۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد
سرخط خبرها

کلائی: بهسازی بافت اطراف حرم گرفتار بدعهدی وزارت راه و شهرسازی/۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در مشهد/ افزایش ۱۰۰ تومانی بلیت اتوبوس از این هفته/ تعیین تکلیف انتقال زندان تا پایان سال

  • کد خبر: ۳۰۳۶۰
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
کلائی: بهسازی بافت اطراف حرم گرفتار بدعهدی وزارت راه و شهرسازی/۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در مشهد/ افزایش ۱۰۰ تومانی بلیت اتوبوس از این هفته/ تعیین تکلیف انتقال زندان تا پایان سال
نشست خبری شهردار مشهد با اصحاب رسانه در حال برگزاری است.

لاله سادات کوثری- شهرآرانیوز، شهردار مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مجموعه مدیریت شهری مشهد با کلان‌پروژه‌ بهسازی و بازسازی بافت پیرامونی حرم مطهر مواجه است که اهداف و چالش‌های بسیاری در اجرای آن وجود دارد.

۳ چالش، یک پروژه

محمدرضا کلائی افزود: پروژه بافت فرسوده اطراف حرم ذی‌نفعان زیادی دارد و هماهنگی بین عناصر تصمیم‌گیر در این پروژه یکی از چالش‌های پیش روست. چالش اول بین عناصر تصمی‌گیر در خراسان رضوی و تهران است. یعنی موضوع در استان باید حل شود یا تهران باید تصمیم بگیرد؟


وی ادامه داد: چالش دوم تأمین منابع مالی پروژه است، یعنی تصمیماتی که اتخاذ می‌شود آیا منابع مالی مورد نیاز برایش تأمین می‌شود یا خیر؟
وی با اشاره به سومین چالش پبش روی پروژه بازسازی و بهسازی حرم مطهر اظهار کرد: چالش سوم به آینده و گدشته نگاه کردن است. برخی معتقدند باید روی اشتباهات گذشته تمرکز کنیم، برخی معتقدند این روش طولانی است و امروز باید گذشته را فراموش کنیم و به آینده فکر کنیم.


شهردار مشهد افزود: واقعیت این است که نمی‌توان تحلیل کرد کدام چالش نهایی می‌شود. ما به‌عنوان مدیریت شهری از روز اول یک راهبرد انتخاب کردیم و گفتیم در تصمیمات کلان، گروه‌های مختلفی تصمیم‌گیرنده هستند. در این راستا یک چیز را می‌توان اصلاح کرد، بدین معنا که بافت اطراف حرم کارگاه ساختمانی نباشد. با همین رویکرد فضای سبز را توسعه دادیم و ره‌‌باغ‌ها را اطراف حرم ایجاد کردیم.

 

بدعهدی وزارت راه و شهرسازی
این مقام مسئول ادامه داد: ۴ صورت‌جلسه درباره اینکه طرح به چه زمانی برسد، بین وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان رضوی منعقد شده است، اما هیچ‌کدام اجرا نشده است. آخرین صورت‌جلسه مربوط به آبان‌ماه سال گدشته بود. دیوان عدالت اداری به این صورت‌جلسه‌ها وارد شد و در آنجا وزارت راه و شهرسازی مجدد تعهد کرد تا پایان سال۹۸ این مهم به سرانجام برسد، اما باز هم اجرا نشد.


وی اضافه‌ کرد: شهرداری مشهد تنها مرجع تصمیم‌گیرنده در این پروژه نیست، اما در عین حال فعالیت‌‌ها در دست اجراست. همچنین وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود در حوزه بافت پیرامون اطراف حرم عمل نکرد. 

شهردار مشهد در ادامه با اشاره به حقوق مکتسبه افراد در بافت پیرامون اطراف حرم افزود: ۲۹۰ پروژه درگیر حقوق مکتسبه در این بافت هستند، این هفته در شورای عالی شهرسازی شیوه‌نامه‌ای تصویب شده است. تهاتر با خارج از بافت هم امکان‌پذیر نیست. در نتیجه قضیه بافت اطراف حرم را خیلی پیچیده می‌بینم و برای ظرفیت اطراف حرم ناراحتم.

کلائی همچنین بیان‌ کرد: در موضوع دهه کرامت با‌توجه‌به اینکه امسال به‌‌دلیل کرونا عید نداشتیم و مردم در شهر نبودند، امیدواریم در این ایام بتوانیم جبران کنیم.

