بازگشت الواح هخامنشی از آمریکا به ایران همزمان با بازگشت پزشکیان از نیویورک + فیلم خنثی سازی خمپاره قدیمی در روستای شموشک گرگان ویدئو | آبخوری پلنگ ایرانی در بوشهر (۵ مهر ۱۴۰۳) قَبای گران مدارس بر تن دانش‌آموزان | نارضایتی والدین از قیمت زیاد و کیفیت پایین لباس فرم مدارس درآمد نجومی سازمان سنجش از برگزاری سه آزمون دانشگاهی سهم بازنشستگان تأمین‌ اجتماعی از متناسب‌سازی حقوق چقدر است؟ کوتاهی در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان پذیرفتنی نیست سقط به قیمت بازار | مبلغ سقط جنین غیرقانونی در ایران: ۱۵۰ میلیون تومان! قول رئیس مجلس به بازنشستگان: مطمئن باشید معوقات بازنشستگان از مهر ماه پرداخت خواهد شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۵ مهر ۱۴۰۳) | هشدار هواشناسی در خصوص بارش باران و وزش باد شدید وزیر بهداشت: گزارشی مبنی بر کمبود واکسن آنفلوانزا مخابره نشده است کارمندان چگونه خود را از دردهای استخوانی ناشی از پشت‌میزنشینی دور کنند؟ مهلت یک هفته‌ای دادستانی مشهد برای رفع مشکلات سرویس مدارس استمرار اجرای طرح‌های پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در حریم حرم امام‌رضا(ع) بیمارستان حاشیه شهر مشهد زیر سرم اعتبار | تکمیل بخش اورژانس تا پایان آبان ۱۴۰۳ + فیلم بررسی مجدد کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی سکته مغزی، سومین علت مرگ و میر در جهان بی‌توجهی به هشدار «شنا ممنوع» عامل غرق‌شدن و مرگ کودکان مشهدی در سواحل فریدون‌کنار شد آیا درمان‌های خانگی برای ریزش موی سکه‌ای مؤثر هستند؟ پیوست سه هزار و ۶۰۰ هکتار از جنگل شرق استان گیلان به قزوین با مصرف گوشت قرمز فراوری‌شده در انتظار خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ باشیم آغاز به کار گردهمایی مسئولان قضایی خراسان رضوی در مشهد
سرخط خبرها

هشدار وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در خراسان رضوی (۳ مهر ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۹۰۳۹۴
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
هشدار وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در خراسان رضوی (۳ مهر ۱۴۰۳)
هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک برای روز‌های پایانی هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز سه شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس تحلیل نقشه و مدل‌های هواشناسی افزایش سرعت وزش باد در نواحی بادخیز به خصوص شرق و جنوب استان، وزش باد شدید همراه با گردوخاک با احتمال بروز خسارت و همچنین انتقال ذرات گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در اغلب نقاط بویژه نواحی مرکزی و مشهد رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است: علاوه بر وزش باد، کیفیت هوا نیز کاهش خواهد یافت و شاخص کیفیت هوا در روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت.

هواشناسی خراسان رضوی در این هشدار نسبت به استحکام سازه‌های موقت، تابلو و بنر‌های تبلیغاتی، خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت خارج از منزل به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری خاص و خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی توصیه کرده است.

هشدار نارنجی شدت بیشتری از هشدار زرد رنگ دارد. در این نوع هشدار پیش‌بینی می‌شود که پدیده جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود، از این رو برای آماده باش دستگاه‌های مسوول هشداری با چنین رنگی برای مقابله با این پدیده خسارت زا صادر می‌شود.

هشدار‌های هواشناسی، زرد، نارنجی و قرمز رنگ هستند که شدت پدیده‌های جوی را به ترتیب از ضعیف تا قوی اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->