چند درصد مردم ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند؟ ترک اینترنت چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟ استفاده ابزاری از زنان در ایتا ممنوع شد نحوه پیدا کردن اکانت اینستاگرام با شماره تلفن: روش‌ها و نکات آیا طراحی دوربین آیفون ۱۷ پرو تغییر می‌کند؟ ویدئو | اولین ویدئو نگاه نزدیک به گلکسی S25 اج و جزئیات آن فاش شد! رونمایی از خودرو پرنده‌ای که قابلیت نشست و برخاست عمودی دارد + فیلم همه چیز درباره گروک ۳، به‌روزترین هوش مصنوعی جهان + مقایسه با مدل‌های دیگر جنگ هوش مصنوعی آمریکا و چین داغ‌تر شد رونمایی از تراشه محاسباتی کوانتومی جدید شرکت مایکروسافت رونمایی از یک ربات انسان‌نمای ترسناک با شباهت بی‌نظیر به انسان + ویدئو استفاده از هوش مصنوعی Grok ۳ برای مدت کوتاهی رایگان شد اوپو فایند N۵، باریک‌ترین گوشی تاشوی جهان، معرفی شد + مشخصات و قیمت مدیر عامل شرکت مخابرات ایران: زیرساخت‌های اطلاعاتی کشور با محوریت هوش مصنوعی توسعه می‌یابد توکن پای نتورک (Pi coin) لیست شد + قیمت اولیه بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها | ۸۰۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی واحد‌های فناور کشور چالش‌های هم‌افزایی علم و ثروت ویدئوی کامل معرفی iPhone ۱۶e، ارزان‌ترین گوشی اپل مقایسه مشخصات آیفون ۱۶E و آیفون ۱۶ + قیمت آیفون ۱۶E رونمایی شد + ویژگی‌ها و مشخصات خودرو صفر و کارکرده به محصولات دیجی کالا اضافه شد
سرخط خبرها

ساخت باتری با عمر ۱۶ سال

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ساخت باتری با عمر ۱۶ سال
یک شرکت باتری سازی چینی ادعا می کند باتری ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می توان به وسیله آن ۲ میلیون کیلومتر را طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از بی بی سی، طبق گزارشی جدید شرکت CATL ادعا می کند سلول باتری جدیدی ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت ۲ میلیون کیلومتر( ۱.۲۴ میلیون مایل) تامین کند. این درحالی است که به طور متوسط رانندگان آمریکایی سالانه ۱۴هزار مایل با خودرو طی می کنند.

 

این در حالی است که بیشتر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری ۶۰ تا ۱۵۰ هزار مایل است که معادل ۳تا۸ سال به حساب می آید. بنابراین ساخت باتری با ظرفیت بیش از یک میلیون مایل دستاورد بزرگی به حساب می آید. 

 

شرکت CATL  که بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی است، هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره مهندسی چنین سلولی منتشر نکرده اما به گفته زنگ یوکون مدیر ارشد اجرایی شرکت، الون ماسک برای بازدید از این باتری به چین سفر کرده بوده است.

 

مدیر ارشد اجرایی تسلا تصمیم گرفته تا باتری های جدید را در خودروهای آتی مدل ۳ این شرکت نصب کند. این خودروها در کارخانه ای واقع در شانگهای ساخته می شوند. تسلا قبلا برای تامین باتری به پاناسونیک و ال جی اتکا داشت.  

 

به گفته زنگ قیمت این خودروها ۱۰ درصد بالاتر از باتری های معمولی تولید شده در همین شرکت است.

 

باتری ها گران قیمت ترین قطعه خودروهای برقی هستند. هرچند باتری جدید به طور حتم گرانتر از باتری های عادی خواهد بود، اما این واقعیت که نیاز به تعویض آن نیست یا حتی می توان آن را در خودروی آتی نیز استفاده کرد، انگیزشی برای خرید آن به حساب می آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->