مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد

افتتاح ۴ پروژه مهم عمرانی مشهد تا پایان سال

  • کد خبر: ۳۰۳۵۲
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
افتتاح ۴ پروژه مهم عمرانی مشهد تا پایان سال
پروژه‌های شاخص تقاطع چهارسطحی آزادگان، تقاطع غیرهمسطح مصلی و ابوطالب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش شهرآرانیوز، روز گذشته رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا و جمعی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر به‌همراه معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهردار مشهد، از برخی پروژه‌های عمرانی شهر مانند تقاطع چهارسطحی آزادگان و پروژه تعریض پل پرتویی بازدید کردند. رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد در حاشیه این بازدید گفت: چندین پروژه شاخص و مهم عمرانی و ترافیکی شهر مشهد از‌جمله بخشی از تقاطع چهارسطحی آزادگان، تقاطع غیرهمسطح مصلی و ابوطالب و‌... تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

اتمام تقاطع مصلی تا پایان سال
مجتبی بهاروند ادامه داد: پروژه تقاطع غیر‌همسطح مصلی از اسفند سال‌۹۸ آغاز شده است و با فعالیت سه‌شیفته، از برنامه زمان‌بندی جلوتر است و امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: بهره‌برداری از این پروژه موجب تسهیل دسترسی شهروندان به حرم مطهر رضوی و همچنین ارتباط بین بخش‌های مختلف این محدوده می‌شود. بهاروند همچنین با‌اشاره‌به پروژه واقع‌در چراغچی‌۱۳ و میدان ابوطالب، بیان کرد: خوشبختانه این پروژه حدود ۵۰۰‌متر طول دارد و حجم خاک‌برداری و عملیات عمرانی آن شایان‌توجه است. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد که این پروژه در‌مجموع پیشرفت خوبی داشته است. وی تصریح کرد: براساس برنامه زمان‌بندی پیمانکار، این پروژه در بهمن سال جاری، تکمیل می‌شود و دراختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

افتتاح بخشی از پروژه آزادگان تا اسفند
پروژه چهارسطحی آزادگان، دیگر پروژه‌ای بود که اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، روز گذشته از آن بازدید کردند و رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا درباره آن بیان کرد: این پروژه در چند فاز مختلف تعریف شده است که ۳‌بخش آن، اعم از میدان، زیرگذر و چپ‌گرد بولوار امام‌علی (ع) به نمایشگاه، تا اسفندماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. بهاروند در ادامه بیان کرد: این نوید را به همشهریان مشهدی می‌دهیم که تا پایان سال جاری، ۴‌پروژه عمرانی مهم در مشهد به بهره‌برداری خواهد رسید. بهاروند در ادامه به پروژه تعریض پل پرتوی هم اشاره کرد و گفت: اجرایی‌شدن این پروژه، سال‌ها یکی از درخواست‌های شهروندان بود؛ زیرا در برخی ایام، به‌ویژه روز‌های پایانی هفته، شاهد ترافیک سنگین در این محور بودیم.

پایان پرتویی، تا پایان هفته
وی تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه تا اواسط هفته آینده به پایان می‌رسد و با تکمیل آن، بیش‌از ۸۰ درصد مشکل ترافیک این محدوده برطرف می‌شود. بهاروند در ادامه با بیان اینکه عملکرد حوزه عمران، حمل‌ونقل و ترافیک در این دوره، نقطه قوت مدیریت شهری و شورای پنجم شهر مشهد است، افزود: یکی از ویژگی‌های مثبت پروژه‌های عمرانی در این دوره، بهره‌برداری از پروژه‌ها در موعد مقرر و حتی پیش از زمان پیش‌بینی‌شده است. وی گفت: این اتفاق در شرایطی روی داده است که شهروندان ما در سال‌های گذشته، از طولانی‌شدن زمان اجرای عملیات عمرانی پروژه‌های مختلف شکایت داشتند.
بهاروند افزود: کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد درکنار ساختن پل و روگذر و اصلاحات هندسی، موضوعاتی، چون گسترش حمل‌ونقل پاک و پیاده‌محوری را هم پیوسته مدنظر داشته و در این راستا نیز گام برداشته است.

جلوتر از برنامه زمان‌بندی
در این بازدید، همچنین دیگر عضو کمیسیون عمران، حمل‎‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد، یکی از ویژگی‌های مثبت پروژه‌های عمرانی شهر را جلوتر بودن آن‌ها از برنامه زمانی دانست و گفت: این دستاورد مهم، ثمره حمایت‌ها و تأمین بودجه شورای شهر و تلاش‌های ارزنده شهرداری است که علی‌رغم شرایط دشوار اقتصادی، محقق شده است.
علیرضا شهریاری افزود: اصلاحات هندسی انجام‌شده در شهر طی ۲ سال اخیر، نقش ارزنده‌ای در کاهش ترافیک شهر داشته و خوشبختانه رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته است. وی با تأکید بر اینکه باید با عمران و آبادانی، درراستای راحتی، رفاه و آسایش مردم مشهد تلاش کنیم، افزود: بدون شک مجموعه این اقدامات عمرانی و ترافیکی، موجب تسهیل تردد شهروندان در شهر و کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد. شهریاری همچنین از تلاش‌های شهردار مشهد و حوزه عمرانی شهرداری برای تلاش‌های صورت‌گرفته و ایجاد تحول در شهر قدردانی کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->