کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد
سرخط خبرها

ساخت باتری با عمر ۱۶ سال

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ساخت باتری با عمر ۱۶ سال
یک شرکت باتری سازی چینی ادعا می کند باتری ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می توان به وسیله آن ۲ میلیون کیلومتر را طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از بی بی سی، طبق گزارشی جدید شرکت CATL ادعا می کند سلول باتری جدیدی ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت ۲ میلیون کیلومتر( ۱.۲۴ میلیون مایل) تامین کند. این درحالی است که به طور متوسط رانندگان آمریکایی سالانه ۱۴هزار مایل با خودرو طی می کنند.

 

این در حالی است که بیشتر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری ۶۰ تا ۱۵۰ هزار مایل است که معادل ۳تا۸ سال به حساب می آید. بنابراین ساخت باتری با ظرفیت بیش از یک میلیون مایل دستاورد بزرگی به حساب می آید. 

 

شرکت CATL  که بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی است، هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره مهندسی چنین سلولی منتشر نکرده اما به گفته زنگ یوکون مدیر ارشد اجرایی شرکت، الون ماسک برای بازدید از این باتری به چین سفر کرده بوده است.

 

مدیر ارشد اجرایی تسلا تصمیم گرفته تا باتری های جدید را در خودروهای آتی مدل ۳ این شرکت نصب کند. این خودروها در کارخانه ای واقع در شانگهای ساخته می شوند. تسلا قبلا برای تامین باتری به پاناسونیک و ال جی اتکا داشت.  

 

به گفته زنگ قیمت این خودروها ۱۰ درصد بالاتر از باتری های معمولی تولید شده در همین شرکت است.

 

باتری ها گران قیمت ترین قطعه خودروهای برقی هستند. هرچند باتری جدید به طور حتم گرانتر از باتری های عادی خواهد بود، اما این واقعیت که نیاز به تعویض آن نیست یا حتی می توان آن را در خودروی آتی نیز استفاده کرد، انگیزشی برای خرید آن به حساب می آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->