اگر میخواهید مبتلا به آلزایمر نشوید این چهار دمنوش را فراموش نکنید با تمرین این مهارت از پیری زودرس جلوگیری کنید تلاش ۱۵ آتش نشان مشهدی برای اطفای حریق تانکر قیر (۴ آبان ۱۴۰۳) حادثه سقوط خودرو پژو پارس در بزرگراه هاشمی رفسنجانی مشهد+ جزییات (۴ آبان ۱۴۰۳) مسمومیت سه عضو یک خانواده با گاز مونوکسید کربن در امیریه مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) تعداد قربانیان طوفان ترامی در فیلیپین به ۴۶ نفر رسید انتظار ۲۵ بیمار دچار نارسایی قلبی در شمال شرق کشور برای پیوند نجات ۸ محبوس از حادثه آتش سوزی یک هتل آپارتمان در مشهد (۴ آبان ۱۴۰۳) زمان آغاز ثبت‌نام بیست‌وهفتمین دوره ازدواج دانشجویی مشخص شد + شرایط ثبت نام جزئیات ترور حجت‌الاسلام صباحی از زبان فرماندار کازرون مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی: در حال حاضر راه‌های روستایی در برخی شهرستان‌ها مسدود هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی در روز جمعه (۴ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌ها تا بعدازظهر ادامه دارد بارش برف و باران در ۱۱ استان کشور (۴ آبان ۱۴۰۳) ویدئو| ۵۷۲ هزار نفر تا پایان سال وام ازدواج خود را دریافت می‌کنند رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی جان دختربچه فسایی را گرفت دستگیری ۱۵ سرشاخه یک شرکت هرمی در مشهد ابتلای یک و‌نیم درصد جمعیت کشور به ویروس هپاتیت مهار آتش سوزی در منزل مسکونی در بلوار سید رضی مشهد (۳ آبان ۱۴۰۳) توقف پرواز‌های شرکت هواپیمایی قطر به مقصد ایران، عراق و لبنان (۳ آبان ۱۴۰۳) همه‌چیز درباره قانون جدید الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول | همکاری ضعیف مشاوران املاک خراسان رضوی با قانون نه به استرس و تنش در محیط‌های کاری مدیریت استرس­ در محیط‌های کاری | کار مِنهای تنش رشد نگران کننده سکته مغزی | چه عواملی در بروز این بیماری موثر است؟ راننده‌های اداره بهزیستی خراسان رضوی سهمی از رفاهیات ندارند پیشرفت قابل توجه در شناسه‌گذاری تجهیزات پزشکی
سرخط خبرها

شایع‌ترین دارو‌های عامل مسمومیت در کشور کدام‌اند؟

  • کد خبر: ۲۹۵۹۵۶
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
شایع‌ترین دارو‌های عامل مسمومیت در کشور کدام‌اند؟
سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو درخصوص شایع‌ترین علل مسمومیت در ایران و ۳ دارو که بیشترین آمار مسمومیت را در ایران دارند، توضیح داد.

به گزارش شهرآرانیوز، زهرا جهانگرد با بیان اینکه مسمومیت‌های دارویی یکی از نگرانی‌های جدی بهداشت عمومی در ایران هستند، اظهار داشت: شایع‌ترین دارو‌های عامل مسمومیت در کشور شامل استامینوفن، بنزودیازپین‌ها، و مسکن‌های مخدر هستند. مصرف بی‌رویه یا اشتباه این دارو‌ها می‌تواند عواقب جدی برای سلامت فرد داشته باشد.

وی افزود: استامینوفن به خصوص در دوز‌های بالا می‌تواند به آسیب جدی به کبد منجر شود. همچنین، بنزودیازپین‌ها به‌دلیل تأثیر بر سیستم عصبی مرکزی، در صورت مصرف نادرست می‌توانند باعث خواب‌آلودگی و تضعیف تنفس شوند.

جهانگرد همچنین به وجود دارو‌های ضدافسردگی و دارو‌های قلبی اشاره کرد و گفت: این دارو‌ها نیز در صورت مصرف غیرمجاز و یا تجویز نادرست می‌توانند خطرناک باشند. برای مثال، آمی‌تریپتیلین و دیگوکسین از جمله دارو‌هایی هستند که در صورت مسمومیت، عوارض جدی‌تری را به همراه دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر داروها، مصرف مواد شیمیایی و گاز مونوکسید کربن نیز از دیگر علل شایع مسمومیت در کشور به‌شمار می‌آیند. بنابراین، آموزش عمومی و آگاهی از خطرات این مواد اهمیت ویژه‌ای دارد.

جهانگرد بر لزوم افزایش آگاهی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید مردم را نسبت به مصرف صحیح دارو‌ها و خطرات آنها آگاه کنیم. همچنین، نگهداری دارو‌ها در مکان‌های ایمن و دور از دسترس کودکان باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: همشهری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->