درباره کوچه امام خمینی ۲۴ در مشهد و روزگار رفته بر آن | خیام؛ کوچه بود‌ها و نابود‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: مدیریت دهه پایانی صفر، هر سال منسجم‌تر می‌شود پژمان‌فر خبر داد: افزایش ۴ درصدی تعداد زائران ایرانی شرکت‌کننده در مراسم اربعین ۱۴۰۴ نسبت‌به سال گذشته شهردار مشهد مقدس: رزق و روزی مدیریت شهری از اربعین و دهه آخر صفر است + فیلم عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد: مردم، بیت‌الغزل خدمات در دهه آخر صفر بودند رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: هدف تیم بزرگ مدیریت شهری در دهه پایانی صفر، خدمت به زائران حضرت رضا(ع) بود ثبت جهانی توس همچنان در بلاتکلیفی| رفع ترافیک سه‌راه فردوسی اولویت مدیریت شهری است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: پروژه باغ‌راه شاهنامه چهره توس را دگرگون خواهد کرد پژمان‌فر: امروز فرزندان ما اسطوره‌های دیگری انتخاب می‌کنند، چون ظرفیت‌های خود را معرفی نکردیم انجام بازدید دوره ای از وسایل بازی کودکان در بوستان های مشهد شهرداری مشهد پیشگام در خدمات آبرسانی به مواکب در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ شهردار مشهد مقدس: هزینه‌های زیادی در حوزه توس و بولوار شاهنامه توسط مدیریت شهری صرف شده است | طرح تفصیلی توس دغدغه ۱۲ساله مردم به شمار می‌رود + فیلم معاون عمران شهرداری مشهد: باید ۷ پل دیگر بر روی بزرگراه پیامبراعظم(ص) ساخته شود شهردار منطقه ۱۲ مشهد: پیگیر طرح تفصیلی شاهنامه هستیم آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهم‌سطح سه‌راه فردوسی مشهد (۹ شهریور ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد همچنان ناسالم است (۹ شهریور ۱۴۰۴) مدیر عالی حرم مطهر رضوی: خدمات شهرداری در دهه آخر صفر امسال، روان‌تر، متنوع‌تر و بهتر از سال‌های گذشته بود + فیلم دیدار شهردار مشهد با مدیر عالی حرم مطهر رضوی | قلندرشریف: فاز نخست خط ۳ متروی مشهد رهاورد همکاری آستان قدس رضوی با مدیریت شهری بود + فیلم مزین شدن ۵۰ قاب مفاخر شهری مشهد به تصاویر شهدای ترور آغاز عملیات اجرایی پل چپگرد غیرهمسطح سه راه فردوسی و افتتاح ۴۷ پروژه عمرانی منطقه ۱۲ مشهد
سرخط خبرها

ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری

  • کد خبر: ۲۹۱۴۷۱
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵
  • ۱
ساخت جمعه بازار خودروی مشهد تا پایان دوره ششم مدیریت شهری
جمعه بازار خودروی مشهد به مساحت ۱۹ هکتار در اراضی قند شیرین ساخته می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ یک سال‌ونیم پیش بود که بازار خودرو مجیدیه مشهد به دلیل تحویل زمین این بازار به مالکانش، که جزو اراضی پلاک معروف ۱۷۶ بود، با دستور قضایی تعطیل شد و بعد از چند ماه تعطیلی به مکان موقتی در حوالی نمایشگاه بین‌المللی منتقل شد و فرایند جانمایی و ایجاد بازار خودرو در مکان و نقطه‌ای دیگر از شهر از همان روز‌های ابتدایی تعطیلی بازار قدیمی آغاز شد.

در این چهارده، پانزده‌ماه هم گزینه‌های زیادی برای ساخت بازار جدید مطرح شد و در نهایت پس از کش‌وقوس‌های زیاد، قرعه به نام زمینی نوزده هکتاری در اراضی قند شیرین افتاد و قرار است تا در ماه‌های آینده کلنگ ساخت بازار جدید خودرو مشهد که اکنون در مرحله مطالعات اولیه قرار دارد به زمین زده شود و این بازار از مکانی موقت به مکان دائمی کوچ کند.

بازار خودرو مجیدیه چرا تعطیل شد؟

جمعه بازار خودرو مشهد چیزی نزدیک به یک دهه عمر دارد و سال ۱۳۹۳ شهرداری مشهد برای خرید و فروش راحت‌تر خودرو توسط مردم، این بازار را در اراضی رها شده پلاک ۱۷۶ در بولوار مجیدیه مشهد تأسیس کرد؛ بازاری که تا فروردین‌ماه ۱۴۰۲ دایر بود و جمعه‌ها معاملات خودرو زیادی در این بازار انجام می‌شد، اما ابتدای سال ۱۴۰۲ و پس از شکایت مالکان زمین‌های پلاک ۱۷۶، دادگستری خراسان رضوی حکم به تخلیه این زمین و تحویل آن به مالکانش داد و شهرداری هم به ناچار جمعه بازار خودرو را تعطیل و زمین را تحویل داد تا خانه به دوشی جمعه بازار خودرو به همراه یکشنبه و چهارشنبه بازار مجیدیه آغاز شود.