تسویه ۵۸۰۰ میلیارد تومان بدهی

وی در ادامه با بیان اینکه ۸۳ دستگاه به شهرداری مشهد کمک کردند تا بتوانیم بدهی‌های این نهاد که در حدود ۵۸۰۰ میلیارد تومان بود را تسویه کنیم، گفت: در سال ۹۸ به ازای هر ماه ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه‌های شهرداری مشهد، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در هر ماه به این رقم افزوده می‌شد که این عدد ناشی از بدهی اقساط عقب مانده شهرداری بود.
وی افزود: ۳۰ پروژه‌ای که منابع مردم در آن محبوس شده و پروژه‌ها قفل شده بود، تعیین تکلیف شد و منابع ما از آن محل آزاد شد.

شهردار مشهد با تأکید بر اینکه برای اداره شهر باید به سراغ طرح‌هایی برویم که منجر به رشد اقتصادی می‌شود، افزود: شهرداری متولی افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در مشهد است.

۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه جدید
وی گفت: در این راستا سیاست انبساطی مالی اتخاد و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف کردیم.


وی افزود: امروز هر پیمانکاری اگر بگوید از شهرداری به‌دلیل نبود منابع مالی بدهی معوق دارد، به‌عنوان شهردار پاسخ‌گو هستم. اکنون همه پرداختی‌های شهرداری به‌روز است. 

شهردار مشهد اصافه‌کرد: ایستگاه‌های خط ۳ و خود خط ۳ با قراردادهای چند هزار میلیارد تومانی با ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا را در دست داریم و یک ریال در اعتبار نقد و یک ریال در غیر نقد بدهکار نیستیم.

هیچ بدهی معوقی نداریم
کلائی افزود: طلبکاری پیمانکاران ما امروز به صفر رسیده است. اکنون حدود ۴۰۰۰ نفر در پروژه قطارشهری مشهد در حال کار هستند که هیچ بدهی معوقی به ایشان نداریم. بنا داشتیم پروژه‌هایی تعریف کنیم که همه تمام شود و از ابتدای سال ۹۹ پروژه‌هایی را در دست داریم که ادامه‌دار خواهد بود.


وی گفت: بیشترین تأخیر ما برای تمدید یک پروژه ۱۱ روز آن‌ هم در چپگرد شهید ناصری بوده است. در پروژه پارکینگ آزادی بیشتر از ۱۰۰ روز مانده و تعهد می‌دهیم که در تاریخ مقرر به پایان برسد.

شهردار مشهد در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر ساخت‌وساز غیرمجاز یکی از مدیران بالامقام این استان در دوره گذشته در بولوار رضای مشهد و تخفیف میلیاردی شهرداری افزود: در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ۲۷ هزار رأی صادر شده است، وقتی پروژه‌ای پایان‌کار نگرفته باشد، درباره مفاصای مالی نمی‌توان اظهار نظر کرد.


وی افزود: هیچ فردی در این پرونده و سایر پرونده‌‌ها وجود ندارد.
حسین‌نژاد، معاون شهرسازی شهرداری مشهد، دراین‌باره گفت: این پرونده در حد ۲۰ تا ۳۰ متر پیشروی بوده است که روال قانونی خود را طی می‌کند. عدد نهایی بعد اینکه در کمیسیون ماده ۱۰۰ تحلیل شود، برآورد می‌شود و تا زمانی که پایان کار صادر نشود، نمی‌توان رقمی را برای جریمه اعلام کرد.

مشارکت ۱۰۰ هزار نفر در طرح محله ما
شهردار مشهد در ادامه افزود: طرح محله ما کنشی جمعی بود که در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار نفر در این طرح مشارکت کردند.

اما و اگرهای طرح توس

وی گفت: طرح بافت توس را یک سال و نیم است که به شورای عالی معماری و شهرسازی فرستاده‌ایم، چرا باید ۳ جلسه بدون نتیجه برای این موضوع برگزار شود؟


وی افزود: از تصمیم‌گیرندگان کشوری سؤال کردم که آیا یکی از شما در یک سال گذشته توس را دیده‌اید؟ خیلی آقایان حتی نمی‌دانستند این طرح چه هست؟! چطور ممکن است این افراد برای توس ما بتوانند تصمیم‌گیری کنند؟
باید در این حوزه‌ها اختیار به استان واگذار شود.

وی همچنین درباره ساختمان قدیمی اتوبوس‌رانی نیز گفت: ساختمان اتوبوس‌رانی در چهارراه دکترا به معاونت فرهنگی اختصاص داده می‌‌شود.

