کابل‌کشی داخلی فیبر نوری برای مشترکان مخابرات تا پایان سال ۱۴۰۴ رایگان شد پیش‌ثبت‌نام فعالسازی eSIM ایرانسل آغاز شد + روش ثبت نام ویدئو | تست خشونت ربات انسان‌نمای Unitree G۱ iOS ۲۶ ممکن است موقتاً عمر باتری دستگاه را کاهش دهد آپدیت بزرگ iOS ۲۶ با ویژگی‌های مهم منتشر شد | از طراحی شیشه‌ای تا هوش مصنوعی اپل کدام گوشی‌های اندروید و آیفون از eSIM پشتیبانی می‌کنند؟ پیش‌ثبت‌نام فعال سازی eSIM همراه اول آغاز شد + آموزش ثبت‌نام سامسونگ: آپدیت امنیتی گوشی‌های گلکسی را همین حالا نصب کنید (۲۴ شهریور ۱۴۰۴) اولین تصاویر واقعی از جعبه آیفون ۱۷ و آیفون ایر منتشر شد توافق اولیه آمریکا و چین بر سر تغییر مالکیت تیک‌تاک پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس برای تشکیل سازمان ملی هوش مصنوعی چگونه از چت‌جی‌پی‌تی در دانشگاه استفاده کنیم که تقلب محسوب نشود؟ آیا آیفون ۱۷ پرو و ۱۷ پرو مکس از شارژ فوق‌سریع پشتیبانی می‌کنند؟ آخرین خبر از پرونده قاچاق آیفون: ۱۱ مدیر متخلف ممنوع‌الخروج شدند سند هوش مصنوعی خراسان رضوی تدوین می‌شود تلاش آمریکا برای حل بحران مسکن با چاپ سه‌بُعدی! رمزارزها در آستانه آلت‌سیزن | پیش‌بینی‌ها برای ۲۰۲۵ همراه اول، اولین‌ اپراتوری که از فناوری سیم‌کارت الکترونیکی (eSIM) در ایران پشتیبانی می‌کند همه چیز درباره eSIM یا سیم کارت الکترونیکی: مزایا، معایب و کاربردها مشکل کاهش بازدید استوری‌های متوالی اینستاگرام حل شد کاهش علاقه دانش‌اموزان به رشته ریاضی تهدید جدی برای تربیت متخصصان هوش مصنوعی در کشور
سرخط خبرها

ساخت باتری با عمر ۱۶ سال

  • کد خبر: ۲۹۷۰۴
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
ساخت باتری با عمر ۱۶ سال
یک شرکت باتری سازی چینی ادعا می کند باتری ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می توان به وسیله آن ۲ میلیون کیلومتر را طی کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از بی بی سی، طبق گزارشی جدید شرکت CATL ادعا می کند سلول باتری جدیدی ساخته که عمر آن ۱۶ سال است و می تواند شارژ لازم را برای طی مسافت ۲ میلیون کیلومتر( ۱.۲۴ میلیون مایل) تامین کند. این درحالی است که به طور متوسط رانندگان آمریکایی سالانه ۱۴هزار مایل با خودرو طی می کنند.

 

این در حالی است که بیشتر خودروسازان فقط تضمین می کنند عمر باتری ۶۰ تا ۱۵۰ هزار مایل است که معادل ۳تا۸ سال به حساب می آید. بنابراین ساخت باتری با ظرفیت بیش از یک میلیون مایل دستاورد بزرگی به حساب می آید. 

 

شرکت CATL  که بزرگترین تولید کننده باتری خودروهای برقی است، هنوز هیچ اطلاعاتی را درباره مهندسی چنین سلولی منتشر نکرده اما به گفته زنگ یوکون مدیر ارشد اجرایی شرکت، الون ماسک برای بازدید از این باتری به چین سفر کرده بوده است.

 

مدیر ارشد اجرایی تسلا تصمیم گرفته تا باتری های جدید را در خودروهای آتی مدل ۳ این شرکت نصب کند. این خودروها در کارخانه ای واقع در شانگهای ساخته می شوند. تسلا قبلا برای تامین باتری به پاناسونیک و ال جی اتکا داشت.  

 

به گفته زنگ قیمت این خودروها ۱۰ درصد بالاتر از باتری های معمولی تولید شده در همین شرکت است.

 

باتری ها گران قیمت ترین قطعه خودروهای برقی هستند. هرچند باتری جدید به طور حتم گرانتر از باتری های عادی خواهد بود، اما این واقعیت که نیاز به تعویض آن نیست یا حتی می توان آن را در خودروی آتی نیز استفاده کرد، انگیزشی برای خرید آن به حساب می آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->