هجده فروردین ۱۴۰۲، مدیرعامل وقت سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری از تعطیلی جمعه بازار خودرو تا زمان پیدا کردن مکان جدید خبر داد و اعلام کرد که یکشنبه و چهارشنبه بازار به زمینی در الهیه ۲۵ منتقل شده است تا کسب‌وکار مردم دچار آسیب نشود.

تعطیلی بازار خودرو تقریبا تا نیمه آبان ماه ادامه داشت، ولی با بالا رفتن درخواست‌های مردمی برای بازگشایی موقت بازار در مکانی جدید به دلیل مشکلاتی که معاملات کنار خیابانی خودرو در مکان قدیم بازار برای خریداران خودرو و اهالی بولوار مجیدیه ایجاد کرده بود، شهرداری مجاب شد تا بازار خودرو و دو روز‌بازار دیگر را به صورت موقت تا زمان جانمایی و ساخت بازار جدید، به زمینی در مجیدیه ۲۵ منتقل کند و همان زمان مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد از مشخص شدن زمین بازار جدید خودرو صحبت کرد و گفت که ساخت این بازار هنوز در مرحله مطالعات است و درحال طی کردن فرایند‌های خودش است.

جمعه‌بازار مشهد در اراضی قند شیرین

اما حسن کلیدری، در گفت‌وگویی که با شهرآرا داشت از مکان جدید بازارخودرو مشهد رونمایی و زمینی نوزده هکتاری در اراضی قند شیرین را مکان جدید جمعه‌بازار خودرو مشهد معرفی کرد و در این باره گفت: سال گذشته و در کمیسیون املاک و مستغلات زمینی در اراضی قند شیرین برای احداث جمعه‌بازار خودرو به سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد تحویل داده شد. این زمین نوزده هکتار مساحت دارد و در تقاطع بولوار عمار یاسر و شهید ساعی قرار دارد.

وی ادامه داد: برخلاف زمین سابق جمعه‌بازار خودرو که متعلق به شهرداری نبود و سال گذشته مشکلاتی برای ما ایجاد کرد، این زمین متعلق به خود شهرداری مشهد است و مصوبات مربوط به کمیسیون ماده‌۵ هم برای آن دریافت شده است و خوشبختانه مشکلات و معضلات زمین قبلی را ندارد.

مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در پاسخ به این سؤال که ساخت‌وساز این بازار در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: مطالعات فاز صفر احداث بازار خودرو مشهد با هدف امکان‌سنجی بازار از لحاظ کالبدی، مجاورت، جامعه‌شناختی، زیست‌محیطی، هم‌جواری و ترافیک انجام شده است و درحال انجام فرایند برگزاری استعلام برای طراحی فاز یک هستیم. پیش‌بینی ما این است که در سه ماه آینده مطالعات اولیه جمعه‌بازار خودرو مشهد به پایان برسد و فرایند ساخت آن آغاز شود. بازار جدید خودرو مشهد تا قبل از پایان دوره ششم مدیریت شهری افتتاح خواهد شد و به بهره‌برداری می‌رسد.

تعریف کاربری‌های مختلف در طول هفته

کلیدری با بیان اینکه این بازار جدید تک‌کاربری نخواهد بود، ادامه داد: برای اینکه بهتر و بیشتر بتوانیم از ظرفیت این زمین نوزده هکتاری استفاده کنیم، قصد نداریم آن را فقط با کاربری خودرو فعال کنیم و در سایر روز‌های هفته با کاربری‌های مختلف مثل روزبازار، استفاده می‌شود تا شاهد رونق‌بخشی اقتصادی باشیم. 

وی با اشاره به تعطیل‌نشدن روزبازار‌های فعال در بولوار مجیدیه پس از افتتاح بازار جدید در اراضی قند شیرین افزود: یکشنبه و چهارشنبه بازار مجیدیه بعد از انتقال بازار خودرو به مکان جدید تعطیل نمی‌شوند و به کار خودشان ادامه می‌دهند، همچنین در صورتی‌که به برپایی یک جمعه‌بازار خودرو دیگر در غرب مشهد نیاز داشته باشیم، به راحتی می‌توانیم از ظرفیت همین زمین استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
0
4
شهرداری ها در هر امر اقتصادی که ورود کردند ابتدا با وعده کوتاه کردن دست دلالان و کمک به اقتصاد همشهریان بوده اما به مرور زمان خود شهرداری عامل گران‌فروشی و اجهاف در حق مشتریان شده نمونه اش که حداقل در شهر مشهد به وضوح قابل لمس هست میادین میوه و تره بار است که در ابتدای فعالیت قیمت هایش به وضوح از مغازه داران کمتر بود اما الان بعد از یک دهه خیلی از مغازه ها با قیمت های مناسب‌تری میوه را به دست مردم می‌رسانند
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->