توسعه فضای سبز کم‌آب‌طلب در کوه‌پارک
کلائی در پاسخ به واگویه‌ها درباره کوه‌پارک نیز اظهار کرد: واقعیت اینجاست که کمربند سبز جنوبی مطالعات گسترده‌ای دارد، اینکه تنها یک ادعایی مطرح شود کافی نیست. کل فضای سبز مشهد سالانه ۲۳ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند که ۲۱ میلیون مترمکعب صرف آبیاری در درون شهر و ۲ میلیون مترمکعب آن در کمربند جنوب مصرف می‌شود. یعنی گونه‌هایی در این محدوده کاشته شده است که کم‌آب‌طلب هستند.


وی ادامه داد: گفته می‌‌شود این گونه‌ها مناسب نیست، روی چه اصلی این حرف‌ها گفته می‌‌شود؟! حرف گفتن که مالیات ندارد. معاونت خدمات شهری ما از مدعیان این موضوع برای مناطره دعوت می‌کند.

 

یعقوبی، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، نیز گفت: کل عرصه فضای سبز مشهد ۵۶۰۰ هکتار است که ۳۰۱۹ هکتار آن در کمربند سبز است. ۱۰۰۰ هکتار در ۳ سال گذشته در این حوزه درخت کاشته شده است. یکی از کار‌های خوب این است که گونه‌های مثمر را در کمربند سبز برده‌ایم. گونه‌های عناب، سنجد و توت گاهی به مرحله محصول رسیده‌اند. ۵۲ درصد گونه‌ها در آنجا غیرمثمر و ۴۸ درصد مثمر است. امیدواریم ۳۰۰۰ هکتار کمربند سبز به ۱۹ هزار هکتار برسد.

هزینه نگهداری شهر
شهردار مشهد در ادامه افزود: هزینه نگهداری شهر روزانه ۱۱ میلیارد تومان است و این در حالی است که در سال ۹۶ این رقم روزانه ۳ میلیارد تومان بوده است.

 

وی گفت: در ۳ ماه اول امسال درآمد‌های پایدار مدیریت شهری با شاخص تورم ۲۰ درصد کاهش داشته است. در ۲ ماه و ۱۵ روز اول امسال میزان پروانه ۱۸ درصد نسبت به اول تا ۱۵ خردادماه سال قبل افزایش داشته است.

فاجعه انسانی در انبارهای ضایعات

شهردار مشهد افزود: در حوزه آسیب‌های اجتماعی متأسفم که دستگاه‌های مرتبط واقعا همکاری نمی‌کنند. واقعا همه می‌ترسند، انبارهای ضایعات فاجعه‌بار است. برخی از این انبارها در توس ۷۵ و ۷۷ کم‌کم پرداختی خود را از پول به مواد مخدر تبدیل می‌کنند. 


وی افزود: این کار نوعی بردگی است. وقتی به این داستان وارد می‌شویم، ‌گفته می‌شود در وظایف خود ورود نکرده‌اید. وقتی ما به بهزیستی در جمع‌آوری معتادان و... کمک می‌کنیم، سؤال می‌‌شود چرا کمک می‌کنید؟ سؤال من این است، اگر ما کمک نکنیم، واقعا این کار انجام می‌‌شود؟

 

کلائی ادامه داد: در موضوع پسماند و تفکیک و انبار‌های ضایعات باید عرضه آن را کم کرد. کارگاه‌های ضایعات طرف قرارداد ما ۶ بار پلمب شده‌اند. پیمانکار تعهد داده است و دوباره اجازه دادیم. بعد از ۱۵ تا ۲۰ روز دوباره مراجعه کردیم و ملاحظه کردیم شرایط همان است. با آن فرد لغو قرارداد کردیم، پیمانکار بعدی دوباره همین کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: اگر انبارها را پلمب کنیم و از ما شکایت شود و کسی بگوید در حریم شهر کار می‌کنم، چه باید جواب بدهیم.
ساختاری که الان وجود دارد، باید اصلاح شود و همه دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا احقاق حقوق شود.

 

اگر دهه ۸۰ شهردار بودم، پروژه کمربند جنوبی آغاز نمی‌شد
شهردار مشهد درباره کمربند جنوبی شهر نیز اظهار کرد: پرونده‌ای قبلا  درباره کمربند جنوبی شهر باز شده و عنوان شده است از باغچه تا شهید برونسی بزرگراهی باز شود که نقل‌وانتقال سریع صورت بگیرد و اقدامات آن هم شروع شده است. از شخص من اگر بپرسید، اگر دهه ۸۰ شهردار مشهد بودم، به هیچ عنوان این پروژه را آغاز نمی‌کردم. دهه ۹۰ در این پروژه انفجارهای پیاپی انجام شده است. این انفجارها منشأ اعتراض شده و در یک فرایند طولانی باعث شده است که دادستانی توقف آن را بخواهد.

