نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

امروز آخرین فرصت تیم بانوان اشتادسازه مشهد برای حضور در جام باشگاه‌های هندبال آسیا

  • کد خبر: ۳۱۲۲۵
  • ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
امروز آخرین فرصت تیم بانوان اشتادسازه مشهد برای حضور در جام باشگاه‌های هندبال آسیا
سال ۹۸ تیم اشتادسازه مشهد در لیگ برتر هندبال بانوان موفق شد قهرمان ایران شود و برای اولین‌بار نماینده‌ای از مشهد جواز حضور در جام باشگاه‌های آسیا را کسب کند، اما این باشگاه فقط تا امروز فرصت دارد تا تصمیم خود برای حضور در آسیا را اعلام کند.
مژده رنگیان -  احتمال دارد آسیب‌های اقتصادی شیوع ویروس به کسب‌وکار‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، باعث شود دختران هندبالیست تیم مشهد، غایب این میدان بزرگ در آسیا باشند.
قرار است پنجمین دوره رقابت‌های هندبال قهرمانی جام باشگاه‌های بانوان آسیا از تاریخ ۱۶تا ۲۴آبان‌ماه۹۹ برگزار شود. شهر آلماتی قزاقستان نیز به‌عنوان میزبان قهرمانی باشگاه‌های بانوان آسیا مشخص شده است و ۲ تیم ایرانی نیز جواز حضور در این رقابت‌ها را در اختیار دارند. پیش‌از‌این براساس اعلام فدراسیون جهانی، قرار بود این مسابقات ۶شهریورماه به میزبانی قزاقستان برگزار شود. از اول اسفندماه حتی بازیکنان منتظر شروع تمرینات و اردو‌های آسیایی بودند؛ اما شیوع سراسری ویروس، تمام برنامه‌های ورزشی را به حالت تعلیق درآورد و اماکن ورزشی تعطیل شد. حالا با گذشت چندین ماه از روز‌های اوج این ویروس، زمانی برای مسابقات معوقه تعیین می‌شود و به‌این‌ترتیب تکلیف هندبال قهرمانی آسیای بانوان نیز مشخص شده است.
تیم‌های برتر در لیگ‌های کشور‌های مختلف فرصت حضور در این رقابت‌ها را به دست می‌آوردند که در لیگ برتر سال ۹۸، تیم اشتادسازه مشهد توانست با کسب عنوان قهرمانی بانوان کشور راهی باشگاه‌های آسیا شود. تیم شهید شاملی کازرون نیز به‌عنوان نایب‌قهرمان رقابت‌ها این شانس را به دست آورده است تا با بهترین‌های آسیا رقابت کند. این درحالی است که تاکنون هیچ‌کدام از باشگاه‌های مشهد و کازرون به‌طور‌رسمی آمادگی و موضع خود را به فدراسیون برای شرکت در مسابقات آسیایی اعلام نکرده‌اند.

ضرب‌الاجل فدراسیون به مشهدی‌ها
روز گذشته، اما فدراسیون نسبت به بی‌تفاوتی ۲ باشگاه واکنش نشان داد و اعلام کرد این ۲ تیم تنها تا امروز فرصت دارند تا آمادگی خود برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا را اعلام کنند، در غیر این‌صورت امتیاز آن‌ها می‌سوزد.
حمیدرضا عزتی، دبیر فدراسیون هندبال، به ایسنا گفته است پیش‌بینی شده که مسابقات جام باشگاه‌های آسیای بانوان در آبان‌ماه است. اشتادسازه و شاملی کازرون قهرمان و نایب‌قهرمان فصل قبل هستند که تااین‌لحظه برای حضور در جام باشگاه‌ها اعلام‌آمادگی نکرده‌اند، اما ۲ تیم قهرمان و نایب‌قهرمان لیگ برتر هندبال بانوان فقط تا اول تیرماه زمان دارند تا تصمیم خود را اعلام کنند.
او تصریح کرده است: فدراسیون به این ۲ باشگاه نامه زده که تا اول تیر فرصت دارند برای حضور در مسابقات، اعلام‌آمادگی کنند؛ اما هنوز هیچ مکاتبه‌ای از این ۲ تیم دریافت نکرده‌ایم. اگر این تیم‌ها آمادگی خود را اعلام کنند، آن‌ها را به کنفدراسیون آسیا معرفی خواهیم کرد؛ درغیر‌این‌صورت نماینده‌ای نخواهیم داشت. فدراسیون ایران تا سوم تیرماه زمان دارد تا نمایندگان خود را به کنفدراسیون آسیا معرفی کند.

