سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۰ درصد مهدکودک‌های کشور در خراسان‌رضوی/ برخورداری ۱۳ هزار کودک حاشیه‌شهر از خدمات مهدکودک‌ها

  • کد خبر: ۲۹۹۳۲
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
۱۰ درصد مهدکودک‌های کشور در خراسان‌رضوی/ برخورداری ۱۳ هزار کودک حاشیه‌شهر از خدمات مهدکودک‌ها
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این استان با فعالیت ۱۳۰۰ مهدکودک، ۱۰ درصد ظرفیت مهد‌های کشور را به خود اختصاص داده است و در رتبه اول کشور از نظر ارائه خدمات به کودکان قرار دارد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، دکتر غلامحسین حقدادی درباره وضعیت مهدکودک‌ها در خراسان رضوی اظهار کرد: در کل کشور ۱۵ هزار و ۲۷ مهدکودک زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند که استان خراسان رضوی با بیش از ۱۳۰۰ مهدکودک رتبه اول کشور تعداد مهدکودک‌های کشور را دارد.

وی افزود: کودکی مهم‌ترین دوران شکوفایی انسان و اساسی‌ترین پایه برای تأمین سلامت در دوره‌های بعدی زندگی است. از همین رو مهدکودک‌ها با هدف کمک به رشد همه‌جانبه کودکان و رشد استعداد‌ها و علایق کودکان شکل گرفته و برای همین نظارت و ارزیابی مهدکودک‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی علاوه بر رتبه اول تعداد مهدکودک‌ها، رتبه اول کشور در تعداد مهد‌های حاشیه شهر را با ۳۰۰ مهدکودک و بهره‌مندی ۱۳ هزار کودک حاشیه شهر مشهد داراست.

حقدادی بیان کرد: بیش از ۸۰ هزار کودک از خدمات مهدکودک‌های خراسان رضوی برخوردار هستند که ۵۵/۱۲ درصد کودکان کل کشور را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی ۱۳۹۰ مهد خصوصی، ۸۰۵ مهد شهری، ۳۰۰ مهد حاشیه شهر، ۵۸۵ مهد روستایی فعالیت می‌کنند که بر این اساس اکنون ۸۳ هزار و ۶۸۵ کودک زیر نظر ۷۲۱۳ مربی از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند.

وی با بیان این مطلب که ۳۰ هزار کودک در مهدکودک‌های استان از غذای گرم بهره‌مند هستند، بیان کرد: سال گذشته بیش از ۵۵ میلیارد ریال برای یک وعده غذای گرم کودکان هزینه شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهرماه تا اسفندماه ۹۸، بازدید‌های کارشناسی سازمان بهزیستی در مهدکودک‌ها انجام شده است که در این راستا ۳۵ بازدید کارشناسی ستادی از مراکز، ۱۴۲۷ بازدید انفرادی کارشناسان شهرستان‌ها، ۸۵۴ بازدید تیمی، ۱۵۱ طرح ارزشیابی مهدکودک‌ها انجام شده است.

حقدادی افزود: مهدکودک‌ها بیشترین شرکای کاری بهزیستی استان هستند، به همین دلیل بالاترین آمار نظارت، صدور مجوز، تذکر و اخطار در کمیسیون ماده ۲۶ را به خود اختصاص می‌دهند. به‌طوری که از ابتدای مهرماه تا اسفندماه سال گذشته ۷۳ تذکر و اخطار برای مهدکودک‌های استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۷۰۰۰ نفر به‌صورت مؤسس، مربی و خدمه در مهدکودک‌های استان مشغول فعالیت هستند، اما متأسفانه به‌دنبال همه‌گیری کرونا از اوایل اسفندماه ۹۸ مهدکودک‌ها تعطیل شدند و به‌دنبال آن مشکلات اقتصادی جدی برای آن‌ها پیش آمد و تعدادی از مربیان بیکار شدند و تعدادی از مهد‌ها اعلام تعطیلی کردند. البته باتوجه‌به قرارگرفتن مهدکودک‌ها در زمره مراکز و بنگاه‌های زیان‌دیده از کرونا، تسهیلات و حمایت‌های اعلام شده شامل این گروه نیز خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->