وی بیان‌ کرد: پروژه کمربند جنوبی مرحله‌به‌مرحله بوده و بخش زیادی از آن اجرا شده است. اسفندماه ۹۶ دادستانی توقف را به‌طور قطع خواستار شد. پایان سال ۹۶ کار متوقف شد و دلیلش هم این بود که مطمئن شویم اجرای کار به محیط زیست ضربه نمی‌زند.
مجریان کار در گذشته معتقدند این کار را شروع کردند و در آن زمان کسی از آن‌ها پیوست زیست‌محیطی نمی‌خواست.

کلائی ادامه داد: ترجیح دادیم پروژه‌ای که نیمه رها شده بود را تا یک سطحی تکمیل کنیم که شهروندان از آن بهره‌برداری کنند. در ستاد تدبیر با حضور دادستانی حاضر شدیم و مشورت کردیم و در آن جلسه قرار شد مطالعه و ظرفیت‌های مختلفی بررسی شود و در نهایت دسترسی مناسب برای ۱۹ هزار هکتار فضای سبز فراهم شود. ما ترکیبی از پارکینگ و خدمات عمومی را در این محدوده برای شهروندان تدبیر کردیم.


وی با تأکید به اینکه اگر ارتفاعات جنوبی تفرجگاه شود، خود مردم نخواهند گذاشت کاربری آنجا تغییر کند، گفت: قرار شد تا پیوست محیطی به تأیید نرسیده کاری در آنجا انجام نشود. در کمربند جنوبی که شمال و جنوبش فضای سبز است، چطور ممکن است عده‌‌ای ساخت‌وساز کنند؟! ما حتی در خیابان نخل یک بولوار جدید ایجاد کرده‌ایم، سروته را هم بسته‌‌ایم که کوه برش نخورد. تعهد دادیم واحد تجاری نسازیم، حتی سرویس بهداشتی هم نساختیم، واقعا نمی‌دانم عده‌ای دنبال چه هستند؟
کلائی اضافه‌ کرد: این پروژه طبق استاندارد باید ۳ ساله تمام می‌‌شد، اما قرار گذاشتیم ۱۰۰ روزه کار کنند و الان ۳۰ گروه در حال کار هستند. ۱۰۰ روز ما سوم تیرماه تمام می‌شود و امیدوارم پروژه به آن تاریخ برسد. شرط بلاغ در این کمربند اجرا شده است.


شهردار مشهد درباره پروژه کشف‌رود نیز گفت: کشف‌رود را چه کسی دنبالش بود؟ چه کسی مشکل فاضلاب صنعتی چرمشهر را که در این محدوده تبدیل به گوجه و خیار می‌‌شد، حل کرد؟ گفته می‌‌شود ما دنبال شو‌آف هستیم. برق‌رسانی به آن محدوده پروژه یک ساله بود که ۲۵ روزه انجام شد. شهرداری کشف‌رود را سامان‌دهی کرد. 

شهردار مشهد همچنین گفت: بودجه‌ای که دولت به شهرداری می‌دهد، پول آب و برق سازمان‌ها هم نمی‌شود.

افزایش ۱۰۰ تومانی بهای اتوبوس

وی ادامه داد: از اواسط هفته جاری افزایش ۱۰۰ تومانی نرخ خدمات اتوبوس‌رانی اجرا می‌شود. فعالیت قطارشهری در سال ۹۸ به‌لحاظ حجمی از تمام فعالیت‌های آن در ۱۰ سال گذشته بیشتر بوده است.


کلائی درباره خطوط قطارشهری نیز گفت: تی‌بی‌ام غربی خط ۲ در سال گذشته در میدان جانباز و تی‌بی‌ام شرقی در باب‌الجواد بود. تی‌بی‌ام غربی امامت را رد کرد و تا یک ماه دیگر وارد عملیات حفاری می‌شود، سال گذشته تی‌بی‌ام شرقی تا پایانه مسافربری رسید. قرارداد خط ۳ را بسته‌ایم و ۵/۲ کیلومتر آن تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری خواهد رسید. مجوز انعقاد قرارداد و شروع خط ۴ را نیز گرفته‌ایم که بهمن‌ماه امسال عملیات حفاری تونل آن اجرا خواهد شد.

