سرلشکر باقری: پدافند موجب افزایش بازدارندگی می‌شود پس از ادعای کی‌یف، شورای امنیت ادعای حضور سربازان کره‌شمالی در روسیه را بررسی می‌کند سلامی در پیامی به فرمانده کل ارتش: پیامد‌های تلخی در انتظار صهیونیست‌هاست دولت ژاپن در بلاتکلیفی؛ هیچ حزبی در انتخابات به اکثریت نرسید فرمانده کل ارتش: سروقامت ایستاده‌ایم سلامی در پیامی به فرمانده کل انتظامی: رژیم صهیونیستی راه به جایی نخواهد برد فشار‌های جهانی بر رژیم صهیونیستی شهادت دو خبرنگار دیگر به دست صهیونیستها| افزایش شمار شهدای رسانه در غزه به ۱۸۲ تن قدردانی استاندار خراسان رضوی از رشادت غیورمردان پدافند ارتش  حزب الله مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را درهم کوبید (۶ آبان ۱۴۰۳) انتقال ۳۶ زندانی ایرانی از کویت به کشورمان هلاکت ۳۰ نظامی صهیونیست در غزه و لبنان تماس تلفنی وزیر خارجه انگلیس با همتایان ایرانی و صهیونیست ارائه مستندات جدید از جنایات رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری حزب‌الله پهپاد رژیم صهیونیستی را وادار به ترک لبنان کرد آیا پیروزی ترامپ تهدیدکننده دموکراسی در آمریکا است؟ ۴ تروریست جیش الظلم در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند اذعان گالانت به عجز رژیم صهیونیستی: برای آزادی اسرا باید «امتیازات دردناکی» بدهیم تکلیف استاندار خراسان رضوی به تمام دستگاه‌های اجرایی عراقچی: از حمله رژیم صهیونیستی مطمئن بودیم پزشکیان: پاسخ مناسبی به تجاوز رژیم صهیونیستی خواهیم داد هلاکت جمعی از تروریست‌های تفتان در عملیات مشترک سپاه و پلیس خانواده اسیران اسرائیلی سخنرانی نتانیاهو را قطع کردند
سرخط خبرها

رئیس جمهور از اجلاس بریکس بازگشت و وارد تهران شد

  • کد خبر: ۲۹۶۴۱۹
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
رئیس جمهور از اجلاس بریکس بازگشت و  وارد تهران شد
رئیس جمهور در پایان سفر سه روزه به روسیه و پس از شرکت و سخنرانی در اجلاس اصلی سران گروه بریکس، بریکس با ترکیب گسترده و بریکس پلاس، به تهران بازگشت.

به گزارش شهرآرانیوز، «مسعود پزشکیان» و تیم همراه شامگاه امشب پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ و در پایان سفر سه روزه خود به منظور شرکت و سخنرانی در اجلاس سران گروه بریکس، بریکس با ترکیب گسترده، بریکس پلاس، با استقبال معاون اول رئیس‌جمهور به تهران بازگشت.

رئیس جمهور همچنین در جریان این سفر با ۱۰ تن از سران کشور‌های شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله روسای جمهور روسیه، چین، مصر، آفریقای جنوبی، بلاروس، ونزوئلا و بولیوی، رئیس دولت امارات و نخست وزیران هند و اتیوپی دیدار و گفتگو کرد.

شانزدهمین اجلاس سران گروه بریکس روز‌های اول تا سوم آبان در کازان روسیه برگزار شد و «مسعود پزشکیان» به عنوان یکی از سران کشور‌های عضو بریکس و بنا به دعوت رسمی رئیس‌جمهور روسیه در این اجلاس شرکت کرد.

اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی» با حضور اعضا و اجلاس بریکس-پلاس با حضور اعضا و حدود ۳۰ کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار شد و پزشکیان در اجلاس سران گروه بریکس، بریکس با ترکیب گسترده و بریکس پلاس سخنرانی کرد.

رئیس جمهور همچنین در جریان این سفر با ۱۰ تن از سران کشور‌های شرکت‌کننده در این اجلاس از جمله روسای جمهور روسیه، چین، مصر، آفریقای جنوبی، بلاروس، ونزوئلا و بولیوی، رئیس دولت امارات و نخست وزیران هند و اتیوپی دیدار و گفتگو کرد.

روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست دوره‌ای یک ساله گروه بریکس را بر عهده گرفت و قرار است با نظارت این کشور، بریکس در اجلاس کازان بیش از ۲۵۰ رویداد را که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهند، برگزار کند.

بریکس در سال ۱۳۸۹ با حضور برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تاسیس شد و سال بعد آفریقای جنوبی به این پیمان ملحق شد. مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز دیماه ۱۴۰۲ به آن پیوستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->