آمار ازدواج در خراسان رضوی، بیش از دوبرابر آمار طلاق است | حدنگاری و صدور سند مالکیت برای ۹۲ درصد اراضی کشاورزی استان توضیحات وزیر کار درباره واریزی به حساب بازنشستگان کشوری و تأمین‌اجتماعی اعزام ۸۰۰ دانش‌آموز مددجو از سراسر کشور به مشهد در راستای آمادگی برای آزمون سمپاد زنگ خطر انقراض ۸۶ گونه جانوری در ایران فقر آهن باعث چه مشکلاتی در کودکان می‌شود؟ رئیس فراکسیون کارگری: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین‌اجتماعی همین امسال انجام می‌شود عواقب و تأثیرات منفی فریادزدن بر سر کودکان توضیحات رئیس سازمان مدارس درباره انواع شهریه در مدارس غیردولتی رشد ۱۴ درصدی پرواز‌های فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در اردیبهشت ‌۱۴۰۳ عرضه دارو از هرنوع در عطاری‌ها پیگیرد قانونی دارد پیش‌بینی رگبار باران و کاهش دما در برخی استان‌ها (۶ تیر ۱۴۰۳) توصیه‌هایی جهت پیشگیری از گرمازدگی استفاده از طب ایرانی برای کاهش وزن بدون بازگشت افزایش یک‌میلیون‌تومانی حقوق ماهانه بازنشستگان از فروردین ۱۴۰۳ | مصوبه پرداخت مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق ابلاغ شد غربالگری بیماری HIV در مراکز مشاوره رفتاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد 
سرخط خبرها
معاون سازمان بهزیستی:

۱۰هزار کودک در ۶۸۰ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی به سر می‌برند

  • کد خبر: ۲۹۵۳۰
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
۱۰هزار کودک در ۶۸۰ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی به سر می‌برند
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: مهم‌ترین اولویت در فرزندخواندگی، رعایت مصالح عالیه کودک است.
به گزارش شهرآرانیوز، حبیب الله مسعودی فرید افزود: بهزیستی، دو ماه خانواده را زیر نظر دارد که ببیند آیا این خانواده صلاحیت دارد و سپس براساس منافع عالیه کودک اقدام کند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فرزندخواندگی به نشانی http://adoption.behzisti.net در اردیبهشت سال جاری گفت: این سامانه، قوانین و آیین نامه‌های لازم را به زوج‌ها ارائه می‌دهد و فرد با آگاهی کامل در این سامانه ثبت نام می‌کند و به طور مثال می‌داند که اگر فرزند نوزاد بخواهد در خوشبینانه‌ترین حالت باید پنج سال منتظر بماند، اما اگر خواستار کودکی با سن بالاتر مثلا ۶ ساله باشد شاید ۶ ماه باید منتظر بماند.

مسعودی فرید تأکید کرد: برای سپردن حضانت فرزندان به افراد باید ملاحظاتی را اعمال کنیم و اصولا هدف اصلی قوانین مصوب مجلس که بهزیستی مکلف به اجرای آن است، مصلحت کودک است.

معاون سازمان بهزیستی اظهار کرد: یکی از مزایای راه اندازی سامانه فرزندخواندگی این است که افراد ثبت نام شده در این سامانه، قابل رهگیری هستند و می‌توان تعیین کرد که آیا فرایند فرزندخواندگی طبق روال صورت گرفته است و اگر غیر از این باشد، سیستم هشدار می‌دهد.

وی ادامه داد: همه فرایند‌های فرزندخواندگی در این سامانه شفاف است. افرادی که اقدام به خرید کودک می‌کنند، شرایط لازم برای نگهداری از کودکان را ندارند.

مسعودی فرید خاطرنشان کرد: اکنون ۱۰ هزار کودک در ۶۸۰ مرکز شبانه‌روزی بهزیستی به سر می‌برند که حداقل سه تا چهار هزار کودک آن قابل واگذاری نیستند و به دلایل موقت در این مراکز نگهداری می‌شوند. به طور مثال والدی که بیماری روان‌شناختی شدید دارد یا والدی که به دلیل چک برگشتی ۶ ماه تا یک سال در بیمارستان یا زندان به سر می‌برند و سابقه جرمی هم ندارند که کودک از آن‌ها سلب حضانت شود، فرزندان آن‌ها به طور موقت در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و نمی‌توان آن‌ها را به فرزندخواندگی سپرد.


منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->