تهران، قفل‌کننده پروژه‌های مشهد

وی در ادامه گفت: هر جایی که پای ما به نهادهای تهرانی می‌رسد، کار قفل می‌شود. درباره پارک ۷۲ هکتاری اراضی آبشار به مشهد متعهد هستم‌، اما واقعا این موضوع قفل شده است.
شهردار مشهد بیان‌ کرد: در حوزه اتوبوس برقی کاری را آغاز کردیم، با آقای جهانگیری مذاکره کردیم و به نتیجه نرسید. سراغ هر کدام از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی می‌رویم به گره می‌خوریم. هرجا که درگیر دولت و تهران می‌‌شویم همین مسئله هست.


وی ادامه داد: تصفیه‌خانه شمال مشهد را در کشف‌‌رود فعال کردیم. ۴ تصفیه‌خانه تعریف کردیم که در وزارت نیرو گیر کرد. خواستیم در شرق مشهد الگوی باغداری اجرا کنیم، به بن‌بست وزارت جهاد کشاورزی خوردیم. ما که کوتاه نمی‌آییم، تقریبا توافقات با ارتش انجام شده و نقشه‌ها ارائه شده، اما راه و شهرسازی نپدیرفته است و باید دوباره اصلاح شود.


وی افزود: درباره انتقال زندان مشهد هم چیزی که بنده با رئیس قوه صحبت کردم، این بود که ۳ گزینه مطرح شد که ۲ مکان در شرق شهر و یک مکان در غرب مشهد است. سازمان زندان‌ها به غرب شهر تأکید می‌کند، اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. ان‌شاءالله جانمایی زندان جدید مشهد تا پایان سال کلید می‌خورد. 

هزینه ۲۰۰ میلیاردی شهرداری مشهد در حوزه کرونا

خواجه نائینی، معاون اداری مالی و پشتیبانی شهردار مشهد، نیز گفت: در شهرداری مشهد هیچ فردی بر اثر کرونا فوت نکرده است.
ما در شهرداری مشهد ۲۰۰ میلیارد تومان به‌صورت مستقیم برای حمایت از شهروندان در حوزه کرونا هزینه کرده‌ایم.

شهردار مشهد درباره سازمان عمران نیز گفت: سازمان عمران قائم مقام اجرایی دارد. پروژه ورودی پل پرتوی ۲۷ روز زودتر بهره‌برداری می‌شود، چون چند سال است که شهر مشهد در مسیر رفت به طرقبه مشکل ترافیکی دارد.

کلائی درباره معاون اسبق شهرداری نیز بیان‌ کرد: زارعی، معاون سابق حوزه فرهنگی، بعد آن کار از رسانه‌ها عذرخواهی کرد و استعفا داد، اما بنده اعتقاد دارم باید از سرمایه‌های انسانی استفاده کنیم و ایشان نباید از کار برکنار می‌شدند.
وی گفت: وقتی می‌گوییم مشهد را دوست داریم و برای مشهد باید کار شود، یعنی اینکه در جایی در شهر سیاسی عمل نکرده‌ایم. خداوند را شاهد می‌گیریم یک رویکرد سیاسی هم برای کار نداشته‌ایم.
اصلا به موضع سیاسی خود فکر نکرده‌ایم.
وی اضافه‌ کرد: ما تعدادی ذی‌نفعیم در این شهر با هدف مشترک. بنده اصلا به کاری مجبور نبوده‌ام، چون هدفم مشهد بوده است. اختلاف نظر در مصادیق وجود دارد. اگر در بحران کرونا در مشهد همه باهم همدل نبودیم، مشکلات افزایش می‌یافت.‌
وی بیان‌ کرد: هیچ اجباری در ارتباط با هیچ نهادی در مشهد احساس نمی‌کنم. در درون دستگاه‌ها خیلی‌ها این موارد را برنمی‌تابند.

وی اظهارکرد: چون حرم در شب‌های قدر بازگشایی نشد، ۲۵ تا ۲۶ نقطه شهر را برای این کار در نظر گرفتیم که گروه‌های اجتماعی و هیئت‌ها پای کار آمدند. بعد این کار شورای هیئت‌های مذهبی از دست‌اندرکاران این طرح تقدیر کرد و در مراسم تقدیر خیلی‌ها از جمله شهرداری و افراد و ارگان‌های دیگر مانند آقای استاد بودند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->