کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

یغمایی‌پور: احتمال دارد به جام باشگاه‌های آسیا اعزام نشویم

  • کد خبر: ۳۰۳۳۷
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹
یغمایی‌پور: احتمال دارد به جام باشگاه‌های آسیا اعزام نشویم
ملیحه یغمایی‌پور، هندبالیست اشتادسازه مشهد، از دغدغه بازیکنان این تیم می‌گوید
مژده رنگیان/شهرآرانیوز  - هندبالیست مشهدی تیم اشتادسازه درباره آخرین تصمیمات این تیم برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا می‌گوید: هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست و ما بازیکنان نیز از اعزام یا حتی حضور در لیگ برتر کشور اطلاع نداریم. باوجود اینکه از هفته گذشته کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ رقابت‌های هندبال باشگاه‌های زنان آسیا را از تاریخ ۱۶تا۲۴ آبان‌ماه اعلام کرد و ۲ تیم اشتادسازه مشهد و شهید شاملی کازرون به‌عنوان تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، جواز حضور در این رقابت‌ها را پیدا کردند، اما خبری از تصمیمات نماینده مشهد نیست و احتمال دارد آسیب‌های اقتصادی شیوع ویروس به کسب‌وکار‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، باعث شود دختران هندبالیست غایب این میدان بزرگ در آسیا باشند. درهمین‌خصوص ملیحه یغمایی‌پور، بازیکن باتجربه مشهدی، که امسال با پوشیدن پیراهن تیم اشتادسازه توانست مدال قهرمانی لیگ را به دست آورد، درباره آخرین وضعیت این تیم گفت: درحال‌حاضر تمرین گروهی نداریم و بازیکنان به‌تن‌هایی تمرینات بدن‌سازی و آمادگی جسمانی را دنبال می‌کنند و هیچ خبری از طرف باشگاه و مربیان به ما اطلاع داده نشده است.
او تصریح کرد: هنوز ۲ تیم اشتادسازه و کازرون هیچ‌کدام آمادگی خود برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا را اعلام نکرده‌اند و خبری از تصمیم‌گیری آن‌ها نیست. درصورتی‌که تیمی اعلام‌آمادگی کند و سپس در مسابقات حاضر نشود، ازسوی فدراسیون جهانی باشگاه و فدراسیون ایران جریمه نقدی سنگینی را متحمل می‌شود، به‌همین‌دلیل هر باشگاهی باید آخرین تصمیم خود را همین ابتدا بگیرد تا تکلیف تیم‌ها مشخص شود. درصورتی‌که تیمی از مسابقات کناره‌گیری کند، فرصتی برای دیگرتیم‌ها ایجاد می‌شود و فدراسیون آسیا می‌تواند سهمیه را به باشگاه‌های متقاضی بفروشد. همچنین در صورت کناره‌گیری هر کدام از تیم‌های اشتادسازه و کازرون، تیم تأسیسات به‌عنوان تیم سوم می‌تواند راهی این مسابقات شود.

شانس اعزام ۵۰ درصد است
هندبالیست مشهدی ادامه داد: من خودم مربی هستم و در این مدت، تعطیلی ورزش و قرنطینه ضربه بدی به ورزشی‌ها زد. من به‌عنوان عضو کوچک خانواده ورزش، بیشترین فشار اقتصادی را متحمل شدم و حالا برای حامیان مالی و باشگاه‌داران قطعا این سختی چندبرابر است. این احتمال هم وجود دارد که باشگاه اشتادسازه با توجه به شرایط اقتصادی موجود و زیانی که در این مدت با آن روبه‌رو شد، تصمیم بگیرد در جام باشگاه‌های آسیا حضور پیدا نکند. من به‌عنوان بازیکن، شانس شرکت در این رقابت‌ها را ۵۰، ۵۰ می‌دانم. هزینه‌های تیم برای اعزام و اسکان ده‌روزه در قزاقستان بسیار بالاست.

قرار بود همه‌چیز حرفه‌ای باشد
او خاطرنشان کرد: مسابقات آبان‌ماه برگزار می‌شود و طبیعتا باید تمرینات آغاز شود و نهایتا در تیرماه تیم اصلی بسته می‌شد. برنامه اشتادسازه پیش از شیوع بیماری بسیار جدی و حرفه‌ای بود. قرار بود بازیکنان از اردیبهشت به اردو بروند و تمرینات کسب آمادگی برای حضور در آسیا و لیگ برتر را آغاز کنند. حتی قرار بود بازیکنان دیگر، قرارداد فصلی نداشته باشند و ماهیانه از مجموعه اقتصادی اشتادسازه حقوق دریافت کنند و اشتادسازه در شهر‌های هندبال‌خیز ایران آکادمی‌های آموزشی تأسیس کند؛ اما ویروس همه ما را غافل‌گیر کرد و به مشکل خوردیم. البته این شرایط برای دیگرتیم‌های هندبال بانوان نیز هست و کازرون هم هنوز بلاتکلیف است و تمرین ندارد.

خبری از لیگ هم نیست
یغمایی‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته این‌روز‌ها در حال تمرین برای حضور در لیگ برتر بودیم، ادامه داد: سال ۹۸ تمرینات ما در خرداد شروع شد و در تیرماه تیم اصلی اشتادسازه شکل گرفت. از نیمه شهریورماه نیز لیگ آغاز شد. در ۲ سال اخیر نیز مهر و آبان لیگ برتر برگزار شد و در همیشه پاییز و زمستان زمان برگزاری مسابقات هندبال است، اما برای حضور در مسابقات باید از تابستان تمرینات شروع شوند. با توجه به این قضایا، هنوز تکلیف لیگ برتر و برگزاری آن نیز مشخص نیست. امیدواریم شرایط ورزش بهبود یابد، زیرا ورزشی‌ها بیشترین ضرر را در این اتفاقات متحمل شده‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->