ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد سامسونگ، به صورت رایگان، صفحه‌نمایش گوشی‌هایی را که مشکل خط سبز دارند، تعویض می‌کند شرکت فنلاندی گوشی اختصاصی خودش را خواهد داشت | HMD Pulse Pro به‌جای Nokia ارتش کره جنوبی احتمالا استفاده از آیفون را برای نیروهایش ممنوع کند «سیستم بادبان خورشیدی» ناسا چیست و چگونه کار می‌کند؟ + عکس
سرخط خبرها

هوش مصنوعی در خدمت فروش کالا

  • کد خبر: ۲۹۹۸۵
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰
هوش مصنوعی در خدمت فروش کالا
فیسبوک سیستمی ارائه داده است که با استفاده از هوش‌مصنوعی امکان شناساسایی و طبقه‌بندی محصولات فراهم می‌شود.

به گزارش شهرارانیوز، فیسبوک در حال راه‌اندازی سیستمی است که از آن با عنوان «الگوی جهانی تشخیص محصول» نام می‌برد. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی کالاهای مصرفی را از مبلمان گرفته تا به‌روزترین لباس‌های دنیا و خودروهای پرسرعت شناسایی می‌کند. سایت ورج در گزارشی نوشته است: این نخستین گام به سوی آینده است که براساس آن، می‌توان محصولات موجود در تصاویر را که در سایت فیسبوک قرار داده می‌شود، شناسایی و به‌طور بالقوه آنها را خریداری کرد. مانوهار پالوری، رئیس واحد چشم‌انداز کاربردی رایانه‌ای شرکت فیسبوک می‌گوید: ما می‌خواهیم هر چیزی را که روی این پلتفرم قرار می‌دهیم قابل خرید و فروش باشد. این یک چشم‌انداز بزرگ است.
به گفته این شرکت، تشخیص محصول نخستین موضوع در مجموعه‌ای از به روزرسانی‌های مجهز به هوش‌مصنوعی است که در آینده نزدیک در پلتفرم‌های تجارت الکترونیک فیسبوک احیا می‌شود. درنهایت، این پلتفرم‌ها با هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و حتی دستیاران دیجیتال ترکیب می‌شوند. علاوه بر این، این شرکت یک ویژگی با نام Shops راه‌اندازی کرده که به مشاغل کوچک امکان می‌دهد که فروشگاه‌های رایگان در فیسبوک و اینستاگرام تاسیس کنند.

توصیه‌هایی برای خرید
مد، بخش مهمی از این پروژه خواهد بود. این شرکت یک «استایلیست هوش مصنوعی مد» در فیسبوک ارائه کرده است که می‌تواند به کاربران توصیه‌های خرید شخصی را براساس لباس‌های موجود آنها و پیشنهادهای روزانه برای لباس‌های متناسب با آب و هوا ارائه دهد.
تامارا برگ، یکی از پژوهشگران فیسبوک می‌گوید: این چیزی است که من از وقتی که فیلم «Clueless » را دیده‌ام می‌خواهم بسازم. آنها واقعاً همه‌‌چیز را در سال 1995تصور می‌کردند اما فکر می‌کنم این فناوری اکنون آماده شده است تا بتواند وارد زندگی مردم شود.
اما همانگونه که به فیلم Clueless اشاره می‌شود، این ویژگی‌ها ایده‌های جدیدی نیستند. حتی در خارج از هالیوود، آنها سال‌ها و بارها با نتایج درهم‌آمیخته مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.
آمازون پیش از این، دستیار هوش مصنوعی مد خود را با Echo Look ساخته بود که اکنون کمتر از آن صحبت می‌شود. استفاده از «نگاه ماشینی» برای شناسایی و خرید محصولات حداقل از آن زمان در گوشی هوشمند Amazon Fire وجود داشته است. در همین حال، پلتفرم‌های خرید آنلاین مانند eBay از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند تا روند لیست‌کردن کالاهای فروش را تسریع کنند و آمازون هم یکی از شرکت‌هایی است که با استفاده از آموزش ماشین، ابزار «Shazam for clothes » خود را راه‌اندازی کرده است.
فیسبوک می‌گوید: آنچه ابزارهای ما را متفاوت می‌کند دامنه و صحت آنهاست. ابزار جدید شناسایی محصول این شرکت به نام GrokNet می‌تواند ده‌ها هزار ویژگی مختلف را در یک تصویر شناسایی کند. این موارد از برندهای خاص گرفته تا مواردی مانند رنگ و اندازه متفاوت است.
GrokNet قبلاً در Facebook Marketplace قرار داده شده بود و به کاربران کمک می‌کند تا کالای خود را برای فروش به وسیله شناسایی ویژگی‌های آنها و بیان توصیف‌های کوتاه، به سرعت لیست کنند. به‌عنوان مثال، ممکن است عکسی از مبل خود بارگذاری کنید و سپس Marketplace پیشنهاد می‌کند که آن را به‌عنوان «مبل مشکی، چرمی، L مانند» فهرست‌بندی کنید.

برچسب‌گذاری خودکار
این شرکت همچنین در حال آزمایش نسخه‌ای از این ابزار است که برای کسب و کارها ساخته شده است. وقتی آنها عکس‌هایی را در صفحه خود که شامل محصولات آنهاست بارگذاری می‌کنند، سیستم هوش مصنوعی می‌تواند به‌طور خودکار آنها را برچسب‌گذاری کند و به صفحات خرید پیوند دهد.
در ساخت این ابزارها، فیسبوک از عکس‌های کاربران در Marketplace کمک می‌گیرد. GrokNet با یک دیتابیس غول‌آسا به بزرگی حدود 100میلیون تصویر که اکثر آنها از Marketplace گرفته شده است، آموزش داده می‌شود. فیسبوک می‌گوید این داده‌ها برای تولید یک سیستم نگاه ماشینی ضروری است که می‌تواند محصولات را در انواع نور و زاویه‌های مختلف شناسایی کند.
البته مشخص نیست که GrokNet چقدر دقیق است. این شرکت می‌گوید که می‌تواند 90درصد تصاویر را در Marketplace در طبقه‌بندی «خانه» و «باغ» شناسایی کند اما برای دسته‌بندی‌های دیگر چنین آماری را ارائه نمی‌دهد. همانطور که اغلب در ابزارهای مشابه مشاهده می‌شود، تفاوت بین ویژگی‌های تبلیغ‌شده یک کالا و تجربه واقعی کاربر هنگام روبه‌روشدن با آن می‌تواند بسیار زیاد باشد و ما باید صبر کنیم و ببینیم GrokNet چه بازخوردی از کاربران فیسبوک دریافت می‌کند.

نگاه ماشینی
آمازون پیش از این دستیار هوش مصنوعی مد خود را با Echo Look ساخته بود که اکنون کمتر از آن صحبت می‌شود. استفاده از «نگاه ماشینی» برای شناسایی و خرید محصولات حداقل از آن زمان در گوشی هوشمندAmazon Fire وجود داشته است

منبع:همشهری
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->