تعیین تکلیف پرداخت اضافه‌کار پرستاران به زودی (۷ آبان ۱۴۰۳) شرط کاهش شهریه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اعلام شد | شرط و شروط برای پذیرفتن شهریه نجومی! آنتی بیوتیک‌هایی که باعث مسمومیت در برابر نور می‌شوند افزایش چند برابری هزینه ثبت نام در آزمون دکترا | سازمان سنجش: می‌توانید ثبت نام نکنید! در جنایتی هولناک، پسر جوان مادرش را به قتل رساند اعزام ۱۲۰ هزار و ۷۶۲ نفر از واجدین شرایط به عمره مفرده مراجعه بیماران کشور‌های اروپایی و آمریکایی برای درمان چشم به ایران دستگیری ۱۵ سارق خشن در جشن تولد موبایل‌قاپ حرفه‌ای در مشهد + عکس سازمان غذا و دارو دستمال کاغذی‌های غیربهداشتی در بازار را معرفی کرد اعزام دو هزار و ۲۸۵ نفر به عمره مفرده از خراسان رضوی زمان صدور احکام جدید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری اعلام شد «۱۳ آبان» فرصتی برای محک ظرفیت‌های فرهنگی کشور تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون قضاوت تا ۲۰ آبان ۱۴۰۳ + شرایط ثبت‌نام پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۳) | بارش‌های پراکنده تا ظهر امروز سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی منصوب شد (۷ آبان ۱۴۰۳) هوش مصنوعی، راهکاری نوین در کنترل ترافیک آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون، علیه هپاتیت B آیا دارو‌های ضدافسردگی اعتیادآور هستند؟ همه چیز در مورد ژن درمانی سرطان و جایگزینی ژن سالم به جای ژن جهش یافته جابه‌جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد طی ۷ ماه امسال رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد دیده شود برداشت زعفران در تایباد تلفات داد (۷ آبان ۱۴۰۳) شبکه فرسوده توزیع آب به طول ۲۵ کیلومتر در روستا‌های مشهد اصلاح شد احکام مستمری خانواده‌های جان‌باختگان حادثه معدن طبس در خراسان رضوی صادر شد سکته مغزی، دومین علت مرگ در ایرانی‌ها ثبت یک‌ونیم میلیون مراجعه بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی خراسان رضوی به مراکز درمانی بارش باران در محور مشهد- کلات | کاهش دید افقی رانندگان در محور مشهد- چناران (۷ آبان ۱۴۰۳) کودکان زیر ۵ سال پرخطرترین گروه سنی در بروز مسمومیت‌ها وضعیت نامناسب دستگاه‌های سنجش تراکم استخوان در کشور آخرین وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | آیا تکلیف بازنشستگان حداقل‌بگیر مشخص شد؟ (۷ آبان ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کلاهبرداری از کسبه بولوار توس مشهد با رسید جعلی | شیاد هزار چهره زمین خورد

  • کد خبر: ۲۹۶۷۵۴
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰
کلاهبرداری از کسبه بولوار توس مشهد با رسید جعلی | شیاد هزار چهره زمین خورد
فرد کلاهبرداری که با شگرد‌های متعدد، کسبه بولوار توس مشهد را سرکیسه می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مرد جوان متوجه نگاه خیره متصدی قنادی نشد و با سلامی گرم وارد شیرینی‌فروشی شد. او بعد از کمی خوش‌و‌بش پشت یخچال شیرینی‌های خامه‌ای ایستاد و از فروشنده خواست تا یک جعبه بزرگ شیرینی برای او بچیند و با وسواس، مدل شیرینی‌اش را انتخاب و تأیید کرد که حتماً تازه باشد که برای مهمان می‌خواهد. بعد از اینکه جعبه تکمیل شد، مرد جوان مقابل صندوق ایستاد.

فروشنده هنوز او را می‌پایید و انگار قبلاً او را جایی دیده بود. وقتی خریدار اعلام کرد که کیف پولش را جا گذاشته است و باید مبلغ را کارت‌به‌کارت کند. این درخواست انگار چراغی در ذهن متصدی قنادی روشن کرد و یادش آمد که این جوان دو بار دیگر نیز برای خرید شیرینی مراجعه کرده و با نشان‌دادن رسید‌های جعلی از آنها کلاهبرداری کرده است. متصدی قنادی بلافاصله از جایش بلند شد و گفت این‌بار هم می‌خواهی رسید جعلی نشان بدهی؟ همین موضوع موجب شد تا مرد جوان فرار کند.

• • •

مرد جوان به چشمان مردی که دست‌بند پلیس دور مچ‌هایش حلقه خورده بود، خیره شد. بعد کمی از او فاصله گرفت و باز به او نزدیک شد و بعد از کمی تعلل رو به افسران پلیس کرد و گفت: خودش است، هفته پیش آمد و فقط موز و انگور خرید. مبلغ خریدش ۳۸۰ هزار تومان شد که گفت کارتش را جا گذاشته است و باید کارت‌به‌کارت بکند. بعد هم شماره کارتم را گرفت و مبلغ را واریز کرد. رسید را که نشانم داد، میوه‌ها را برداشت و از مغازه رفت. 

• • •

ساعت یک‌و‌نیم صبح بود. ما همیشه تا دیروقت باز هستیم؛ چون مشتری داریم. همین مرد وارد مغازه شد و سفارش ساندویچ داد. وقتی از او پرسیدم که همین‌جا می‌خورد، گفت که عجله دارد و با خودش می‌برد. پول ساندویچ‌ها ۴۵۰ هزار تومان شد. وقتی می‌خواست پولش را بدهد، یادش آمد که کارتش را جا گذاشته است و ۱۰۰ هزار تومان را نقدی داد و با گرفتن شماره‌کارت، مابقی را با گوشی‌اش واریز کرد. رسید را که نشان داد، من اطمینان کردم و او از مغازه بیرون رفت. این مالک فست‌فود سومین شاکی از میان ده‌ها کسبه‌ای بود که برای شکایت به کلانتری معراج آمده بودند.

