قالیباف: با رژیمی روبرو هستیم که از زنده سوزاندن مردم غیرنظامی ابایی ندارد انگلیس تحریم‌های جدیدی علیه ایران در حمایت از اسرائیل اعمال کرد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» منتشر می‌شود حزب‌الله بازهم شهرک‌ها و مواضع ارتش صهیونیستی را هدف حملات شدید خود قرار داد (۲۳ مهر ۱۴۰۳) دستور دادستان مرکز خراسان رضوی برای آزادی بازداشت‌شدگان حاشیه مراسم معارفه استاندار نماینده مجلس: ایران، برنامه هسته‌ای کاملاً صلح‌آمیزی دارد عراقچی از توقف روند مذاکرات ایران و آمریکا به دلیل شرایط منطقه خبر داد رئیس جمهور برای احصای احکام غیرعملیاتی برنامه هفتم، یک ماه فرصت داد پژمانفر: ۵۰ همت اعتبار جدید برای تسهیلات ازدواج تخصیص یافته است | ساخت بوستان‌های بانوان در مشهد اقدام ویژه و با برکتی در حوزه زنان است معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با پزشکیان دیدار کرد دومین جلسه بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور برگزار شد دیدار رؤسای مجالس ایران و آذربایجان در ژنو رئیس قوه قضائیه: فردی از یک دستگاه اداری، ۴۰۰ مرتبه شکایت کرده است | سفر قالیباف به لبنان، برای همه پیام داشت تاکید ایران و عمان بر ضرورت اقدام عاجل جامعه بین‌الملل برای توقف جنایات اسرائیل دبیرکل سازمان ملل حمله اسرائیل به نیروهای حافظ صلح را مصداق جنایت جنگی خواند واکنش تند وزیر خارجه اسپانیا به حملات اسرائیل علیه نیروهای حافظ صلح دو تیم تروریستی وابسته به گروهک جیش‌الظلم در سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر شدند وزیر دفاع: رژیم صهیونیستی ضربات جبران‌ناپذیری دریافت کرده است فرمانده کل اسبق سپاه پاسداران: روزهای سختی در انتظار رژیم صهیونیستی است اعتراض سازمان ملل به ادامه کشتارهای اسرائیل در غزه با حمایت تسلیحاتی غرب بازدید سرزده استاندار خراسان رضوی از «دوشنبه‌های ملاقات مردمی» فرماندار مشهد رایزنی رئیس هیات مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن با عراقچی در مسقط تصویب قطع‌نامه‌ای برای آتش بس جنگ غزه، هدف هیئت پارلمانی ایران در ژنو
سرخط خبرها

عراقچی از توقف روند مذاکرات ایران و آمریکا به دلیل شرایط منطقه خبر داد

  • کد خبر: ۲۹۴۴۲۳
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۶
عراقچی از توقف روند مذاکرات ایران و آمریکا به دلیل شرایط منطقه خبر داد
وزیر خارجه ایران گفت: روند مذاکرات غیرمستقیم بین ایران و آمریکا به دلیل شرایط خاص منطقه، متوقف شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سید عباس عراقچی که به مسقط سفر کرده است، درباره مسائل منطقه و همچنین مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا صحبت کرد.

عراقچی درباره سفر به عمان گفت: سفر به مسقط در رابطه با مسائل منطقه است و رایزنی نسبت به آنچه در منطقه می‌گذرد. آمادگی کامل برای هر سناریویی داریم، ولی مسلماً خواهان افزایش تنش و جنگ نیستیم.

او همچنین گفت: در این موضوع، با دوستان خود در عمان اشتراک نظر داشتیم و بحث‌هایی که با همتای خود در عمان داشتم، بسیار مفید و سازنده بود.

عراقچی در ادامه و درباره «روند مسقط» گفت: عمان همیشه در حل مشکلات منطقه کمک بزرگی بوده و در رابطه با ایران و آمریکا همواره سعی داشته برای انتقال پیام یا ایجاد زمینه برای مذاکرات نقش مثبتی را ایفا کند.

وزیر خارجه ایران تصریح کرد که «این نقش‌آفرینی از قبل وجود داشته و در دولت گذشته نیز این موضوع وجود داشت که به روند مسقط معروف است».

او در این زمینه ادامه داد: در حال حاضر روند مسقط به دلیل شرایط خاص منطقه متوقف است و الان زمینه‌ای برای این گفت‌وگوها نمی‌بینیم تا زمانی که بتوانیم بحران جاری را پشت سر بگذاریم و آن موقع تصمیم خواهیم گرفت که آیا وارد کار مجدد شویم یا نشویم و یا اینکه روند کار چگونه باشد.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه «در این سفر تماسی نبوده است»، ادامه داد: این‌که پیامی به کشورهای دیگر داده شود، بله من در همه مشورت‌ها و رایزنی‌ها در کشورهای منطقه مواضع ایران را با قوت بیان کردم و خواستم که به اطلاع همه طرف‌ها برسد، هم آمریکا باید بداند موضع ایران چیست، هم کشورهای اروپایی و هم کشورهای منطقه؛ موضع ما روشن است و بارها تکرار شده است.

عراقچی در همین ارتباط تاکید کرد: همان‌طور که بارها گفته‌ایم ما خواهان جنگ و درگیری نیستیم، اگرچه برای آن کاملاً آمادگی داریم. معتقدیم دیپلماسی باید کار کند و جلوی یک بحران بسیار بزرگ را در منطقه بگیرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->