ورود نخستین زائران دمام عربستان پس از ۹ سال به مشهد (۱۳ آذر ۱۴۰۳) مشهد سبزتر می‌شود | افزایش ۴۴ هکتاری فضای سبز مشهد تا پایان سال ۱۴۰۳ سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) رایگان است پیشینه روستایی آباد که روزگاری مرکز تولید آرد مورد نیاز مشهد بود | یادی از آسیاب‌های بابرکت «طُرُق» محله مستقل، خواسته ساکنان خیابان عمار یاسر از مسئولان شهری است | دردسر‌های نام یک محله! کال زرکش مشهد یک قدم به سامان‌دهی نزدیک‌تر شد آغاز به‌کار پروژه اتصال بولوار شهید مفتح شرقی مشهد به فلکه سوم گلشهر (۱۳ آذر ۱۴۰۳) + ویدئو کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد (۱۳ آذر ۱۴۰۳) مناسب‌سازی معابر شهری مشهد ویژه توانیابان مترو مشهد در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) رایگان است مهمانان اجلاس اکو به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف شدند (۱۲ آذر ۱۴۰۳) ۸۴۵ خانه‌مسافر در مشهد دارای مجوز فعالیت هستند قدردانی استاندار خراسان رضوی از اقدامات شهرداری مشهدمقدس روایت خیابان «کوهسنگی»، یکی از زیباترین خیابان‌های مشهد | زندگی در جوار یک کوه سنگی شهروند خبرنگار | گلایه شهروند از گره ترافیکی حدفاصل میدان آزادی تا استقلال مشهد + پاسخ سرنوشت نامعلوم بهره‌برداری از اورژانس بیمارستان حاشیه شهر مشهد برگزاری دومین دوره اهدای نشان مشهدالرضا(ع) هوای کلانشهر مشهد بالاخره سالم شد (۱۲ آذر ۱۴۰۳) مشهدالرضا (ع) جهان‌شهر برکت‌وکرامت قطب دیپلماسی شهری دستورالعمل مقررات شهرسازی و معماری برای توان‌خواهان بازبینی می‌شود
سرخط خبرها

دردسر‌های سکونت در محدوده محله سرشور مشهد

  • کد خبر: ۳۰۰۰۶۸
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
دردسر‌های سکونت در محدوده محله سرشور مشهد
شهروندان مشهدی ساکن در محله سرشور از ممنوعیت‌های ترافیکی و چالش‌های رفت وآمدی به منزل گلایه‌مندند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مشهد با محله‌های قدمت داری همچون سرشور پیوند خورده است؛ سرشوری که ۱۵۰ سال از عمر آن می‌گذرد و نام آن بر پیشانی بافت پیرامونی حرم می ‎درخشد. گرچه نونواری و بازسازی آن رنگ و لعاب و جلوه ویژه‌ای به آن بخشیده است، اما معضل اصلی این کوچه که در محاصره زائرسراها، هتل ها، مراکز اقامتی و تجاری است همچنان به قوت خود، باقی است.

با همه زیباسازی ها، ترافیک این کوچه همچنان به قوت خود باقی است. همان تعداد اندک ساکنان باقی مانده در این بافت قدیمی دست به دامن شهرآرا شده اند تا با رساندن مشکلاتشان به گوش مسئولان این گره به دست متولیان باز شود.
صدای مردم شهرآرا بار دیگر پرونده کلاف سردرگم ترافیک آن را از دید ساکنان محله بررسی می‌کند تا تدبیری اندیشیده شود.

وقتی چوب ناهماهنگی سازمان‌ها را شهروندان می‌خورند

هر بار که می‌خواهد سر کار برود باید از هزارویک راه دررو استفاده کند تا در دام عبور ممنوع و جریمه گرفتار نشود و زودتر خودش را به اداره اش برساند. مردی که دوست ندارد مثل همسایه هایش بی خیال خانه و کاشانه اش شود و آن را به بسازبفروش بفروشد.

او از مشکلاتی که ساکنان با آن دست به گریبان هستند می‌گوید: دوست ندارم مانند سایر همسایه‌ها به همه خاطرات کودکی پشت پا بزنم و خانه خودمان را بفروشم و با پولش در محله‌های برخوردار خانه آن چنانی برای خودم دست و پا کنم. من در این خانه، به دنیا آمده و بزرگ شده ام. نمی‌خواهم از این محله اصیل، اما شلوغ بروم. مهم‌تر از آن در یک قدمی حرم امام هشتم (ع) هستم و تا زنده ام خانه ام را با هیچ خانه‌ای در دنیا عوض نمی‌کنم.

