قالیباف: با رژیمی روبرو هستیم که از زنده سوزاندن مردم غیرنظامی ابایی ندارد انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه ایران در حمایت از اسرائیل اعمال کرد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر می‌شود حزب‌الله بازهم شهرک‌ها و مواضع ارتش صهیونیستی را هدف حملات شدید خود قرار داد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) دستور دادستان مرکز خراسان رضوی برای آزادی بازداشت‌شدگان حاشیه مراسم معارفه استاندار نماینده مجلس: ایران، برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیزی دارد عراقچی از توقف روند مذاکرات ایران و آمریکا به دلیل شرایط منطقه خبر داد رئیس جمهور برای احصای احکام غیرعملیاتی برنامه هفتم، یک ماه فرصت داد پژمانفر: ۵۰ همت اعتبار جدید برای تسهیلات ازدواج تخصیص یافته است | ساخت بوستان‌های بانوان در مشهد اقدام ویژه و با برکتی در حوزه زنان است معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با پزشکیان دیدار کرد دومین جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور برگزار شد دیدار رؤسای مجالس ایران و آذربایجان در ژنو رئیس قوه قضائیه: فردی از یک دستگاه اداری، ۴۰۰ مرتبه شکایت کرده است | سفر قالیباف به لبنان، برای همه پیام داشت تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات اسرائیل دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به نیروهای حافظ صلح را مصداق جنایت جنگی خواند واکنش تند وزیر خارجه اسپانیا به حملات اسرائیل علیه نیروهای حافظ صلح دو تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم در سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر شدند وزیر دفاع: رژیم صهیونیستی ضربات جبران‌ناپذیری دریافت کرده است فرمانده کل اسبق سپاه پاسداران: روزهای سختی در انتظار رژیم صهیونیستی است اعتراض سازمان ملل به ادامه کشتارهای اسرائیل در غزه با حمایت تسلیحاتی غرب بازدید سرزده استاندار خراسان رضوی از «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» فرماندار مشهد رایزنی رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با عراقچی در مسقط تصویب قطع‌نامه‌ای برای آتش بس جنگ غزه، هدف هیئت پارلمانی ایران در ژنو
سرخط خبرها

پژمانفر: ۵۰ همت اعتبار جدید برای تسهیلات ازدواج تخصیص یافته است | ساخت بوستان‌های بانوان در مشهد اقدام ویژه و با برکتی در حوزه زنان است

  • کد خبر: ۲۹۴۴۲۰
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
پژمانفر: ۵۰ همت اعتبار جدید برای تسهیلات ازدواج تخصیص یافته است | ساخت بوستان‌های بانوان در مشهد اقدام ویژه و با برکتی در حوزه زنان است
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵۰ همت خط اعتباری جدید وارد چرخه بانک مرکزی شده و امیدواریم تا سال آینده کسی در صف وام ازدواج نماند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین نصراله پژمانفر در نشست کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اقدامات و مسائل مرتبط بابیمه تامین اجتماعی بانوان که امروز در صحن علنی ساختمان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس برگزار شد اظهار کرد: سعی کردیم در تمامی دوره‌ها مسائل بانوان را در حوزه‌های مختلف پیگیری کنیم. یکی از این مسائل حوزه جمعیت است و مهمترین مسئله که در این رابطه وجود دارد توجه به عواملی است که باعث شده رغبت به ازدواج دختران و پسران کاهش یابد. 

حجت الاسلام پژمانفر بیان کرد: میانگین سن ازدواج در پسران ۲۷ سال و در دختران ۲۴ سال است که قابل دفاع نیست. مسکن، تحصیل، سربازی برای پسران نیز باید مورد توجه قرار گیرد. حمایت‌هایی در این رابطه صورت گرفته و بانک مرکزی درباره تسهیلات ازدواج اقدامات راهگشایی انجام داده است. 

