

او در ادامه، نقش قالیباف را با وجود توانمندی‌های اجرایی و روحیه جهادی اش در تحرک مجلس و کارآمدسازی آن، بسیار موثر و مفید دانست و افزود: تفاوت رئیس کنونی مجلس با دیگر نامزد‌ها در کارآمدی و عملکردش در حوزه‌های مختلف کاری از جبهه‌های جنگ تا شهرداری و نیروی انتظامی است که نشان از یک روحیه انقلابی دارد.

ترقی تاکید کرد: انتظار داریم این روحیه انقلابی در مجلس نیز با هدف کمک به دولت، نظارت بر عملکرد آن و پیگیری مطالبات مردم به ویژه در زمینه دو موضوع مورد تاکید رهبر معظم انقلاب یعنی اقتصاد و فرهنگ، درخشش پیدا کند.
وی ابراز امیدواری کرد که مجلس یازدهم علاوه بر داشتن مصوبات خوب، اقدامات عملی و هدایتی مناسبی را برای دولت انجام دهد.

به گفته او همان طور که قبلا آقای قالیباف و همچنین هیئت رئیسه سنی مجلس یازدهم در آیین افتتاحیه تاکید کرده اند، مجلس نه وکیل الدوله است و نه معاندالدوله، بنابراین نمایندگان باید تلاش کنند که تعامل سازنده‌ای با دولت داشته باشند و برای حل مشکلات مردم به آن کمک کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان این موضوع را هم گفت که مجلس همچنین باید به منظور نظارت بر عملکرد دولت از هرگونه چشم پوشی پرهیز کند، زیرا نظارت وظیفه مجلس است که از جانب مردم بر دوش نمایندگان گذاشته شده است.
به گفته ترقی، اگر مجلس در نظارت بر عملکرد مجریان کوتاهی کند، درواقع از حق مردم گذشته و حقوق آن‌ها را در اعمال حق حاکمیتی ضایع کرده است، بنابراین مجلس باید هم نظارت جدی تری داشته باشد و هم برای کمک و یاری دولت تلاش کند.

او درباره تعداد آرای قالیباف در مقایسه با دیگر نامزد‌ها گفت: قرار بود نامزد‌ها در جلسه فراکسیون اکثریت، مواضع خود را بیان کنند و پس از بررسی به هر جمع بندی که رسیدند، آرای فراکسیون بر روی همان افراد متمرکز شود، بنابراین انتخاب رئیس مجلس روند طبیعی خود را طی کرده است.

به گفته ترقی، هرچه رئیس مجلس از آرای بیشتری برخوردار باشد، قدرت و اقتدار او بیشتر است و این موضوع به پیشبرد اهداف مجلس در آینده کمک خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->