«هشت پا» از چهارشنبه (۱۸ مهر) جایگزین سریال «طوبی» می‌شود او آبی بود بی هیچ غبار و گرفتگی | یادی از سهراب سپهری، شاعر و نقاش معاصر آغاز چهارمین مرحله پویش «ایران همدل» برای کمک به مردم فلسطین و لبنان ژیلا صادقی مجری «بام تهران» رادیو شد + زمان پخش «خجالت نکش ۲» به خانه‌ها می‌آید + زمان اکران آنلاین نشست تخصصی بررسی نظرسنجی روزنامه شهرآرا برگزار شد | شهرآرا، انتخاب اهالی مطالعه در مشهد است قاب‌های افتخار ساره | گذری به آثار درخشان ساره بیات، بازیگر مشهدی سینما، به مناسبت سالروز تولدش «بهتره با سال تماس بگیری» روی آنتن + زمان پخش آموزش داستان‌نویسی | من های دیگر (بخش دوم) سرود سخت افزار اکران «ببعی قهرمان» در شهر‌های بدون سینما کلمات التیام بخش | نگاهی به کتاب «گذر از تجربه‌های تلخ با تغییر قصه‌های زندگی» لیندا کیانی با «ماه پنهان» در راه جشنواره فیلم فجر آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) درگذشت «میشل بلان» کارگردان و بازیگر فرانسوی + علت فوت فیلم‌های پلیسی شبکه نمایش در هفته نیروی انتظامی + زمان پخش «علی رهبری» در استانبول روی صحنه می‌رود گزارشی از برگزاری برنامه «هزارتوی روایت» در مشهد جشنواره فیلم کوردیلرا به «آنیتا، گمشده در اخبار» جایزه داد
سرخط خبرها

نشست تخصصی بررسی نظرسنجی روزنامه شهرآرا برگزار شد | شهرآرا، انتخاب اهالی مطالعه در مشهد است

  • کد خبر: ۲۹۲۸۲۰
  • ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۸
نشست تخصصی بررسی نظرسنجی روزنامه شهرآرا برگزار شد | شهرآرا، انتخاب اهالی مطالعه در مشهد است
نشست تخصصی نظرسنجی از مخاطبان روزنامه شهرآرا با حضور جمعی از صاحب نظران برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ این برنامه با حضور جمعی از صاحب نظران حوزه رسانه، مدیران حوزه برنامه ریزی شهرداری، مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول پژوهش این نظرسنجی در شهرداری مشهد برگزار شد.

رئیس اداره رصد و داده‌های شهری معاونت برنامه ریزی شهرداری مشهد در ابتدای این نشست با اشاره به این برنامه عنوان کرد: اداره رصد تاکنون ۵۲ نظرسنجی در حوزه‌های گوناگون مدیریت شهری انجام داده است که شهرآرا نیز جزئی از این برنامه بوده است.

مقدم حسینی افزود: برای نظرسنجی از مخاطبان شهرآرا، به سراغ مشترکین، نخبگان دانشگاهی و فعالان رسانه رفتیم و با ارائه ۳۰ سؤال به دنبال بررسی نظرات مخاطبان این رسانه بودیم که با توجه به نظرسنجی قبلی ما در سال ۱۴۰۰، اینک شاهد افزایش کمی و کیفی رضایت مخاطبان از این روزنامه بوده ایم.

در ادامه این برنامه، ماهان صفایی، عضو هیئت مدیره مؤسسه فرهنگی شهرآرا و سردبیر سال‌های گذشته روزنامه، به بررسی عملکرد شهرآرا با تاکید بر نگاه مخاطب پرداخت و گفت: در رسانه، کسی که روایت اول را منتشر نماید، میدان‌دار است و نگاه‌ها را متوجه خود می‌کند.