• • •

پایان هفته گذشته تماسی با پلیس ۱۱۰ مبنی بر دستگیری یک سارق در توس ۵۳ به پلیس ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله سردار احمد نگهبان، جانشین فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی، گروهی از افسران کلانتری معراج مشهد را مأمور رسیدگی به پرونده کرد.
گروهی از مأموران با هدایت سرگرد امیررضا فعال، فرمانده کلانتری معراج مشهد، برای بررسی موضوع راهی محل شدند. با حضور مأموران در محل مشخص شد که فردی در میان حلقه شهروندان خشمگین گرفتار شده است. مأموران بلافاصله این فرد را دستگیر کردند و به‌همراه شاکی که شیرینی‌فروش همان منطقه بود، به کلانتری منتقل کردند.

مالک قنادی درباره شکایتش از فرد دستگیر‌شده اعلام کرد: این فرد کلاهبردار است و دو بار پیش‌از‌این برای خرید شیرینی به مغازه من آمده و اعلام کرده کارت بانکی‌اش را جا گذاشته است. او برای پرداخت هزینه خریدش از من شماره‌کارت گرفته و رسید واریز را در گوشی‌اش نشانم داده است؛ اما بعد از رفتن او هر دو بار متوجه شدم که پولی به حسابم واریز نشده و این فرد کلاهبردار است. این دفعه که برای سومین‌بار به مغازه‌ام آمده بود، او را شناختم و وقتی خواستم او را بگیرم، از مغازه‌ام فرار کرد و در خیابان با سایر کسبه دنبالش کردیم. خوشبختانه زمین خورد و ما او را گرفتیم تا مأموران بیایند. 

در تلگرام به من آموزش دادند

هم‌زمان با رسیدگی به این پرونده، چند شاکی دیگر که از کسبه همان محل بودند، برای شکایت از این متهم به نام «ابوالفضل. ف» به کلانتری آمدند و او را شناسایی کردند. مأموران در پیگیری این پرونده در گوشی تلفن‌همراه متهم ده‌ها تصویر رسید جعلی پیدا کردند که به نام کسبه بولوار توس بود. همین یافته‌ها موجب شد تا متهم خیلی زود به خرید با رسیدساز جعلی اعتراف کند.

متهم همچنین اعتراف کرد که سابقه ندارد و قرص متادون می‌خورد. او همچنین مدعی شد که از شش ماه قبل کلاهبرداری‌هایش را آغاز کرده و درباره نحوه آموزش این شگرد اعتراف کرد: از طریق تلگرام با چند نفر که درزمینه طراحی بدافزار فعالیت داشتند، آشنا شدم. پس از دریافت بدافزار از طریق این افراد که در تلگرام کانال داشتند، چند بار آن را امتحان کردم که موفق بود و از آن به بعد، بیشتر خریدهایم را با همین شگرد انجام می‌دادم.

شناسایی شگرد‌های جدید

در‌حالی‌که هر لحظه به تعداد کلاهبرداری‌های متهم اضافه می‌شد، مأموران به یافته‌های جدیدی دست یافتند که نشان می‌داد این فرد با نصب بدافزار دیگری روی تلفن‌همراهش با مردان تماس می‌گرفته و با تقلید صدا به بهانه‌های مختلف از آنها درخواست شارژ تلفن‌همراه و وجه‌نقد می‌کرده است.

تحقیقات در‌این‌زمینه نیز آغاز شده است. اما این پرونده از آنجا وارد مرحله جدیدی شد که یک تعمیرکار موتورسیکلت به کلانتری مراجعه و اعلام کرد که این فرد چندی‌پیش یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از او قطعات موتورسیکلت خریده و بعد از دریافت شماره‌کارت، مبلغ را از طریق گوشی تلفن‌همراه واریز کرده است. 

این تعمیرکار که فردی هوشیار بوده، اعلام کرده است که تا پیامک واریز به دستش نرسد، لوازم را تحویل نمی‌دهد که خریدار مدعی می‌شود مبلغ را از طریق سامانه‌های بانکی زده و ۷۲ ساعت بعد به حسابش واریز می‌شود؛ اما با جواب سربالای تعمیرکار، متهم با فردی تماس گرفته و او را پشتیبان نرم‌افزاری معرفی می‌کند که پول را از طریق آن واریز کرده است. تعمیرکار موتورسیکلت با این فرد صحبت می‌کند و او خودش را پشتیبان این نرم‌افزار معرفی می‌کند و با این ادعا که پول ۷۲ ساعت دیگر به حساب او واریز خواهد شد، سعی می‌کند مرد موتورساز را فریب دهد؛ اما تعمیرکار فریب نمی‌خورد و از تحویل کالا‌ها تا واریزنشدن وجه خودداری می‌کند. 

هر چند تیر این کلاهبردار اینجا به سنگ خورده بود، اما مشخص شد که او در این کلاهبرداری‌ها همدستی نیز داشته است. درحالی تحقیقات در‌این‌زمینه ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتماد بیجای فروشندگان به مشتری هایشان موجب شده است این فرد از آنها کلاهبرداری کند؛ از‌سوی‌دیگر کم‌بودن مبالغ سرقتی باعث شده بود تا تعداد زیادی از مالباختگان برای شکایت از این فرد اقدامی نکنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->