شرکت متا می‌خواهد برای مصرف برق مراکز داده و هوش‌ مصنوعی‌اش انرژی هسته‌ای بخرد ادوبی اپلیکیشن اندروید فتوشاپ را به‌صورت آزمایشی منتشر کرد بسته‌های ویژه همراه اول ویژه عرفه تا اربعین ۱۴۰۴ + روش فعالسازی بخش زیادی از ثروت ۲۰۰ میلیارد دلاری بیل گیتس برای توسعه آفریقا صرف می‌شود به‌کارگیری پهپادها و هوش مصنوعی برای رصد حریم تهران خبرهایی از دردست‌ساخت‌بودن نسخه چندنفره بازی مرد عنکبوتی چین اولین ربات انسان‌نمای نظافت‌گر هتل را رونمایی کرد + فیلم آیا XChat همان‌قدر که ایلان ماسک ادعا می‌کند امنیت دارد؟ نامه وزارت اقتصاد به رئیس‌جمهور درباره ممنوعیت همکاری داروخانه‌ها با پلتفرم‌های توزیع دارو مایکروسافت قوانین ویندوز ۱۱ برای پورت‌های USB-C را تغییر داد بهرام عکاشه، نخستین استاد زلزله‌شناسی ایران درگذشت NotebookLM: ده نکته طلایی برای استادشدن در ابزار قدرتمند گوگل + راهنما به‌زودی امکان پرداخت با ریال دیجیتال در فروشگاه‌های اینترنتی فراهم می‌شود معرفی بازی Tofu Drifter + دانلود اندروید و IOS هشدار مایکروسافت به کاربران اپلیکیشن Authenticator: رمزهای عبور خود را ذخیره کنید واردات همه برند‌های گوشی همراه آزاد شد (۱۰ خرداد ۱۴۰۴) شرکت ایکس سرویس پیام‌رسان XChat را برای برخی کاربران فعال کرد نمونه ارتقایافته ماهواره کوثر آماده پرتاب می‌شود واکنش ایلان ماسک به اضافه‌شدن گراک به تلگرام: هنوز قراردادی امضا نشده است! گوگل: برای حل مشکل خالی‌شدن سریع باتری در اندروید اینستاگرامتان را آپدیت کنید!
سرخط خبرها

ساخت باتری با عمر ۱۶ سال

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ساخت باتری با عمر ۱۶ سال
یک شرکت باتری سازی چینی ادعا می کند باتری ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می توان به وسیله آن ۲ میلیون کیلومتر را طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از بی بی سی، طبق گزارشی جدید شرکت CATL ادعا می کند سلول باتری جدیدی ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت ۲ میلیون کیلومتر( ۱.۲۴ میلیون مایل) تامین کند. این درحالی است که به طور متوسط رانندگان آمریکایی سالانه ۱۴هزار مایل با خودرو طی می کنند.

 

این در حالی است که بیشتر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری ۶۰ تا ۱۵۰ هزار مایل است که معادل ۳تا۸ سال به حساب می آید. بنابراین ساخت باتری با ظرفیت بیش از یک میلیون مایل دستاورد بزرگی به حساب می آید. 

 

شرکت CATL  که بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی است، هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره مهندسی چنین سلولی منتشر نکرده اما به گفته زنگ یوکون مدیر ارشد اجرایی شرکت، الون ماسک برای بازدید از این باتری به چین سفر کرده بوده است.

 

مدیر ارشد اجرایی تسلا تصمیم گرفته تا باتری های جدید را در خودروهای آتی مدل ۳ این شرکت نصب کند. این خودروها در کارخانه ای واقع در شانگهای ساخته می شوند. تسلا قبلا برای تامین باتری به پاناسونیک و ال جی اتکا داشت.  

 

به گفته زنگ قیمت این خودروها ۱۰ درصد بالاتر از باتری های معمولی تولید شده در همین شرکت است.

 

باتری ها گران قیمت ترین قطعه خودروهای برقی هستند. هرچند باتری جدید به طور حتم گرانتر از باتری های عادی خواهد بود، اما این واقعیت که نیاز به تعویض آن نیست یا حتی می توان آن را در خودروی آتی نیز استفاده کرد، انگیزشی برای خرید آن به حساب می آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->