عارف با ایرانیان مقیم ارمنستان دیدار کرد (۱۱ مهر ۱۴۰۳) توضیح معاون اجرایی رئیس‌‎جمهور در خصوص بررسی FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام متقاضیان برای دریافت سند رسمی املاک مسکونی در بافت روستایی باید به کدام دستگاه مربوط مراجعه کنند؟ اصلاح انتخابات میان‌دوره‌ای و زمان اخذ رأی در انتخابات شوراها وزیر کشور: جمهوری اسلامی مهاجرستیز نیست پزشکیان: بر سر عزت و غرور ملت ایران با کسی شوخی نداریم آیت‌الله جنتی: تنها راه برقراری آرامش در منطقه، نابودی رژیم صهیونیستی است مجید انصاری: عملیات وعده صادق ۲ در راستای حمایت از شهروندان و سرزمین ماست وزارت دفاع: نیرو‌های مسلح ایران پاسخی سخت و پشیمان‌کننده به رژیم صهیونیستی دادند اسلامی: دیدار گروسی با رئیس‌جمهور نیاز به هماهنگی دارد عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است سخنگوی دولت: ساعت شروع به کار ادارات همچنان شناور خواهد بود وزیر ورزش: ورزشگاه آزادی تا پایان پاییز ۱۴۰۳، به بهره‌برداری می‌رسد وزیر دفاع: درصد موفقیت عملیات وعده صادق ۲ بالای ۹۰ درصد بود پذیرش دانشجو توسط دانشگاه‌های افسری ارتش فراکسیون وحدت ملی مجلس دوازدهم تشکیل شد مجلس با اصلاح طرح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات موافقت کرد حضور تعدادی از دانشجویان افسری دانشگاه فراجا در مجلس + فیلم عراقچی: روز‌های آینده را روشن می‌بینم «هادی حق‌شناس» به عنوان استاندار گیلان انتخاب شد ثبت‌نام مجدد داوطلبان انتخابات نظام مهندسی غیرقانونی است
سرخط خبرها

عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است

  • کد خبر: ۲۹۲۰۳۱
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
عراقچی: سیاست ما حمایت از مقاومت است
وزیر امور خارجه گفت: سیاست ما حمایت از مقاومت است و ما به این حمایت خودمان ادامه خواهیم داد. مقاومت یک مکتب و گفتمان و یک آرمان زنده است که به اشخاص متکی نیست.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید عباس عراقچی در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقدام جسورانه و شجاعانه نیرو‌های مسلح و پاسخ بسیار مناسبی که به خاطر اقدامات تروریستی و جنایت‌بار رژیم صهیونیستی دادند، تبریک عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: باید تاکید کنم که ما صرفاً از حق دفاع مشروع خود استفاده کردیم، حقی که بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد برای همه کشور‌ها وجود دارد. اقدام ما کاملاً دفاعی و در پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در داخل تهران و اهداف مربوط به ایران در دیگر جا‌ها بوده است.

عراقچی افزود: اقدام انجام شده شب گذشته و تصاویری که وجود دارد، کاملاً روشن است که ما به اهداف خود رسیدیم و اهداف ما کاملاً نظامی بوده است. ما به هیچ هدف غیرنظامی حمله نکردیم و این جزو اصول و مرام ما بوده است. ما برخلاف رژیم صهیونیستی که حمله به شهر‌ها و افراد بی‌گناه را یک عادت خود قرار داده، چنین رفتاری نداریم و شب گذشته صرفاً به اهداف نظامی و امنیتی حمله کردیم که اقدام ما موفقیت بسیار زیادی هم داشته است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: شب گذشته بنده با وزرای خارجه مختلفی که تماس داشتم این موضوع را مطرح و پیامی هم برای سفارت سوئیس ارسال کردیم، این پیام پس از حمله صورت گرفته که محتوای آن این بود آمریکایی‌ها خودشان را وارد نکنند.

وی عنوان کرد: ما پاسخ سختی به هر طرف ثالثی که به حمایت از رژیم صهیونیستی وارد شود خواهیم داد و اگر رژیم صهیونیستی هم بخواهد پاسخی دهد پاسخ مجدد ما سخت‌تر خواهد بود. این موضوع را شب گذشته هم در مصاحبه و هم در توییتی که داشتم مطرح کردم.

عراقچی اضافه کرد: موشک‌های بالای ۹۰ درصد را نتوانستند رهگیری کنند و به اهداف خودش اصابت کرده است. هر کسی که فضای خودش را در اختیار دشمنان خود قرار دهد از نظر ما مظنون شناخته می‌شود.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: سیاست ما حمایت از مقاومت است و ما به این حمایت خودمان ادامه خواهیم داد. مقاومت یک مکتب و گفتمان و یک آرمان زنده است که به اشخاص متکی نیست. هرچند شهادت سید حسن نصرالله خسارات بزرگی است، اما مطمئن هستم که منجر به رشد و تقویت هرچه بیشتر مقاومت خواهد شد، همان‌طور که شهادت سید عباس موسوی منجر به بزرگتر و گسترده‌تر شدن حزب الله شد، در خصوص حسن نصرالله نیز همین‌طور خواهد شد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->