رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

ادامه کشمکش نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بر سر اعتبارنامه تاجگردون

  • کد خبر: ۲۹۵۸۶
  • ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
ادامه کشمکش نمایندگان مجلس و شورای نگهبان بر سر اعتبارنامه تاجگردون
نماینده تهران:‌ بخشی از اسناد اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون در نامه دوم به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا هنوز به این اسناد پاسخ نداده است.

به گزارش شهرآرانیوز، شورای نگهبان در پاسخ به نامه تعدادی از نمایندگان مجلس که نسبت به صلاحیت تاجگردون اعتراض کرده بودند نوشته است: مدارکی که امروز در اختیار نمایندگان قرار دارد در زمان بررسی صلاحیت فرد مورد نظر در اختیار شورای نگهبان نیز قرار داشته و شورای نگهبان  پس از بررسی صلاحیت وی را تایید کرده است. 

 

پس از این ماجرا علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره نامه اخیر شورای نگهبان به مجلس در خصوص اعتبارنامه منتخبین گچساران، فریدن و صومعه‌سرا اظهار داشت: پاسخ شورای نگهبان به اعتراض جمعی از منتخبین به اعتبارنامه‌های سه منتخب مذکور مربوط به بخشی از اسنادی است که نمایندگان به شورای نگهبان داده‌اند. این در حالی است که اعتراض نمایندگان مجلس در ۲ زمان متفاوت به اعتبارنامه‌های این سه منتخب به شورای نگهبان بوده است و به همین دلیل ۲ نامه اعتراضی به اعتبارنامه‌ آقای تاجگردون با ۳ امضا و ۶ امضا به دست شورای نگهبان رسیده است.

 

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد:‌ ما مطلع هستیم که بخشی از اسناد اعتراض به اعتبارنامه آقای تاجگردون در نامه دوم به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا هنوز به این اسناد پاسخ نداده است.

 

خضریان خاطرنشان کرد: پاسخ شورای نگهبان به اعتراض جمعی از منتخبین مربوط به نامه اول است نه نامه دوم.

 

وی تصریح کرد: اگر شورای نگهبان اعلام کند که اسنادی که معترضین به اعتبارنامه این منتخبین به این شورا را در اختیار داشته و یا در اختیار نداشته است فقط جنبه استمزاجی دارد. لذا پاسخ کتبی شورای نگهبان در این باره به معنای رد اعتبارنامه آن منتخب و یا تأیید آن نیست بلکه تصمیم‌گیری پایانی درباره تأیید و یا رد اعتبارنامه منتخبین مجلس شورای اسلامی است.

 

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پاسخ شورای نگهبان درباره اسناد ارائه شده در خصوص اعتبارنامه این منتخبین به شعبه ارجاع شود ممکن است که شعبه و یا کمیسیون تحقیق نظر به تأیید آن منتخب داشته باشد و در نهایت هم تصمیم‌گیری در این باره در صحن علنی مجلس خواهد بود.

 

خضریان گفت: نامه‌ای که شورای نگهبان به هیأت رئیسه مجلس درباره اسناد ارائه شده معترضین به اعتبارنامه منتخبین داده است به معنای تأیید اعتبارنامه‌های آنها نیست و باید شعبه در این باره تصمیم‌گیری کند. ضمن اینکه بخشی از اسناد در مرحله دوم به شورای نگهبان ارسال شده که این شورا هنوز پاسخی نداده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: پاسخ شورای نگهبان درباره اسناد رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون مربوط به اسناد مکمل نیست و باید در انتظار ارسال پاسخ این نامه بود.

 

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس امروز گفته بود که‌ شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس اعلام کرد که در مورد اعتبارنامه ۲ نفر از منتخبین (منتخبین فریدن و صومعه‌سرا) مدارکی که در اختیار نمایندگان مجلس قرار دارد پیش از این و در زمان بررسی صلاحیت نمایندگان در اختیار شورای نگهبان قرار نداشته است.

 

وی افزود: شورای نگهبان در این نامه تصریح کرده که در مورد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران نیز مدارکی که امروز در اختیار نمایندگان قرار دارد در زمان بررسی صلاحیت فرد مورد نظر در اختیار شورای نگهبان نیز قرار داشته است. 

 

منبع: دیدبان ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->