انتقاد یک فعال کارگری به لایحه تغییر قانون تعیین دستمزد کارگران| لایحه بر مبنای اصل سه جانبه گرایی نیست نحوه دریافت گوشت تنظیم بازار مورد نیاز هیئات مذهبی اعلام شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف و معدوم سازی ۲۹ تن مواد غذایی فاسد در مشهد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) با مشارکت اوقاف زمین نهضت مسکن برای ۲ شهر خراسان رضوی فراهم شد ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نماینده کارگران: فقط به‌دنبال افزایش دستمزد هستیم/مسیر بعدی فرجام‌خواهی در دیوان عدالت

  • کد خبر: ۲۹۳۱۵
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
  • ۱۰
نماینده کارگران: فقط به‌دنبال افزایش دستمزد هستیم/مسیر بعدی فرجام‌خواهی در دیوان عدالت
در نشست بیستم فروردین ۹۹ شورای عالی کار که به تصویب افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد کارگران منجر شد، تصمیمی درباره تغییر مبلغ کمک‌هزینه مسکن کارگران اتخاذ نشد و قرار است امروز ۱۷ خرداد در این‌باره تصمیم‌گیری شود، اما نمایندگان کارگران می‌گویند:به افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن فکر نمی‌کنیم!
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز – «تاکید ما اجرای ماده ۴۱ قانون کار و افزایش حداقل‌هاست!»، این گفته کسانی است که به نمایندگی از جامعه کارگری در جلسات مربوط به حقوق و حقوق‌ها شرکت می‌کنند و به‌دنبال استیفای حقوق از دست‌رفته کارگران هستند. حرفشان این است در شرایطی که تورم بالای ۴۰ درصد است، چرا حداقل دستمزد ۲۱ درصد افزایش می‌یابد؟!
 
در همین حال عضو هیئت مدیره شوراهای عالی کار کشور با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری و رئیس قوه‌قضائیه درباره معیشت کارگران و تعیین دستمزد منطقی و قانونی، اعلام کرد: اگر در جلسه امروز -شنبه 17 خرداد- خواسته بحق و قانونی کارگران تأمین نشود، قطعا پیگیری‌ها را از مسیر دیوان عدالت اداری ادامه خواهیم داد.
 
تنها صحبت کارگران درباره ارکان دستمزدهاست
احسان سهرابی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با تأکید بر اینکه نمایندگان کارگران تنها درصدد اجرای ماده 41 قانون کار هستند، گفت: تنها صحبت کارگران درباره ارکان دستمزدهاست و نه افزایش در قالب عنوان‌هایی همچون حق مسکن و این در حالی است که بر اساس ماده 111 قانون تأمین اجتماعی، مسئله حداقل حقوق بازنشستگان نیز باید بازنگری شود.

او افزود: در جلسه عصر امروز -شنبه 17 خرداد- قرار است مسئله دستمزدها بررسی و احتمالا بازنگری شود و در این میان صحبت درباره حق مسکن تنها در حد پیشنهاد خواهد بود، زیرا بررسی این موضوع در صلاحیت ذاتی شورای عالی کار نیست و در نهایت باید از سوی هیئت وزیران تصویب شود.
 
نمایندگان کارگران مجاب نشوند، باز هم امضا نخواهند کرد
سهرابی ادامه داد: علت اینکه نمایندگان کارگران در جلسه دستمزد، صورت‌جلسه را امضا نکردند این بود که مؤلفه‌هایی که در ماده 41 قانون کار مشخص شده، رعایت نشده است و کارگران چیزی جز رعایت قانون نمی‌خواهند. در جلسه امروز نیز اگر آقایان خدایی، اسدی و معینی به‌عنوان نمایندگان تام‌الاختیار کارگران مجاب نشوند، باز هم امضا نخواهند کرد و از مسیر دیوان عدالت اداری پیگیر موضوع خواهیم شد.
 
نماینده کارفرماها: توان افزایش بیشتر حقوق را نداریم
اظهارات نماینده کارگران در خراسان‌رضوی در حالی است که از سوی دیگر، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار هرگونه افزایش مجدد حقوق و دستمزد کارگران در شرایط حاضر اقتصادی را به صلاح ندانسته و گفته است: افزایش حداقل دستمزد کارگران در امسال ۲۱ درصد تصویب شده، اما حداقل ۳۴ درصد افزایش در حقوق و دستمزد صورت گرفته است.
 
جلسه امروز باعث تاسف است
جمال رازقی جهرمی با انتقاد از برگزاری نشست بعد از ظهر شورای عالی کار با موضوع تعیین حق مسکن کارگران، اظهار کرد: دولت در جلساتی که برای دستمزد سال ۱۳۹۹ برگزار شد، شرایط کارفرمایان را درک می‌کرد، ولی اینکه حالا تحت تأثیر برخی جوسازی‌ها مجدد اقدام به برگزاری جلسه شورای عالی کار آن هم با عنوان دستمزد کرده، باعث تأسف است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با بیان اینکه جامعه کارفرمایی نجیب است که دست به جوسازی و اعتصاب نمی‌زند و مظلوم واقع می‌شود، ادامه داد: گروه کارفرمایی موافق افزایش نیست و اگر تصمیمی گرفته شود، 2 ضلع دیگر شورا یعنی دولت و کارگران هستند و نتیجهاش ریزش شدید نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها و رونق بازار سیاه کار خواهد بود.