وی ادامه داد: اول‌بودن روایت به ۳ عنصر انسانی اصلی رسانه (قدرت، ثروت و شهرت) باز می‌گردد و شهرآرا در خلق این عناصر موفق پیش می‌رود.

صفایی تصریح کرد: جایگاه روزنامه در میان مخاطب تضعیف نمی‌شود؛ زیرا که ویترین فکری و تمدنی رسانه در واقع روزنامه است.

وی در پایان یادآور شد: عملکرد شهرآرا خوب است، اما نباید به جایگاه کنونی آن راضی باشیم.

رحمان میرزائیان، دیگر سخنران پنل تخصصی این نشست، نیز در سخنانی کوتاه با اشاره به کارکرد‌های رسانه عنوان کرد: داده‌ها و اطلاعات باید در بستر رسانه رصد شود تا به شناسایی مسائل منجر شود و ما را در حل مسائل یاری دهد.

روزنامه، رسمی‌ترین سیمای روایت در رسانه

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی شهرآرا در پنل تخصصی نشست نظرسنجی مخاطبان روزنامه شهرآرا گفت: نقاط قوت و ضعفی را که شهرآرا از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با آن مواجه شده است به عنوان یک استراتژی مشخص کرده‌ایم و به سمت ساختاری هدفمند پیش رفته‌ایم.

سید میثم موسوی مهر ادامه داد: در نظام ارزشیابی، تلاش ما بر کنکاش دقیق موضوعات و پیشبردی فرا ارزشیابی قرار گرفت.

وی به بخش‌های اثرگذار بر اهمیت و عملکرد روزنامه اشاره کرد و افزود: شهرآرامحله و شهرآرانیوز، ساختار‌هایی هستند که توان ما را در روایت افزایش دادند و امروز مدعی هستیم که بزرگترین پروژه مردم‌نگاری، یعنی شهرآرامحله، بخشی از قدرت ماست. همچنین بخش آنلاین ما که البته در این نظرسنجی به آن نپرداختیم، یقینا می‌تواند شرایط هر نظرسنجی‌ای را برای ما تغییر دهد.

مدیرعامل شهرآرا در ادامه تصریح کرد: امروز معتقدیم که شهرآرا، انتخاب اهالی مطالعه مشهد است و ما در سبد مطالعه مردمی هستیم که رسانه را دنبال می‌کنند.

موسوی مهر اظهار کرد: شهرآرا توانسته است رکورد زمان مطالعه روزنامه را افزایش دهد و این دستاورد ماست که جایگاه دیروزمان را حفظ و در جهت ارتقای این جایگاه، با خط کش‌های مختلف اهالی رسانه سنجیده شده‌ایم.

موسوی مهر یادآور شد: شهرآرا ۱۴۰۳ با طرح تحولی‌ای پا به میدان گذاشته است که هنوز بخش‌های بسیاری از آن را عنوان نکرده‌ایم. اما می‌توان عنوان کرد که امروز، روزنامه به یک مجموعه چندرسانه‌ای قوی تبدیل شده است و خروجی‌اش، محتوایی چندبُعدی بوده است.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش به مزیت‌های شهرآرا اشاره کرد و گفت: هدف ما، سیمای رسانه‌ای مشهد بوده است و از آنجا که خود را، روابط عمومی مشهد می‌بینیم، مزیت‌نگاری را آغاز کرده‌ایم؛ زیرا اعتقاد بر این بوده است که رسمی‌ترین سیمای روایت در رسانه، روزنامه و کارکرد آن است.

در ادامه این نشست، حسین بیات، خبرنگار شهرآرا، در بخشی «روایت استیج»، به بازگویی گزارش مستند «راندن در مسیر سوگ‌های ناتمام» پرداخت که به موضوع رانندگان آمبولانس‌های حمل پیکر متوفیان مشهدی پرداخته است.

در پایان برنامه نیز از کتاب نظرسنجی مخاطبان شهرآرانیوز با حضور میهمانان برنامه و مدیر امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->