تصادف در جاده قوچان با چهار کشته و مجروح (۲۴ مهر ۱۴۰۳) یک مرد روس، پس از دوماه سرگردانی در سردترین دریای شرق آسیا، زنده پیدا شد دستگیری ۱۱ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد (۲۴ مهرماه ۱۴۰۳) کدام شهرستان‌های خراسان رضوی در وضعیت قرمز از نظر نرخ جمعیت قرار دارند؟ کلاهبرداری به بهانه فروش خودرو و دریافت بیعانه فوت ۲ دانش‌آموز به دلیل تصادف کامیون با تاکسی در کرج + عکس و فیلم اعلام زمان ثبت‌نام آزمون ارشد علوم پزشکی سال ۱۴۰۴ کشف مواد مخدر از رادیاتور خودرو در گمرک بندرعباس (۲۴ مهر ۱۴۰۳) اجرای مانور امنیتی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۳) لزوم توجه به ارتقای سطح سواد ایمنی مواد غذایی و تغذیه جامعه دستگیری مرد خارجی که در نقش مامور از مردم اخاذی می‌کرد + عکس بیمه زنان روستایی و عشایری تا چه میزان توسط مسئولان جدی گرفته شده است؟ اعتبار خرید تا ۵ میلیون تومان به بازنشستگان کشوری تعلق گرفت (۲۴ مهر ۱۴۰۳) تا پایان برنامه هفتم توسعه، تعداد هنرستان‌ها در خراسان رضوی باید ۵۵ درصد افزایش یابد ثبت‌نام بیش از ۵۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ خراسان رضوی نیازمند هزار و ۵۰۰ معلم تربیت بدنی اعتراضات به نتایج آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی بررسی می‌شود ۸۵ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و ۱۵ درصد در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کرده‌اند بسیاری از باغ‌وحش‌های کشور فاقد استاندارد‌های لازم هستند | پایان رتبه‌بندی باغ‌وحش‌ها در سال ۱۴۰۳ از ۸۰درصد نابینایی ها می­ توان پیشگیری یا آن­ ها را درمان کرد | مراقبت از نور دیده حدود ۹۰ درصد کمردرد‌ها منشأ مکانیکال دارند و با تقویت عضلات بهبود می‌یابند  ترک سیگار حتی در ۷۵ سالگی می‌تواند امید به زندگی را افزایش دهد شهریه مدارس هیئت‌امنایی چگونه تعیین می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (سه‌شنبه، ۲۴ مهر ۱۴۰۳) | دمای مشهد به ۳۰ درجه می‌رسد
سرخط خبرها

بیمه زنان روستایی و عشایری تا چه میزان توسط مسئولان جدی گرفته شده است؟

  • کد خبر: ۲۹۴۶۲۷
  • ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
بیمه زنان روستایی و عشایری تا چه میزان توسط مسئولان جدی گرفته شده است؟
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت واقعی از زنان روستایی باید یکی از برنامه‌های اجرایی تصمیم گیران کلان کشور باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، «فاطمه محمدبیگی» امروز (سه‌شنبه) در نخستین همایش بین‌المللی و هشتمین آلین ملی گرامیداشت روز جهانی زنان روستایی و عشایری که در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات) برگزار شد، افزود: بیش از ۱۰ میلیون زن روستایی و ۵۰۰ هزار زن عشایری در کشور حضور دارند.

وی بیان‌داشت: بر این اساس روستا مولدترین بخش کشور و زنان مولدترین فعالان روستایی و عشایری محسوب می‌شوند.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت زنان روستایی و عشایری در بخش گیاهان دارویی به درآمدزایی ارزی کشور کمک می‌کند و در کنار آن موضوع گردشگری را می‌توان فعال کرد که تاکنون مغفول باقی مانده بود.

وی تصریح‌کرد: زنان روستایی و عشایری انواع و اقسام تولیدات خانگی را دارند که منجر به افزایش بهره‌وری در کشور شده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران از ۱۳ اقلیم موجود در جهان دارای ۱۱ اقلیم است، گفت: این تنوع اقلیمی بستری مناسب برای کشت هزاران نوع گیاهان داریی است که توسط زنان روستایی و عشایری منجر به رشد زنجیره ارزش اقتصادی می‌شود.

وی اضافه‌کرد: حمایت واقعی از زنان روستایی باید یکی از برنامه‌های اجرایی تصمیم گیران کلان کشور باشد.

محمدبیگی تصریح‌کرد: یکی از اقدامات ارزشمند، بیمه زنان روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر است که در قانون جوانی جمعیت ضرورت دارد در سطح وسیعی اجرایی شود.

میانگین سنی ۵۰ سال، زنگ خطر بخش کشاورزی

وی گفت: اکنون میانگین سنی جامعه کشاورزی ۵۰ سال است که زنگ خطری برای کشور محسوب می‌شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از زنان روستایی و عشایری حمایت نشوند، در آینده با کاهش کشاورزان و در نهایت ضربه به امنیت غذایی کشور روبه‌رو خواهیم شد.

وی به فعالیت اقتصادی با ارزش افزوده بالا زنان روستایی و عشایری اشاره کرد و اظهار داشت: اکنون می‌توانیم با ایجاد بازارچه و فرایند بازاریابی T به تکمیل زنجیره ارزش فعالیت‌های اقتصادی این جمعیت کمک کنیم.

توسعه تعاونی زنان روستایی مغفول مانده است

محمدبیگی، تولید غذای سالم را مهم برشمرد و تصریح کرد: تشکیل تعاونی‌های زنان یک ضرورت است، بنابراین یکی از برنامه‌های عملیاتی وزارت جهاد کشاورزی باید افزایش تشکیل تعاونی زنان باشد.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس گفت: تعاونی زنان روستایی خیلی جدی گرفته نشده است، در حالی که با توجه به فعالیت آنان در قالب تعاونی‌ها می‌توانند قدرتمندتر ظاهر شوند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->