قالیباف با رئیس‌جمهور تاجیکستان در دوشنبه دیدار کرد همزمان با رزمایش‌های مشترک ایران و عمان امیر حیدری به مسقط رفت نماینده روسیه در سازمان ملل: اسرائیل علاقه‌ای به حل مسالمت‌آمیز مشکلات ندارد چین نگرانی خود را درباره اقدامات تنش‌زای رژیم صهیونیستی علیه ایران ابراز کرد آمریکا: سنوار زنده و تصمیم‌گیرنده اصلی در حماس است وزیر امور خارجه: ایران برای هر سناریویی آماده است و مقاومت را رها نخواهد کرد آمادگی شورای عالی استان‌ها برای کمک به دولت چهاردهم نماینده مجلس: رئیس جمهور به دنبال مذاکرات گازی در ترکمنستان باشد میدان غزه و آزمون اتحاد مسلمانان ادعای جدید ترامپ: با روسیه و چین به خلع سلاح هسته‌ای نزدیک بودیم وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگوی محرمانه میان تهران و واشنگتن را با موضوع آتش بس رد کرد قالیباف در دوشنبه با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد بازگرداندن ۲۷۰ هزار تبعه افغانستانی به کشورشان، از طریق مرز دوغارون گزارش عراقچی از دیدار با بن سلمان و مقامات عربستان سعودی+عکس پنج شهید و ۱۲ زخمی بر اثر حمله صهیونیستها به جنوب لبنان (۱۸ مهر ۱۴۰۳) سخنان تهدیدآمیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خطاب به مردم لبنان چه بود؟ شهادت ۲ هزار و ۱۴۱ نفر در لبنان از ابتدای جنگ غزه تا امروز (۱۸ مهر ۱۴۰۳) نشریه انگلیسی: ایران ثابت کرد که توانایی شکست بزرگترین سامانه پدافند هوایی جهان را دارد واکنش اهل سنت عراق به اهانت صهیونیست‌ها علیه آیت الله سیستانی اذعان رژیم صهیونیستی به تلفات جانی نظامیانش در جنگ لبنان نخست‌وزیر اسپانیا تجاوز اسرائیل به لبنان را محکوم کرد گفتگوی تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای روسای جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی| بایدن نگران بسته شدن تنگه هرمز است اظهارات جنجالی هریس: ترامپ فریب دیکتاتورهای قاتل را می‌خورد
سرخط خبرها

قالیباف در دوشنبه با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد

  • کد خبر: ۲۹۳۶۴۰
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
قالیباف در دوشنبه با رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد
محمدباقر قالیباف (رئیس مجلس شورای اسلامی) و رستم امامعلی (رئیس مجلس ملی تاجیکستان) با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدباقر قالیباف صبح امروز، پنجشنبه، در دیدار با همتای تاجیک خود گفت: امضای نزدیک به ۱۰۰ سند همکاری سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و پارلمانی میان تهران و دوشنبه و حذف روادید و آسان سازی مبادلات اقتصادی نشان دهنده اراده و عزم دو کشور برای گسترش همکاری‌هاست.

رئیس مجلس افزود: در سه سال گذشته حجم مبادلات تجاری اقتصادی به بیش از دو برابر افزایش یافته که باید با توجه به ظرفیت‌های فراوان دو کشور این حجم بیش از پیش افزایش یابد.

رئیس مجلس ملی تاجیکستان نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات با کشور‌های منطقه به ویژه کشور‌های دوست و برادر ارزش و اهمیت زیادی قائل است و آن را به سود ملت‌ها و دولت‌ها می‌داند.

قالیباف شب گذشته به همراه هیات پارلمانی ایران وارد دوشنبه پایتخت تاجیکستان و در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی دوشنبه مورد استقبال رسمی احمدزاده رجب بای نایب رئیس اول مجلس ملی تاجیکستان و هیأت همراه قرار گرفت.

سفر قالیباف به تاجیکستان به دعوت رستم امامعلی و محمدطاهر ذاکرزاده روسای مجالس ملی و نمایندگان تاجیکستان صورت گرفت و با هدف تحکیم روابط پارلمانی و تسهیل ارتقای روابط اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بین دو کشور انجام شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی قرار است در این سفر همچنین با محمدطاهر ذاکر زاده رئیس مجلس نمایندگان و امامعلی رحمان رئیس‌جمهور تاجیکستان دیدار و گفتگو کند. افزایش همکاری‌ها و مبادلات تجاری میان دو کشور اولویت گفتگو‌های هیأت‌های پارلمانی خواهد بود.

کنفرانس بین المللی پارلمانی تحت عنوان «سی امین سالگرد تصویب قانون اساسی جمهوری تاجیکستان» در روز‌های ۱۹ و ۲۰ مهر ماه در شهر دوشنبه برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->