اکنون کمک‌هزینه مسکن کارگران ۱۰۰ هزار تومان است و حق مسکن تنها موضوع بسته مزد کارگران است که باید به تصویب هیئت وزیران برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وثوق
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
چه جمله زیبایی :"بوش خطاب به ترامپ : ما تنها در صورتی که خودمان را جای افرادی که مورد تهدید، ظلم و محدودیت قرار گرفته‌اند، بگذاریم و از دید آن‌ها نگاه کنیم، می‌توانیم واقعیت نیاز آمریکا را ببینیم."
کاش مسئولین ایران هم این جمله را آویزه گوش و جان خود می کردند و واقعیت نیاز ایران را می دیدند قبل از اینکه خون جگران ، جگرخواران شوند!

اینها مصلحت خود و منافع خود را بالاتر از قانون می بینند آیا بالاتر از قانون چیزی هست؟
آقای رئیسی چی شده مدت ده روز حل مشکل کارگران؟!!!!!!!!!

دستور رئیسی به بازرسی کل کشور برای بررسی دستمزد ۹۹ کارگران
https://www.asriran.com/fa/news/725861
ابولفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
دوست عزیز قتی میگن10روز. منظورشون10ماهانبود
منظور10روزخودشون هست آقای ریئس قبل ازرسیدگی
به کارگارگران10روزه ایاشماچندسال قبل حدود8سال قبل
که دراصفهان اسیدبه صورت دخترجوان ریختن وشمادستور
دادیدهرچه سریع ترعاملان این کاردستگیروتحویل قانون
داده بشن چی شد. دیگه صدای دستگیری عاملان این کار
شنیده نشدحالا10روزه پیگیرکارکارگران بشن
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
2
با سلام .جا دارد این جا جمله ای از امام حسین را برای تمام کارگران کشور بگویم که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است بدانید که اگر کارفرما بواسطه پول وقدرتی که دولت در اختیارش قرار داده می خواهد ما مثل برده زندگی کنیم بهتر است بمیرم.بیکار شویم . اما با ذلت زندگی نکنیم.ما روزی خود را از خدا می خواهیم و حکومت بر حقش بر روی زمین که زمام دار آن در کره زمین سید علی خامنه ای است.نه از کار فرما و نه از دولتی که زمام امور کشور جز جاهایی که خود مقام معظم رهبری در انجا نظارت دارنداز دستش در رفته است وتماما مورد نارضایتی ملت است
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
درودبرشرف دلاور. واقعاهمین طورهست
اصغر حقیقی پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
سلام

یعنی کارگر زحمت کش فقط باید به فکر تحریم و کمبود و غیره باشه
آقایان نماینده کارگری اعلام کنید چه روزی به جلوی وزارت کار مرگز باید بریم؟ چاره ای دیگر نیست جز راهپیمایی و خواستار حق و حقوق بریم؟ بخوابیم جلوی وزارت کار و همه ملت ببینن چه حال و روزی داریم الان ۳ماه ما را مسخره کردن ولی حقوق کارمندان پارسال پنچ میلیون تومان دریافتی داشتن البته حقوق کمه را گفتم آقای خامنه ای رهبر انقلاب گفتن به وضع ما رسیدگی کنن فقط به فکر خرابکاری هستن آقایان وبه سخنان رهبر هم عمل نمیکنند تنها راه گرفتن حق وحقوق همه باهم بریم انسولین بی مسولیت شکایت و راهپیمایی تا به گوش رهبر برسد پدر مسول بی کفایت را در بیاره
جواد
Germany
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
خانم جهرمی شما تصویب شده چهار میلیون نه صد وقبول کردید به کارگر بدهید سه درصد بر تولید اثر می کند تهدید نکنید شما اگر توانستید کارگر اخراج کنید خودتان که کون
کار کردن ندارید پاچه خار برده داران بی صفت
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
سلام
حالانوبت کارگرش همه چی عوض شدشنیدی طرف
صورتش باسیلی سرت می کنه فقط شنیدید لی کارگر
واقعا داره صورتش باسیلی سرخ می کنه سرخی صورت
کارگرفقط وفقط خودش می بینه نه کس دیگه
اگربخوایدازحالا سال99راکه به گفته امام خامنه ای
سال جهش تولید ذاشتن با. این اوضاع به پایان
برسونید میشه مث قضیه اقتصادمقاومتی که اقافرمودن بارهاتوصحبت هاشون گفتن تاکید کردن فقط اسمش
اسمی اقتصادمقاومتی بودنه عملش امسال هم فقط
اسمش می مونه سال جهش تولیدفقط بازهم بایداقا
هرباری تاکیدکن جهش تولید لی گوش. شنوای نیست
متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
بااین سخنان کارفرمایان ودولت ضعیف کش اینجاست که کارگران وبازنشستگان باید فریاد بزنن آیا فریادرسی نیست هرچند که میدانن در دولت بی تدبیر فریادرسی نیست
همسره کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
دیگه تموم شد سال هنوز ما ما پیگیره تصویب حقوقیم
واقعا مسخرس ک فقط دارن یه عده ای رو خر فرض میکنن
جاویدیخدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
خدا انشالا حق بحق دار بده ریشه ظلم فساد برداره ما حذفی نداریم
انشالا روزی ازنسل شما ها ب روارما بشینن بعد بفهمین که ما مستمربگیران با اجاره خونه بچه های دم بخت محصل چی ب روزگار مان امده
الهی آمین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->