او در ادامه بیان می‌کند:، اما این تعلق خاطر امثال من نباید سبب شود که مسئولان صدایمان را نشنوند. باید بیش از پیش به داد ساکنان، کارمندان و کارگران در محله بازار سرشور مشهد برسند. این ساکن محله در ادامه این طور توضیح می‌دهد: ما هر روز با مشکلات فراوانی روبه رو هستیم. متاسفانه شهرداری و راهنمایی ورانندگی با یکدیگر هماهنگ نیستند و چوب این ناهماهنگی را امثال من باید بخورند. از طرف دیگر شهرداری کوچه‌ها را به دلیل کنده کاری یا مناسبت‌های خاص این محدوده می‌بندد و ما می‌مانیم چه کنیم.

او از پیامد‌های این اتفاق می‌گوید: خود این کار سبب ترافیک و مشکلات تردد مردم می‌شود. از طرف دیگر خیلی وقت‌ها شاهد تنش میان مشهدی‌ها و زائران محترم امام رضا (ع) برای جای پارک خودرو هستیم.

تردد سخت

شهروند دیگری از اقدام نصب تابلو‌های علائم ترافیکی و دردسرهایش می‌گوید: راهنمایی ورانندگی اقدام به نصب چند تابلو ورود ممنوع در این محدوده کرده است. در واقع همین تابلو‌ها نیز مشکلاتی برای خدمت رسانی برخی هتل دار‌ها و مغازه دار‌ها ایجاد کرده است. دست اندرکاران هتل و صاحبان مغازه با این شرایط ترافیکی چگونه به صنف خود دسترسی داشته باشند؟  هربار که خودرو حمل بار برای ما می‌آید بیان می‌کنند که چرا ورود ممنوع آمده اید؟ گاهی نیز رانندگان به دلیل همین علائم توقف ممنوع و جریمه‌ای که احتمالا می‌شوند حاضر نیستند بار برای مغازه‌ها بیاورند.

موسی زاده، یکی دیگر از ساکنان نیز بی هیچ مقدمه‌ای حرف‌های دیگر ساکنان را تأیید می‌کند و در ادامه بیان می‌کند: شما بگویید که ساکنان این محله و مردم با این همه تابلو ورود ممنوع چگونه رفت وآمد به منزل و محل کارشان داشته باشند؟ در این طرح‌های آنی و در یک لحظه،  نباید ساکن محله نیز در نظر گرفته شود؟

محاصره ترافیکی

او به نکته دیگری نیز اشاره دارد: از طرف دیگر بعضی کسبه کم لطفی می‌کنند و مقابل مغازه‌ها را با گلدان ها، جعبه، موتور، دوچرخه یا ماشین می‌بندند. اگر اعتراض کنیم به دعوا ختم می‌شود. وضعیت این محله برای تردد، خیلی سخت است و ما در محاصره ترافیک و شلوغی هستیم. خواهشمندیم به داد ساکنان این محله برسید. 

چند باری با شهرداری و سازمان‌های دست اندرکار تماس گرفتیم، هیچ فکر و چاره‌ای نمی‌کنند. زیباسازی خوب است، اما‌ای کاش برای ترافیک این محدوده به ویژه در روز‌های مناسبتی خاص و اوج ترافیک سرسام آور چاره اندیشی شود. به هرکسی می‌گوییم، این طور بیان می‌کنند که اگر نمی‌توانید زندگی کنید، از این جا بروید. اینکه جواب نشد. شما باید برای آمد و شد ساکنان محدوده تدبیری کنید.

در دستور کار است

مهدی مکرم، معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل درباره این معضل به شهرآرا می‌گوید: سامان دهی و بهسازی و اجرای پیاده رو‌های خیابان سرشور بر اساس وضع موجود (با توجه به عدم عقب نشینی تمام پلاک ها) در دستور کار شهرداری منطقه ۸ قرار دارد.

مکرم در ادامه می‌افزاید: مدیریت ترافیک معابر فرعی خیابان سرشور با توجه به دستورالعمل تفویض شده در اختیار معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک است و ادارات زیرمجموعه این معاونت در مناطق تفویض شده است. او همچنین بیان می‌کند: این طرح نهایی را شهرداری منطقه باید اجرا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->