دقیقه ۹۰ تصمیم می‌گیریم
در این مدت مسئولان باشگاه اشتادسازه هیچ صحبتی از تصمیم این باشگاه برای حضور در آسیا به میان نیاورده و موضع سکوت را انتخاب کرده‌اند؛ حتی در واکنش به مهلت فدراسیون و احتمال ازدست‌دادن امتیاز آسیا، مدیران باشگاه، پاسخ‌گوی تلفن خود نبودند و شریعتی، مدیر داخلی اشتادسازه، دراین‌باره اظهار کرد: تا دقیقه ۹۰ هیچ چیز مشخص نیست. هنوز تصمیم نهایی از سوی باشگاه اشتادسازه گرفته نشده است و باید بررسی‌های نهایی دراین باره صورت بگیرد.
او خاطرنشان کرد: تا قبل از پایان زمان اداری امروز، باشگاه به‌صورت رسمی تصمیم خود را به فدراسیون اعلام خواهد کرد و رسانه‌ای می‌شود.
فوزیه صادق‌زاده، نایب‌رئیس بانوان هیئت هندبال استان و مدیرفنی تیم نیز در پاسخ به تصمیم این باشگاه و جلسه‌ای که هفته گذشته با حضور مدیرعامل باشگاه و معاونت امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان برای تعیین‌تکلیف هندبالی‌ها برگزار کرد، اظهار داشت: جلسه نتایج بسیار خوبی داشت. درباره کار‌های بزرگ و خوبی صحبت و تصمیم‌گیری شد؛ اما برای خبر حضور در جام باشگاه‌های آسیا اجازه دهید مدیران باشگاه تصمیمات را اعلام کنند؛ حتی اگر فرصت جام باشگاه‌های آسیا از دست برود، مسابقات آسیایی تیم ملی و رقابت‌های آسیایی رده‌های سنی دختران نیز در پیش است و می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

تاریخچه حضور ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا
این برای نخستین‌بار است که یک تیم مشهدی مجوز حضور در جام باشگاه‌های آسیای هندبال بانوان را کسب کرده است. پیش‌از‌این تنها یک‌بار تیم ثامن‌الحجج سبزوار جواز حضور در آسیا را به دست آورده بود، اما هیچ‌گاه اعزام نشد. همین موضوع ارزش حضور اشتادسازه در این رقابت‌ها را بیش‌از‌پیش می‌کند.
ایران در سال۹۸ تیمی در مسابقات هندبال باشگاه‌های آسیا نداشت و دلیل آن، هزینه سنگین این رقابت‌ها برای تیم‌های ایرانی بود. آخرین دوره‌ای که تیم‌های ایرانی در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شرکت کردند، به تیرماه سال۹۷ و سومین دوره این مسابقات برمی‌گردد که تیم شهید چمران لارستان به‌عنوان نماینده ایران حضور یافت و با کسب ۴ پیروزی و یک شکست در بین ۶ تیم، پنجم شد.
نشمین شافعیان فصل گذشته هدایت تیم مشهدی با حضور ستارگان و بهترین‌های ایران را برعهده داشت، مربی باتجربه و باکارنامه‌ای که پر از قهرمانی‌های مختلف است و در ۳ دوره اخیر جام باشگاه‌های آسیا، توانسته است با تیم‌های سنندج و لارستان در رقابت‌های آسیایی حاضر شود و نسبت به هر مربی ایرانی دیگری در این راه باتجربه‌تر است. شافعیان در نخستین دوره با تیم سنندج به مقام پنجم رسید و در ۲ دوره بعد نیز با تیم شهید چمران لارستان، مقام‌های چهارم و ششم را کسب کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->