پژمانفر افزود: وام ازدواج برای افراد بالای ۲۳ سال، ۳۰۰ میلیون تومان است، برای افراد زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان است. رقم وام برای ایثارگران دوبرابر می‌شود که سعی شده با تزریق ۵۰ همت خط اعتباری جدید به بانک مرکزی، تا سال آینده کسی در صف وام ازدواج نماند. 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل در حوزه جمعیتی فرهنگ‌های تحمیلی به جامعه از سوی عوامل داخلی و خارجی است که فاصله فرزندآوری و تولد بین دو فرزند را زیاد کرده است لذا با توجه به افزایش سن ازدواج و سقف باروری در زنان که ۳۵ سال است باعث می‌شود افراد بیش از دو فرزند نتوانند داشته باشند که در این زمینه نیز سعی شده اقدامات فرهنگی و اقتصادی صورت گیرد که از جمله آنها درنظر گرفتن حق عائله مندی و حق اولاد برای زنان کارمند است. 

رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس اضافه کرد: از طرفی نوع تغذیه، نوع پوشاک و عوامل محیطی منجر به ایجاد مشکل فرزندآوری شده و حمایت بیمه‌ای از این افراد صورت گرفته است. سعی کردیم حق عائله مندی و حق اولاد را نیز بانوان شاغل داشته باشد و این حق، واقعی باشد به این معنا که اگر زن و مرد شاغل باشند فقط یک نفر از آنها حق عائله مندی دریافت کند. برای خانم‌های سرپرست خانوار یا زنانی که مسئولیت اقتصادی خاتواده را به عهده دارند نیز سعی کردیم حق عائله مندی را برای این افراد در نظر بگیریم. 

نماینده مردم مشهد و کلات ابراز کرد: بخش دیگری که در حوزه زنان مطرح است موضوع مد و لباس است که بخش قابل توجهی از معضلات فرهنگی مربوط به لباس‌هایی است که متدوال شده و ترکیبی از لباس‌های داخل و خارج منزل را تشکیل می‌دهد. ما باید از ابتدا جلوی انحرافات را بگیریم که نقطه شروع و منشا آن طراحان لباس هستند. با این افراد صحبت شده تا طبق موازین جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ ایران فعالیت کنند، در این صورت از آنها حمایت اقتصادی خواهد شد، اما در صورتی که این افراد خلاف فرهنگ عمومی لباسی را طراحی کنند با آنها برخورد می‌شود. 

پژمانفر با تاکید بر این مطلب که یکی دیگر از آسیب‌های حوزه بانوان ورزش است افزود: در کمیسیون اصل ۹۰ سعی کردیم الزامات قانونی در ابن حوزه را برای ادارات و بخش‌های عمومی ایجاد کنیم و ایجاد شرایط ورزشی مناسب برای بانوان تبدیل به تکالیف قانونی شود. تشکیل بوستان‌های ویژه بانوان در مشهد از اقدامات با برکتی است که توسط شهرداری انجام شده است. 

وی تصریح کرد: امروز یکی از شاخص‌هایی که دائم در رسانه‌ها مطرح می‌کنند این است که حق بانوان در کشور رعایت نمی‌شود. ما دو وظیفه در قبال شایعه پراکنی‌های رسانه‌ای داریم که نخستین تکلیف از سوی مسئولان است که از حقوق بانوان حمایت کنیم. وظیفه بعدی ما این است که در مقابل هجمه‌های این افراد بایستیم و حقوق بانوان را شفاف مطرح کنیم. در قانون جمهوری اسلامی ایران حق تساوی و برابری را قائل نیستیم چرا که هر یک از زن و مرد نیاز‌های متفاوتی دارند، اما توجه به ویژگی و حقوق خاص یک زن مثل حق مادری و مرخصی زایمان را برایش در نظر باید گرفت که هم بتواند وظیفه مادری خود را انجام دهد و هم شغل داشته باشد و از حقوی و مزایا برخوردار باشد.

گفتنی است برقراری بیمه روستایی ویژه زوج‌های دهه شصتی، حق عائله مندی بانوان کارمند، تسهیلات ازدواج، بیمه زنان سرپرست خانوار و زنان خانه دار از جمله مواردی بود که در نود و سومین نشست کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورا مطرح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->